AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #1 Skrevet 5. juni 2016 Hvorfor blir en sak henlagt selv etter skriftlig innrømmelse fra gjerningsmann? Hvilket grunnlag/beskrivelse/argumenter bruker politiet for å få en slik sak henlagt av statsadvokat(eller lensmann..o.l) ? Noen som kan forklare meg dette slik at jeg kan forstå hvordan hvilken som helst sak kan henlegges selv etter INNRØMMELSE FRA GJERNINGSMANN? Anonymkode: 558d8...6cd
Peter007 Skrevet 5. juni 2016 #2 Skrevet 5. juni 2016 (endret) 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor blir en sak henlagt selv etter skriftlig innrømmelse fra gjerningsmann? Hvilket grunnlag/beskrivelse/argumenter bruker politiet for å få en slik sak henlagt av statsadvokat(eller lensmann..o.l) ? Noen som kan forklare meg dette slik at jeg kan forstå hvordan hvilken som helst sak kan henlegges selv etter INNRØMMELSE FRA GJERNINGSMANN? Anonymkode: 558d8...6cd Uten å være ekspert må det foreligge andre beviser som støtter en tilståelse. Det er nok å nevne Palme saken. Det erbogdå de som tilstår uten å ha utført en straffbar handling. Endret 5. juni 2016 av Peter007 1
Gjest Evans Skrevet 5. juni 2016 #3 Skrevet 5. juni 2016 Mangel på bevis, og mangel på ressurser som kan fremskaffe bevisene og faktisk etterforske saken? Det er veldig synd at slike saker blir henlagt.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #4 Skrevet 5. juni 2016 På min hjemplass var det for noen år siden en mann som innrømmet drap på en annen mann. Fordi liket aldri ble funnet ble mannen heller aldri dømt for drap. De trengte tydeligvis mer enn en innrømmelse.. Anonymkode: c87f6...3bc
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #5 Skrevet 5. juni 2016 Jeg glemte å tilføye -innrømmelse, vitner og bevis bør være nok. Hvorfor er det ikke det? Jeg forstår det ikke. Hvilken begrunnelse er god nok for henleggelse når der i tillegg til innrømmelse, finnes vitner, klare bevis mm. ? Anonymkode: 558d8...6cd
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #6 Skrevet 5. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg glemte å tilføye -innrømmelse, vitner og bevis bør være nok. Hvorfor er det ikke det? Jeg forstår det ikke. Hvilken begrunnelse er god nok for henleggelse når der i tillegg til innrømmelse, finnes vitner, klare bevis mm. ? Anonymkode: 558d8...6cd Ja, har man innrømmelse, vitner og bevis vil det være nok, avhengig av troverdigheten til vitnene og så hvor sterke bevis det er snakk om. Hvilke "andre" bevis var det de hadde i saken din da? Og hva var årsaken til at den ble henlagt (det skal stå i skrivet du får)? Anonymkode: 27fda...fa6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #7 Skrevet 6. juni 2016 Jeg har ikke opplevd det, men jeg kom over blogginnlegget til sophie elise på nettavisen. Og ifølge henne var det slik som jeg nevnte over. Men jeg har opplevd å ikke bli trodd ang overgrep fra en mann min mor var gift med. Jeg ble trodd den dagen den ene lillesøstra mi nesten klarte å ta livet sitt pga hva han hadde gjort. DA først ble jeg trodd. SÅ jeg har ikke all verdens tillitt til rettssystemet norge... Anonymkode: 558d8...6cd
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #8 Skrevet 6. juni 2016 Sannsynligvis har du en dårlig forståelse for hva som kreves for å få noen dømt. Anonymkode: 27fda...fa6 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #9 Skrevet 6. juni 2016 Men de kan vel gå til erstatningssøksmål når de har tilståelse? Er det ikke slik at det er mindre krav til bevis da? Anonymkode: 37935...258
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå