Gjest Tasia Skrevet 5. juni 2016 #1 Skrevet 5. juni 2016 Jeg og to andre venninner skal kjøre tur-retur Oslo-Gøteborg i sommer. Det jeg lurer på er hvor mye, sånn ca, vil det bli på hver person? Vi deler selvsagt regninga på tre, men jeg har ingen anelse av hvor mye man må regne med å bruke på bensin og bom.. Er det snakk om at jeg, som en av de tre, må ut med 500kr? 1000kr? Mer? Er bensin billigere i Sverige?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #2 Skrevet 5. juni 2016 Det er bare tre timers kjøring hver vei til Gøteborg. Hvor mye drivstoff det blir kommer helt an på hva slags bil dere kjører, men det koster neppe mer enn 2-300 kroner for drivstoff per vei. Det er såvidt jeg husker bare to bommer på veien til Gøteborg, en i østfold og en på grensen til Sverige, så maks en femtilapp per vei. Så skal dere vel kjøre litt rundt i Gøteborg mens dere er der, men hvor mye kan dere jo ikke vite så totalprisen blir vanskelig å si noe om. Det enkleste er om dere bare nullstiller tripptelleren når dere starter turen og når dere er tilbake regner dere ut drivstoffprisen (trenger jo ikke være pirkete her) og deler på tre. Så fremt dere ikke skal kjøre veldig mye i Gøteborg tenker jeg det blir under 500 per person. Anonymkode: 8e7da...5a2
Gjest Tasia Skrevet 5. juni 2016 #3 Skrevet 5. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare tre timers kjøring hver vei til Gøteborg. Hvor mye drivstoff det blir kommer helt an på hva slags bil dere kjører, men det koster neppe mer enn 2-300 kroner for drivstoff per vei. Det er såvidt jeg husker bare to bommer på veien til Gøteborg, en i østfold og en på grensen til Sverige, så maks en femtilapp per vei. Så skal dere vel kjøre litt rundt i Gøteborg mens dere er der, men hvor mye kan dere jo ikke vite så totalprisen blir vanskelig å si noe om. Det enkleste er om dere bare nullstiller tripptelleren når dere starter turen og når dere er tilbake regner dere ut drivstoffprisen (trenger jo ikke være pirkete her) og deler på tre. Så fremt dere ikke skal kjøre veldig mye i Gøteborg tenker jeg det blir under 500 per person. Anonymkode: 8e7da...5a2 Men er det bomringer i Sverige?
ajarRun Skrevet 5. juni 2016 #4 Skrevet 5. juni 2016 Det kommer jo litt an på bilen. Mercedes A180 klarer å kjøre på 0.3-0.4 mens en Nissan Patrol klarer 0.9 liter på mila. Det sier seg selv at prisen blir deretter. Kan ikke huske noen bomringer etter å ha krysset grensen da. Gøteborg er 30 mil unna. Da vil dere minst bruke 18 liter drivstoff og maks bruke 60 liter. Det vil si en plass mellom 200 og 800 i drivstoff. I tillegg ville jeg regnet med noen hundrelapper i bomringer, og litt til parkering. Jeg ville ikke brukt triptelleren for å måle hva det kostet. Før dere begynner fyller eieren av bilen full tank, og når dere har kommet hjem fyller dere tanken full igjen. Da er det bare å dele bensinkostnadene fra alle fyllingene likt på de som er med. Personlig ville jeg brukt et spesifikt kredittkort til alle utgiftene og så delt regningen på alle sammen, men det er vel lett å finne en annen løsning. Bompengene blir jo også fakturert etterskuddsvis (tar evigheter før regningen kommer). 1
Kjetil E Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 12 timer siden, Tasia skrev: Men er det bomringer i Sverige? Er vel ingen bompenger etter Svinesund. (Så sant det ikke er bomring i Göteborg). Hvis dere vil ha avveksling til kjedlige E6 så er det en flott tur å ta av ved Tanumshede (Litt syd for Strømstad) og følge kysten sørover blant annet om Lysekil med mere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå