Gå til innhold

Slapper ikke av med familien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom nettopp hjem hyttehelg med familien, og er sykt sliten i huet :ohmy: Jeg er litt forvirra og føler meg nesten litt trist- for jeg synes man hører overalt at " familien er alt "  og " det er så deilig å slappe av med familien".. ihvertfall hadde jeg trodd det skulle være sånn, som når man var barn og bodde hjemme sammen med dem. men sånn er det ikke. jeg er ekstremt usikker når jeg er med mamma, pappa, og søsteren min. jeg føler meg så annerledes enn dem. Jeg er ikke like usikker når jeg er med søster på egenhånd, da er det litt mer som når jeg er med venninner, jeg slapper mer av og stoler på meg selv.

Jeg forsøker å ikke være så opptatt av hva de synes om meg, men klarer ikke la vær å ønske at de skal like meg. Er forresten 24 år, og har bodd fra dem i 5 år. Jeg blir usikker, for på den ene siden skulle jeg nærmest kastes ut av huset og klare meg selv som et voksent menneske, og samtidig skal mamma rette på meg hvis jeg f.eks snakke et ord feil grammatisk, og kritiserer at jeg drikker juice (haha), for det er såå mye sukker i det !  Mamma er veldig veldig følsom og overreagerer og analyserer det meste, så hvis jeg hadde sagt at jeg føler dette som et paradoks, så hadde vi hatt masse tårer og misforståelser og krangling. Hun er grunnen til at jeg er så konfliktsky som jeg er, tror jeg. det er lettere å la vær, så kina ikke kollapser.  Så - når noen forteller at de virkelig slapper av med familie og venner,så føler jeg dessverre at det er litt anstrengende;  Jeg føler ikke jeg kan slappe av sammen med familien, det er ofte en prøvelse for meg. Jeg føler meg så annerledes enn dem, og de er egentlig litt sære. De tror samtidig at alle andre er som dem - og det gjør at jeg føler de syns jeg er rar. Det er vanskelig for meg å kutte dem ut, for de har alltid vært der for meg, og jeg vet de er glad i meg, så jeg vet de har gjort så godt de kan. Men jeg føler meg likevel utilpass sammen med dem. Er det flere her som ikke er helt avslappet og komfortabel sammen med familien sin? akuratt som man ikke matcher helt?  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...