AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #1 Skrevet 5. juni 2016 Mine grå hår har blitt glasshår, de slipper farge etter 1-2 vask. Jeg bruker dobbelpigmetering hos frisør og frisør farge sjampo. Noen tips? Finnes det en metode for å dekke til de? Jeg er "bare" 26 og selvfølgelig har jeg grå hår bare fremme.. Blir snart gal Anonymkode: 4f80b...f62 1
Chizue Skrevet 5. juni 2016 #2 Skrevet 5. juni 2016 (endret) Farge resten av håret? x) I samme farge som glasshåret? Endret 5. juni 2016 av Chibi 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #3 Skrevet 5. juni 2016 3 minutter siden, Chibi skrev: Hvor mange "små grå" er det snakk om? Mye mulig det egentlig ikke er grått hår, men en pigment feil? Hvordan kjennes håret ut? Stresser du mye? Startet å få grå hår i begynnelsen av 20-årene. Det siste året har det blitt nesten dobbelt så mye pga mye som har skjedd i livet. Det er så pass mye at folk kommenterer det hvis jeg ikke farger tror det er litt stivere enn vanlig hår? Jeg har ingen problem med å farge håret, skulle bare ønske det varte lengre en 2 vask *sukk* Anonymkode: 4f80b...f62
Chizue Skrevet 5. juni 2016 #4 Skrevet 5. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Startet å få grå hår i begynnelsen av 20-årene. Det siste året har det blitt nesten dobbelt så mye pga mye som har skjedd i livet. Det er så pass mye at folk kommenterer det hvis jeg ikke farger tror det er litt stivere enn vanlig hår? Jeg har ingen problem med å farge håret, skulle bare ønske det varte lengre en 2 vask *sukk* Anonymkode: 4f80b...f62 Sorry var på tur til å forandre det jeg skrev For grå hår i seg selv, holder på farging-permament. (Min mor farger håret, hennes hår er ellers helt grått og når hun farger håret igjen, så er det bare å ta seg av etterveksten... ) Men har man en pigmentfeil i håret, så vil den ikke ta til seg noe farge heller :/
PaperFlower Skrevet 5. juni 2016 #5 Skrevet 5. juni 2016 Du er helt sikkert klar over det allerede, men nevner det likevel: hva med å farge håret grått? Det er jo ganske populært og absolutt ikke uvanlig å se noen i 20-årene med grått hår. Eller "sølvfarge" er det mange som kaller det også, spesielt når det er farget og ikke naturlig grått hår pga. alder. Jeg synes det er kjempefint. Hadde det vært noe for deg tro? Link til bilder.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #6 Skrevet 5. juni 2016 Jeg liker gråhår trenden men hva skal jeg gjøre når det er "ute av moten" + jeg er ganske mørk i håret så da må jeg drive å bleke resten av etterveksten .. Håret mitt blir naturlig varmt, men tenkte at jeg skulle farge det kaldt med litt lyst i så det kansje ikke vises så godt? Og vedlikeholde det kalde med glansvask ? (Skulle bare ønske det fantes en super sterk farge har lest om en "ampull" frisører tilsetter i USA når de farger som gjør at det grå tar til seg ekstra. Men blir ikke klok på hva det er..) Noe sånt: Anonymkode: 4f80b...f62
PaperFlower Skrevet 5. juni 2016 #7 Skrevet 5. juni 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker gråhår trenden men hva skal jeg gjøre når det er "ute av moten" + jeg er ganske mørk i håret så da må jeg drive å bleke resten av etterveksten .. Anonymkode: 4f80b...f62 Jeg er hverken en hårekspert eller en frisør, så jeg kan ikke svare på de andre spørsmålene dine, men hadde jeg vært deg så hadde jeg gått for denne "gråhårtrenden" for øyeblikket, og mens jeg var hos frisøren hadde jeg nevnt problemstillingen og hørt på hva de har å si om det. Kanskje de har noen gode ideer til neste gang? Også nå vet jeg ikke hvor ofte du liker å bytte hårfarge, men jeg pleier iallefall å ha den samme hårfargen i et par år, noe som ville ha gitt meg masse av tid til å komme på neste løsning. Og personlig synes jeg en mørk, naturlig hårfarge som ettervekst er veldig pent på grått hår. F.eks. som på dette bildet, dette, eller dette. Kunne det ha vært mulig å få en slags "ombreeffekt" så du slipper å farge så ofte? Det er iallefall det jeg hadde gjort, om jeg hadde vært deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå