AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #1 Skrevet 5. juni 2016 Har en idiot av en svigerbror som sa opp sin 100% faste stilling og flyttet til kjæresten som bor i et annet land i Europa. Han sliter med å få seg jobb, eller lettere sagt, han har ikke prøvd ennå og kvier seg virkelig med å søke etter jobber. Og nå så lurer han på om han ikke kan kontakte NAV her i Norge og høre om han kan få en form for arbeidsledighetstrygd mens han bor i dette landet da.. Og spørsmålet mitt er om det faktisk er mulig å få det? Jeg tenker at motivasjonen etter å prøve å søke på jobber vil synke betraktelig hvis det faktisk er mulighet til å få trygd.. Takker for innspill Anonymkode: 0b562...b49
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #2 Skrevet 5. juni 2016 Haha nei. Han valgte å si opp, å han valgte å flytte til utlandet. Han må nok klare detta sjøl. Skulle gjerne flyttet til Irland jeg men nav ville bare ledd meg opp i trynet. Har ei mor som jobber for nav så akkurat det der har jeg forhørt meg om. Anonymkode: 2977b...34e 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #3 Skrevet 5. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en idiot av en svigerbror som sa opp sin 100% faste stilling og flyttet til kjæresten som bor i et annet land i Europa. Han sliter med å få seg jobb, eller lettere sagt, han har ikke prøvd ennå og kvier seg virkelig med å søke etter jobber. Og nå så lurer han på om han ikke kan kontakte NAV her i Norge og høre om han kan få en form for arbeidsledighetstrygd mens han bor i dette landet da.. Og spørsmålet mitt er om det faktisk er mulig å få det? Jeg tenker at motivasjonen etter å prøve å søke på jobber vil synke betraktelig hvis det faktisk er mulighet til å få trygd.. Takker for innspill Anonymkode: 0b562...b49 Altså.. helst seriøst...? Anonymkode: 913f9...104 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #4 Skrevet 5. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså.. helst seriøst...? Anonymkode: 913f9...104 TS her. Ja, dette er helt seriøst. Anonymkode: 0b562...b49
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #5 Skrevet 5. juni 2016 Jeg undersøkte dette en gang fordi jeg ville flytte utenlands. Heldigvis droppet jeg det, haha. Jeg syntes det var mer jobb med å levere meldekort og mas til NAV enn å jobbe. For det første må du gå 3 mnd ør du får arbeidsledighetstrygd når du selv sier opp. Så tror jeg du måtte ha hatt trygden så så lenge før du kunne ta den med deg ut av landet. Dette er forøvrig 7 år siden, så dette kan ha forandret seg! Anonymkode: efc20...44e
Miklo Velka Skrevet 5. juni 2016 #6 Skrevet 5. juni 2016 Søke arbeid i et annet EØS-land med norske dagpenger
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #7 Skrevet 6. juni 2016 3 timer siden, Miklo Velka skrev: Søke arbeid i et annet EØS-land med norske dagpenger Da ser det dessverre ut som om det er fullt mulig ja.. Hadde faktisk håpet at det ikke var det. Er så alt for lett å ty til NAV.. Denne gutten( ja, jeg kaller han gutt, selvom han er rundt 30år) har fått sydd puter under armene i alle år, samt jobbet for null og niks og allikevel hatt det meget behagelig. Han hadde virkelig hatt godt av å jobbe hardt for en gangs skyld, for å tjene til livets opphold og for å lære seg at det faktisk er normalen. Ikke at hverken foreldre eller NAV hjelper han ut når det går tomt for penger. TS Anonymkode: 0b562...b49 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå