AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #1 Skrevet 5. juni 2016 Det er ikke mulig for ateister å ha moral siden moral er noe man får fra Gud. Og når man ikke har noen Gud da kan man ikke ha noen moral. Anonymkode: 79aff...3d1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #2 Skrevet 5. juni 2016 Når man er ateist så tror man ikke på at det finnes noen gud. da er det heller ikke slik at moral kommer fra en gud, og at man må tro på en gud for å ha moral. Anonymkode: 96dc4...9d0 13
Gjest 12flo Skrevet 5. juni 2016 #3 Skrevet 5. juni 2016 Så rart. Hvordan har det seg da at jeg som ateist innehar ekstremt mye mer moral og rettferdighetssans enn noen religiøse jeg kjenner? Tilogmed helt fra fødselen av. Hvordan forklarer du det? Dessuten er det litt utrolig at du påstår at religiøse har moral. Har du ikke fulgt med? Se rundt deg. Religiøse er de største dobbeltmoralistene som finnes. Og det menes i negativ forstand. Hvis du ikke forsto det. 4
44h Skrevet 5. juni 2016 #4 Skrevet 5. juni 2016 Det er jo noen som tilber Djevelen. Okkultisme kalles det. For slike mennesker er det god moral og være ondskapsfull. 2
#frøken Skrevet 5. juni 2016 #5 Skrevet 5. juni 2016 Tror ikke moral har noe med Gud å gjøre.. Kjenner både religiøse og ikke troende som ikke eier moral(mulig de har godt med dobbeltmoral🤔) og vica versa.. 2
waco Skrevet 5. juni 2016 #6 Skrevet 5. juni 2016 13 minutter siden, Tris skrev: Så rart. Hvordan har det seg da at jeg som ateist innehar ekstremt mye mer moral og rettferdighetssans enn noen religiøse jeg kjenner? Tilogmed helt fra fødselen av. Hvordan forklarer du det? Dessuten er det litt utrolig at du påstår at religiøse har moral. Har du ikke fulgt med? Se rundt deg. Religiøse er de største dobbeltmoralistene som finnes. Og det menes i negativ forstand. Hvis du ikke forsto det. Forskjellen på meg som ateist og religiøse mennesker er at jeg i det minste innrømmer at jeg er overtroisk. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #7 Skrevet 5. juni 2016 Moral er etikkens praksis, og har lite med ens tro (eller mangel derav) på Gud å gjøre. Lol, gå i kirka og be eller noe du. Anonymkode: 645f3...416 4
Gjest Snuppi Skrevet 5. juni 2016 #8 Skrevet 5. juni 2016 Å ha en moral innebærer at de normer, verdier og holdninger man praktiserer er aksepert og innehar en gyldighet. Etikk er grunnlag for moral. Etikk er den norm som et individs vilje legger til grunn for sine ord og handlinger. Et individs etikk kan være basert på anvendelse av individets rett til selvbestemmelse eller ha et tillært religiøst eller filosofisk grunnlag: læren om rett og galt. Det finnes ulike etiske teorier som vektlegger ulike ting når «det som er rett» skal bedømmes. Mao ts tar feil!
Gjest 12flo Skrevet 5. juni 2016 #9 Skrevet 5. juni 2016 6 minutter siden, 44h skrev: Det er jo noen som tilber Djevelen. Okkultisme kalles det. For slike mennesker er det god moral og være ondskapsfull. Jeg tror ikke det finnes noen gud. Dermed eksisterer heller ikke djevelen eller andre ting religiøse tror på. Helt utrolig at memnesker velger å tro på noe andre har diktet opp. At de velger å følge en bok av alle ting! Jeg trenger ingen bok eller falske historier for å inneha moral og rettferdighet. De som tror på slikt er hjernevasket. Rett og slett. 1
Gjest 12flo Skrevet 5. juni 2016 #10 Skrevet 5. juni 2016 2 minutter siden, waco skrev: Forskjellen på meg som ateist og religiøse mennesker er at jeg i det minste innrømmer at jeg er overtroisk. På hvilken måte er du overtroisk? Hva legger du i det?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #11 Skrevet 5. juni 2016 Det er ganske spesielt, fordi mange ateister er bedre mennesker enn religiøse. Bare se på alle de religiøse ønsker å støte ut av samfunnet, straffe på en eller annen måte. De er veldig raske med pekefingeren, og hyler høyt om hva som er rett og galt (men når de kommer til seg selv...?). Storbritannia er forøvrig et fornuftig land. Anonymkode: 599d6...4f9 1
HomelessIcecream Skrevet 5. juni 2016 #12 Skrevet 5. juni 2016 (endret) Det du sier er at å ikke tro på Gud, fjerner Gud? Altså, Gud gir mennesker moral, mennesket blir ateist, Gud kommer og fjerner moral? Eller: Gud gir moral til mennesket, mennesket tror ikke på Gud, Gud slutter å eksistere og det samme gjør moral? Moral tolker jeg som kunnskap om rett og galt, fortjener et menneske som ikke vet forskjellen på rett og galt å bli straffet? Spesielt når den kunnskapen blir fjernet av maktutøveren som kommer til å gi ut straffen? Endret 5. juni 2016 av HomelessIcecream 1
waco Skrevet 5. juni 2016 #14 Skrevet 5. juni 2016 31 minutter siden, Tris skrev: Jeg tror ikke det finnes noen gud. Dermed eksisterer heller ikke djevelen eller andre ting religiøse tror på. Helt utrolig at memnesker velger å tro på noe andre har diktet opp. At de velger å følge en bok av alle ting! Jeg trenger ingen bok eller falske historier for å inneha moral og rettferdighet. De som tror på slikt er hjernevasket. Rett og slett. Mange religiøse er motivert av de fordelene religionen gir. Ta for eksempel kristne menneskers lyst på evig liv. For meg så koker det ned til at det er så sinnssykt usannsynlig at dersom det fantes en gud så var han ikke alle menneskers gud. Bare det å forestille seg gud for noen få mennesker, - akkurat som noen heier på et fotball-lag og ikke en gud for alle mennesker, - nei det er bevis nok for meg at gud ikke finnes og godt er det. 2
waco Skrevet 5. juni 2016 #15 Skrevet 5. juni 2016 32 minutter siden, Tris skrev: På hvilken måte er du overtroisk? Hva legger du i det? Alle mennesker er overtroiske, kunsten er bare å vite det.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #16 Skrevet 5. juni 2016 4 minutter siden, Juami skrev: Vet du egentlig hva moral er? Ja det er noe kristne har, som ateister ikke har. Anonymkode: 79aff...3d1
waco Skrevet 5. juni 2016 #17 Skrevet 5. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja det er noe kristne har, som ateister ikke har. Anonymkode: 79aff...3d1 En annen forskjell mellom kristne og ateister er at kristne kommer til paradis for det slipper ateister. Mye bedre å hvile etter at man er død. 2
Gjest Juami Skrevet 5. juni 2016 #18 Skrevet 5. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det er noe kristne har, som ateister ikke har. Anonymkode: 79aff...3d1 Moral handler om hvorvidt du oppfører deg etter de normer og regler som gruppen du tilhører har (f.eks familien eller vennegjengen).
waco Skrevet 5. juni 2016 #19 Skrevet 5. juni 2016 1 minutt siden, Juami skrev: Moral handler om hvorvidt du oppfører deg etter de normer og regler som gruppen du tilhører har (f.eks familien eller vennegjengen). La nå kristne tro de besitter moral-definisjonensretten. De skjønner ikke en gang at det er umoralsk å underkaste seg en hevngjerrig og straffelysten gud. 5
Gjest 12flo Skrevet 5. juni 2016 #20 Skrevet 5. juni 2016 33 minutter siden, waco skrev: La nå kristne tro de besitter moral-definisjonensretten. De skjønner ikke en gang at det er umoralsk å underkaste seg en hevngjerrig og straffelysten gud. 😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå