Gjest Malenah Skrevet 2. november 2004 #1 Skrevet 2. november 2004 Hva er forskjellen mellom disse to diettene? Jeg er nå på dag 2 i fase 1 og fase 1 er jo nesten helt lik hos begge diettene? Er fortsatt litt usikker på hva som er lov å spise (nei, har ikke råd til å kjøpe bøkene deres). På Atkins.com står det ganske mye men på South Beach må man nesten bli medlem for å få vite alle reglene. Spiser derfor kun omelett med skinkebiter, salatblader, paprika, fiskefilet med smeltet smør som saus, ost og vann. Ifølge South Beach er nøtter lov men hvor mye? Og de eneste nøttene jeg liker er chilinøtter men de inneholder jo en del karbohydrater. Atkins nevner ingenting om nøtter i fase 1. Noen som har noen gode linker jeg kan ha nytte av? Er ikke interessert i å høre at dette er dårlige dietter, la meg være forsøkskanin da vel?
Nella Skrevet 2. november 2004 #2 Skrevet 2. november 2004 Hei! Nøtter er lov i SB, men ikke så mange. 15 mandler om dagen... Chilinøtter er ikke bra Her er et gratisforum: http://www.southbeach-diet-plan.com/forum/index.php Du kan spise alt reint kjøtt, mesteparten av grønnsaker (ikke gulrot og mais) og lettoster, ricotta, feta for å nevne noe. Når det kommer til tomater er det begrensning pr dag der også. 1 tomat eller 10 cherrytomater om dagen. Det var litt... Tror ikke smør er tingen i fase 1 heller.....Bruk oliven eller rapsolje til steking. Det jeg har skjønt som er hovedforskjellen på de to er at på SB fokuserers det mer på det sunne og usunne fettet også. Kan ikke spise rømme hver dag da gitt... eller smør. Og det er ikke noe fokus på dette å komme i ketose. Etter de to første ukene så legger man til litt mer mat og skal være kvitt insulinresistensen. Kan da begynne med meieriprodukter og frukt ogjen. Det andre bare innimellom. Brød, osv. Tok fase 1 i sommer selv og gikk ned 5 kg (har ikke gått disse opp igjen, nei..). Starta på nytt i går og er på dag to jeg også Har boka og den har hjulpet med masse, men har du ikke muligheten så må du bruke nettet bare... Håper linken er til hjelp.
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2004 #3 Skrevet 3. november 2004 Hvis du ikke har råd til å kjøpe boka bør du d... i helge greia. Disse kurene krever kunnskap for å gjennomføres riktig. Ikke tull med kroppen din om du ikke vet hva du gjør. Du vil sannsynligvis bare bli feilernært, i det verste fall gå opp i vekt. Atkinsboka i norsk oversettelse (pocket) koster en hundrelapp på de fleste nettbokhandlerne. South Beach (engelsk pocket) ca det samme. LES!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå