Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

2 åringen prøvde for første gang her om dagen å klatre ut av sprinkelsenga. Han heiser seg opp å la ene benet over kanten. Jeg er redd han skal prøve igjen når jeg ikke er der å falle ut å slå seg skikkelig. Så jeg har lagt han på madrass på gulvet. Bør jeg prøve sprinkelsenga igjen å håpe han ikke prøver klatre over eller er det på tide med en junior seng, så han kan gå ut selv? Han fylte akkurat 2, syntes han er liten ennå jeg. Å han har KO sovet så bra i sprinkelsenga.

Anonymkode: 38d83...525

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bytta seng da ungen var litt over to. Det gikk fint det, men ble litt oftere at vi måtte følge han tilbake til senga når han sto opp igjen etter legging...

Skrevet

På tide å bytte, ja. Kjøp juniorseng med sengehest, og forbered deg på noen runder med å følge ham tilbake i senga. Mulig du må bruke litt ekstra tid på kosestunden ved leggetid så han ikke står opp igjen for å kose mer, eller kanskje sitte rolig på sengekanten mens han sovner.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er 3 natten han sover på madrass på gulvet. Han gikk ut endel ganger første kvelden, men fulgte han rett inn igjen uten å si noe og la han ned og gikk ut igjen. I går og ikveld har han ikke kommet ut. Så tror og håper han har skjønt at det er natta og han skal være på rommet sitt. 

Jeg tenkte kjøpe en vokseseng så den ikke er så stor i starten. Men føler liksom han er så liten og burde bruke sprinkelsenga lenger. Men er redd han skal stupe ned fra sprinkelsenga og slå seg.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ta av den ene siden på sprinkelsengen? Det gjorde vi når vår begynte å klatre. Sengen var fortsatt stor nok en stund til, så vi ventet med å kjøpe ny seng. Når vi så gjorde det, så kjøpte vi vanlig 90x200-seng med en gang og satte på en sengehest.

Anonymkode: 6f7f0...6fb

• Liker 3
Skrevet

Dropp juniorseng. Det er bare bortkasta penger.

kjøp en i vanlig størrelse, og sett ev på en sengehest. Jeg er uenig i at han 'burde' bruke sprinkelsenga lengre. Han er trossalt 2 år og ingen baby. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Chiquita skrev:

Dropp juniorseng. Det er bare bortkasta penger.

kjøp en i vanlig størrelse, og sett ev på en sengehest. Jeg er uenig i at han 'burde' bruke sprinkelsenga lengre. Han er trossalt 2 år og ingen baby. 

Det er en vokseseng som kan være fra 138 cm til 200 cm. Så denne kan brukes hvertfall en god stund :)

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke ta av den ene siden på sprinkelsengen? Det gjorde vi når vår begynte å klatre. Sengen var fortsatt stor nok en stund til, så vi ventet med å kjøpe ny seng. Når vi så gjorde det, så kjøpte vi vanlig 90x200-seng med en gang og satte på en sengehest.

Anonymkode: 6f7f0...6fb

Det er ikke mulig å ta den av tror jeg. Bil spare på den om jeg omformidning skulle få bruk for den igjen. Man bet jo aldri. 

Jeg kommer til å kjøpe vokseseng. Nå som han er så liten trenger han mer plass til å lene på og en 200 lang seng som han ikke har behov for ennå ønsker jeg ikke at skal oppta plass. Den jeg har sett på har min lengde 138 cm og maks 200. Så justerer jeg ettersom han strekker seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...