Gå til innhold

Enkel grillmat som ikke er pølser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det høres svært dyrt ut med 28 kyllinglår da?

2 kg kyllinglår koster 120,-, det gir 10 kyllinglår.

Det er langt fra alle som spiser to kyllinglår, veldig mange nøyer seg med ett. Så er det noen som gjerne kan spise tre. Si du beregner litt over to per mann, da kjøper du 6 kg.

Kylling 360,-

Anonymkode: dc435...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tom/Loki
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, men det er enkelt mtp tilbehør og innkjøp. Skal jeg ha både hamburgere og kylling krever det jo forskjellig tilbehør. 

Anonymkode: 32268...4ed

Du trenger jo ikke så mye tilbehør, salat, ris og pomfrit passer jo til det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami

Det aller meste av kjøtt er jo enkelt å grille, er jo bare å slenge det på også ordner det seg jo mer eller mindre seg selv med et par snuinger. Bare pass på varmen. Men lurt å skrive hva som er uaktuelt i hovedinnlegget ditt, for det ser ut som mye av tipsene du får er uaktuelle for deg. Du skriver f.eks at koteletter ikke går pga. dere er så mange, men at hamburgere går? Du må vel steke like mange hamburgere som koteletter? 

Du virker litt negativ mtp. rådene du får. F.eks at hamburgere og kylling krever ulike tilbehør og derfor blir det vanskelig. Men dette trenger jo ikke ulikt tilbehør, annet enn at hamburgerne behøver hamburgerbrød. Ellers går det fint å servere god salat og en god dressing til begge deler. Kan eventuelt saltkoke poteter til eller lage en potetsalat, men det behøves ikke. 

Ellers er jo foliebakt laks superenkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 kg kyllinglår koster 120,-, det gir 10 kyllinglår.

Det er langt fra alle som spiser to kyllinglår, veldig mange nøyer seg med ett. Så er det noen som gjerne kan spise tre. Si du beregner litt over to per mann, da kjøper du 6 kg.

Kylling 360,-

Men jeg kan ikke kjøpe prior, da. Hvilket merke tenkte du på? Stange? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Tom/Loki skrev:

Du trenger jo ikke så mye tilbehør, salat, ris og pomfrit passer jo til det meste.

Jepp, men lager jeg burger må jeg ha burgerbrød, løk, sylteagurker, ost og dressing. 

Men laks f.eks trenger jo lite tilbehør. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kan ikke kjøpe prior, da. Hvilket merke tenkte du på? Stange? 

Solvinge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Juami skrev:

Det aller meste av kjøtt er jo enkelt å grille, er jo bare å slenge det på også ordner det seg jo mer eller mindre seg selv med et par snuinger. Bare pass på varmen. Men lurt å skrive hva som er uaktuelt i hovedinnlegget ditt, for det ser ut som mye av tipsene du får er uaktuelle for deg. Du skriver f.eks at koteletter ikke går pga. dere er så mange, men at hamburgere går? Du må vel steke like mange hamburgere som koteletter? 

Du virker litt negativ mtp. rådene du får. F.eks at hamburgere og kylling krever ulike tilbehør og derfor blir det vanskelig. Men dette trenger jo ikke ulikt tilbehør, annet enn at hamburgerne behøver hamburgerbrød. Ellers går det fint å servere god salat og en god dressing til begge deler. Kan eventuelt saltkoke poteter til eller lage en potetsalat, men det behøves ikke. 

Ellers er jo foliebakt laks superenkelt. 

Nei, for med hamburgere følger det med brød etc, og jeg tror folk spiser 1-2 stk. Av koteletter vet jeg noen kan driste seg til 3 stk, men egentlig så var greia at rått kjøtt er vanskelig å håndtere pga mangel på sanitæranlegg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol

Det som er så flott med grilling er jo at man kan grille absolutt alt, og med en så stor gruppe mennesker liker alle forskjellige ting. Ville kjøpt en pakke pølser (barn digger pølser), 12 hamburgere, og laget noen grillspyd med squash, paprika, kjøtt, kylling, mør/pølsebiter, vi bruker å ha oppskjærte maiskolber på spydene også, men ser du har avvist det forslaget. Potetsalat og en plukk og miks variasjon av frisk salat: salatblader, rødløk, tomat, ananas, agurk. Hamburgerdressing, BBQ dressing, sennep og ketchup. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for med hamburgere følger det med brød etc, og jeg tror folk spiser 1-2 stk. Av koteletter vet jeg noen kan driste seg til 3 stk, men egentlig så var greia at rått kjøtt er vanskelig å håndtere pga mangel på sanitæranlegg :P

Kjøp deg engangshansker om du ikke vil ta i rått kjøtt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, så sykt vanskelig og negativ du var da, TS.

Kyllinglår, som er langt billigere enn hamburgere, er for dyrt?? Du kan ikke ta med brød, sennep og ketchup til hamburgere? 

Tror du skal overlate denne oppgaven til noen som ser løsninger, ikke problemer med alt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloè

Du kan grille luft,kjempebillig. Eller marshmallows,hvis alle deler en burde det ikke koste mer en 30kr  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Maiskolber! :spise:

Anonymkode: 1626d...b96

Om jeg hadde kommet på grillfest og kun fått servert maiskolber hadde jeg blitt skuffa ass. :P 

Anonymkode: 34de1...fe1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...