AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #1 Skrevet 5. juni 2016 Vi skal på ferie i juli å er da kun 8+2. Kjenner jeg bekrymrer meg litt da vi skal reise til kroatia, vi skal være litt på land å litt i seilbåt.. å i tillegg er det jo ganske varmt. Har jeg noe å bekrymre meg før, noen forhåndsregler jeg bør ta? Anonymkode: 7a69f...89c
kiki1980 Skrevet 5. juni 2016 #2 Skrevet 5. juni 2016 Jeg dro mens jeg var gravid med førstemann Det var 6 år siden. Mensen uteble 9.6,positiv test 1-2 uker etter,og vi dro til tyrkia rundt 9.7. Reisen var planlagt og jeg kunne ikke bare la være. Vi hadde det kjempefint! Jeg passet litt ekstra på at maten skal være gjennomstekt,grønnsaker og frukt godt vasket,tok vannet fra uåpnet flaske osv. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #3 Skrevet 5. juni 2016 Pass på at du kun drikker flaskevann og ta forhåndsregler for å ikke bli matforgiftet, så går det veldig fint Anonymkode: e2013...ae2 1
Mmmwhatever Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 Så lenge du er i god form er det ikke noe problem. Reiste til Kroatia da jeg var ca 20 uker på vei med førstemann. Kroatia er jo et veldig enkelt og greit land å reise til. Bare ta vanlige forholdsregler ift vann og mat, så går det fint. Litt av problemet med å reise på ferie hvis man er i 1tri er jo hvis man mister. Det ville man jo da høyst sannsynlig gjort hvis man var hjemme også, men det er ikke like lett å kontakte lege etc. Husk reiseforsikring!! 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 Jeg dro til USA sist sommer, var 9 uker på vei når vi dro, og 12 når vi kom tilbake. Var en kjempefin tur☺ Lurt å passe litt ekstra på mat og drikke, og om man skal fly langt bør man bruke kompresjonsstrømper og bevege seg. God tur! Anonymkode: 16818...419 1
deprim Skrevet 7. juni 2016 #6 Skrevet 7. juni 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg dro til USA sist sommer, var 9 uker på vei når vi dro, og 12 når vi kom tilbake. Var en kjempefin tur☺ Lurt å passe litt ekstra på mat og drikke, og om man skal fly langt bør man bruke kompresjonsstrømper og bevege seg. God tur! Anonymkode: 16818...419 Så bra! Snakket du noe med legen ifht dette før du dro da eller? Å hvordan gikk det på den lange flyturen? kjenner jeg bekrumrer meg mest for seilturen vi skal på, visst det blir bølger å formen ikke er på topp...å mtp varme.. Takk for svar iallefall
deprim Skrevet 7. juni 2016 #7 Skrevet 7. juni 2016 Den 6.6.2016 at 10.56, Mmmwhatever skrev: Så lenge du er i god form er det ikke noe problem. Reiste til Kroatia da jeg var ca 20 uker på vei med førstemann. Kroatia er jo et veldig enkelt og greit land å reise til. Bare ta vanlige forholdsregler ift vann og mat, så går det fint. Litt av problemet med å reise på ferie hvis man er i 1tri er jo hvis man mister. Det ville man jo da høyst sannsynlig gjort hvis man var hjemme også, men det er ikke like lett å kontakte lege etc. Husk reiseforsikring!! Ja, har topp forsikring 🖒 Takk for gode råd! kjenner det allerede litt, er bare 4+1 idag, så er spent, må nesten bare ta det som det kommer ! Hvordan taklet du varmen når du var der nede? Lå du på stranda å solte deg, eller trakk du deg unna mellom 12-14 i verste varmeperiode? 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #8 Skrevet 7. juni 2016 11 minutter siden, deprim skrev: Så bra! Snakket du noe med legen ifht dette før du dro da eller? Å hvordan gikk det på den lange flyturen? kjenner jeg bekrumrer meg mest for seilturen vi skal på, visst det blir bølger å formen ikke er på topp...å mtp varme.. Takk for svar iallefall Snakket ned legen på forhånd ja, hun ønsket oss god tur, og sa at det var ingen grunn til å bli hjemme! Flyturen gikk bra, jeg var mye mer sliten enn vanlig, så sov nesten hele veien😂 Anonymkode: 16818...419
Mmmwhatever Skrevet 7. juni 2016 #9 Skrevet 7. juni 2016 1 time siden, deprim skrev: Ja, har topp forsikring 🖒 Takk for gode råd! kjenner det allerede litt, er bare 4+1 idag, så er spent, må nesten bare ta det som det kommer ! Hvordan taklet du varmen når du var der nede? Lå du på stranda å solte deg, eller trakk du deg unna mellom 12-14 i verste varmeperiode? Jeg ligger vanligvis ikke på stranda midt på dagen uansett... Og gjør jeg det, er jeg ofte uti vannet for å kjøle meg ned. Husker det største problemet var at vi stort sett bodde på billige hoteller uten aircon (reiste ikke charter), og det var vaaaaaarmt! I år skal vi til Italia midt i juli, også uten aircon... Turen ble bestilt før jeg ble gravid... Snakk med legen ang kvalme/sjøsyke, det finnes reisesyketabletter trygt kan ta som gravid (postafen etc). Kroatia er fantastisk, og seiltur på toppen... Å, kjenner jeg er misunnelig!!
mimmis25 Skrevet 8. juni 2016 #10 Skrevet 8. juni 2016 Jeg var to uker i Spania når jeg var 19-21 uker på vei. Gikk såå fint, men kvalmen hadde jo gitt seg da. Viktigste er å ta ting i ditt tempo, drikke og spise ting du er sikker på og ikke bli overopphetet. Jeg lå ikke lenge i solen av gangen, og dekket magen med t-skjorte (sikkert ikke nødvendig, men jeg ønsket det for å være sikker).
Lumos Skrevet 8. juni 2016 #11 Skrevet 8. juni 2016 Var i Tyrkia 7 uker på vei, i hetebølge. Heldigvis med aircon ellers tror jeg at jeg hadde strøket med! Kvalmen satte inn for fullt midt i oppholdet, og de siste dagene ville jeg bare hjem. Kvalme i 45 grader er helt grusomt! Men det er jo mange som slipper unna kvalme! Aircon og avkjøling i havet hjalp meg, og jeg lå kun under parasoll, når jeg ikke var på hotellrommet Kjipeste ferien jeg har hatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå