coryyyee Skrevet 5. juni 2016 #1 Skrevet 5. juni 2016 Hei.. Jeg har bare noen få spørsmål som jeg lurer veldig på.... Hva er galt i hodet på min stemor og min far når dem ikke inkluderer meg i noen ting? Fks når det var i en konfirmasjon så tar dem familie bilde og jeg satt og så på dem inviterte meg ikke eller sa ingenting latet som ingenting bare så på meg, jeg bare lurer er det normalt? Når det også er bursdager så blir hele familien min invitert men jeg blir ikke? Hva er galt da? Dem holder meg så mye utenfor så mye at jeg vil kaste opp... Og stemoren min hater min mamma men så skal hun spørre og grave etter hvordan hun har det? Hva er det med hun da? Hun sier mye dritt om mamman min.... Og hva er galt i huet på dattra til stemoren min tvinger kjæresten sin til å prøve seg på meg og sier til meg at han liker meg så godt, men dem gjør det bare så jeg skal få kjeft ? Hva er det med dem? Kan noen svare meg jeg syns det er veldig styggt gjort....... Mvh kvinne 22
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #2 Skrevet 5. juni 2016 Hei kvinne 22. Her høres det ut som om du har blitt rammet av "ond stemor" og "likegyldig far" - problemet som mange kjenner seg igjen i. hva som er galt med de er det ikke lett å svare på, men jeg kan gjette at de føler seg truet av farens "gamle familie"(deg). hva som er galt med faren derimot forstår jeg ikke. Har han alltid vert fjern og likegyldig? Husk at av alle de menneskene som gjør det vondt, er faren din din eneste ekte slektning. Dette er hans ansvar, og også hans feil (mener jeg). Jeg hadde spurt han om han syns det er greit å finne seg ny familie og glemme den gamle. Tror mye av dette skyldes konfliksky far, som bare danser etter stemorens pipe, for vist ikke blir det krangling og sexnekt. Vis han at du også kan ta plass, fortell han hvordan du har det! Anonymkode: 87379...6e2 3
coryyyee Skrevet 5. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2016 Det går ikke det har alltid vært sånn... Dem har alltid vært stygge mot meg jeg husker den gangen jeg bodde der så måtte alle samles pga vi ikke viste dem respekt.. Men dem får ikke respekt når dem ikke gir respekt tilbake også husker jeg at hele familien på min fars side skulle til Kreta og jeg ble heller ikke invitert! Og det er det værste det går ikke Ann og snakke med dem om følelser fordi dem mangler kjærlighet så er noe som ikke stemmer. 1
Gjest Snuppi Skrevet 5. juni 2016 #4 Skrevet 5. juni 2016 (endret) 4 minutter siden, coryyyee skrev: Det går ikke det har alltid vært sånn... Dem har alltid vært stygge mot meg jeg husker den gangen jeg bodde der så måtte alle samles pga vi ikke viste dem respekt.. Men dem får ikke respekt når dem ikke gir respekt tilbake også husker jeg at hele familien på min fars side skulle til Kreta og jeg ble heller ikke invitert! Og det er det værste det går ikke Ann og snakke med dem om følelser fordi dem mangler kjærlighet så er noe som ikke stemmer. Trist å lese at du har det slik. Du må nesten bare ta ansvar for deg selv og egen lykke og la de andre seile sin egen sjø. Du vil nok ikke kunne snakke dem til fornuft da enkelte mennesker ikke evner å se seg selv og hvordan de oppfører seg. Endret 5. juni 2016 av Snuppi
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #5 Skrevet 5. juni 2016 Når du er såpass voksen som 22 år så får du rette opp ryggen og gi blanke f i den siden av familien. Vil faren din ha kontakt så tar han kontakt uavhengig av stemor. Du er for gammel til å sitte å sutre over slikt. Anonymkode: d1908...d41 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #6 Skrevet 5. juni 2016 1 time siden, coryyyee skrev: Det går ikke det har alltid vært sånn... Dem har alltid vært stygge mot meg jeg husker den gangen jeg bodde der så måtte alle samles pga vi ikke viste dem respekt.. Men dem får ikke respekt når dem ikke gir respekt tilbake også husker jeg at hele familien på min fars side skulle til Kreta og jeg ble heller ikke invitert! Og det er det værste det går ikke Ann og snakke med dem om følelser fordi dem mangler kjærlighet så er noe som ikke stemmer. Ja,hva vil du vi skal svare deg? Du vil ikke jobbe med det, da får du enten tåle det eller kutte kontakt Anonymkode: 87379...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #7 Skrevet 5. juni 2016 Helt vanlig, jeg bor med familien på et lite sted, vi er en tett familie, Min bror i flere år nå har invitert vår bror på lille julaften, nyttårsaften osv uten å invitere meg, Han ble til og med bedt på 40 års festen hans,mens ikke jeg. Anonymkode: 1df9e...45a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #8 Skrevet 5. juni 2016 Et øyeblikk siden, Snuppi skrev: Du vil nok ikke kunne snakke dem til fornuft da enkelte mennesker ikke evner å se seg selv og hvordan de oppfører seg. Desverre ja, Anonymkode: 1df9e...45a 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #9 Skrevet 5. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Helt vanlig, jeg bor med familien på et lite sted, vi er en tett familie, Min bror i flere år nå har invitert vår bror på lille julaften, nyttårsaften osv uten å invitere meg, Han ble til og med bedt på 40 års festen hans,mens ikke jeg. Anonymkode: 1df9e...45a Og det er sårt, og jeg er 35,så nei TS helt vanlige følser du har Folk som ikke har det sånn,klarer ikke å se hvor sårende det er.. Anonymkode: 1df9e...45a 1
coryyyee Skrevet 5. juni 2016 Forfatter #10 Skrevet 5. juni 2016 Akkurat hører hva dere sier. Så det er normalt? Og det er så klart normal at pappa sitter og sier at han har vært gift med en hore altså min mor det er normalt? Det er drittoppførsel det er normalt at dem går på ferie alle sammen men driter i meg? (De fikk det i julegave) det er og holde folk utenfor Og det er normalt at alle i min familie tar et familie bilde mens jeg sitter og ser på?????? Nei er ikke det er form for mobbing.. Også er det vell kanskje normalt at dattra til stemoren min får kjæresten hennes til og prøve seg på meg???? Så jeg skal få kjeft etterpå? Jeg syns ikke det er gøy i det hele tatt! La vær å svare da, 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #11 Skrevet 5. juni 2016 Seriøst, du er voksen nå. Ikke ett barn. Slutt å engasjere deg og irritere deg så blir livet mye enklere. Bare hold avstand til de og la de seile sin egen sjø. De er tydeligvis noget spesielle, men det får du ikke gjort noe med. Anonymkode: 1deb2...9d2 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #12 Skrevet 5. juni 2016 Bryt kontakten med faren din. Han og familien hans er stygge mot deg og moren din. Han bryr seg åpenbart ikke om deg, så hvorfor skal du bry deg om han? Anonymkode: acb1b...7dd 1
Juniper Skrevet 6. juni 2016 #13 Skrevet 6. juni 2016 At ting skjer innimellom og ikke lenger overasker oss betyr ikke at den det gjelder skal akseptere det! Vi kan ikke fikse problemet for deg, kun sende sympati. Om du vil at familiekonstellasjonen skal endre seg, så må du også endre deg. Dessverre respekterer ikke familien deg i det hele tatt, og for å endre det er det første du må gjøre å få mer bein i nesa og selvrespekt. Om noen snakker dritt om deg eller din mor, så si at "vet du, dette gidder jeg ikke høre på! Har du ikke noe positivt å si kan du holde munn". Om personen ikke endrer seg, så fjerner du deg fra situasjonen. Vær gjerrig med deg selv. Ikke løp etter familien din og sett deg i situasjoner der du hele tiden er på tilbudssiden. Si nei til ting du ikke ønsker. Kontakt din fars familie på egen hånd. Etabler selvstendige relasjoner til hans søsken, dine søskenbarn, besteforeldre, osv. Da vil de se deg som en selvstendig person og ikke som en del av din fars gruppe, og behandle deg deretter. Om du blir utfryst, som med det bildet, så trekk deg unna, overse de, og prat med noen andre. Pass på å få tatt bildet av deg selv sammen med komfirmanten, tanter, bestemødre, osv. Altså, vær selvstendig, og ikke identifiser deg som en del av den gruppen. I forhold til din noe lettere tilbakestående stesøster, så ignorer henne. Om typen hennes prøver seg på deg, så avvis han kontant, på samme måte som du ville avvist annen uønsket oppførsel. Og så kan du slenge en bemerkning om at "Gud bedre, han typen til "stesøster" er litt vel slapp i trusestrikken! Tror du ikke han satt og prøvde seg på meg!" Er problemet at hun blir trodd og ikke deg, så si en gang at "dette er tull, ikke beskyld meg for ting jeg ikke gjør!" Om det ikke stopper, så fjerner du deg fra situasjonen. Din far har en reakson i forhold til ny kone der han aksepterer at ny kone er glødende sjalu på hans tidligere liv og symbolene på det, og for å "berolige" henne snakker han dritt om din mor og er guffen med deg. Enten må du prate med han på tomannshånd og spørre om han er bevisst på hva han egentlig gjør her, og om han synes det er rimelig, ellers må du bare holde avstand. Han har nå denne strategien, og trolig synes han at den virker. 1
sjøhest Skrevet 6. juni 2016 #14 Skrevet 6. juni 2016 Ta ansvar for deg selv. Er noen stygge og ekle så drit i å ha kontakt! Du er voksen og kan skape ditt eget liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå