Gå til innhold

Hva er poenget med å kjøpe DVDer\Blu-Ray, når man kan se alt på nette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 65615...c48

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det er mulig å se absolutt ALT mulig over nettet er bare piss. Det er faktisk ikke "alt mulig" som kan sees over internett.

I tillegg finnes det en rekke forskjellige tilbydere (Netflix, Viaplay, HBO og så videre) og alle disse aktørene har forskjellig utvalg. Så man måtte i så fall hatt abonnement på fleire forskjellige nettsider - og dette ville jo ha kostet penger.....

Hvis man bare er interessert i ett par filmer. Så er det fullstendig unødvendig å kanskje måtte få tak i abonnement på fleire forskjellige steder, bare for å sett de få filmene som man har lyst til å titte på...

Anonymkode: c3e09...cb8

• Liker 1
Skrevet

Det hender av og til at nettet ikke fungerer og da er det greit å ha filmer man kan se.
Eller..
Man er en samler og da er litt stas å kunne vise samlingen sin fram, istedet for å ta frem den eksterne harddisken og si "Jeg har 2500 filmer...ulovlig nedlastet!" Så klart du kan streame filmene lovlig også.

Jeg kjøper filmer, gjerne om jeg har sett en på netflix eller andre plasser også likte jeg filmen så godt, at jeg ønsker å ha den i filmsamlingen min også.
Jeg har selv ett par filmer som er Limited edition-Er ikke åpnet og pr. dags dato kan jeg selge filmene på Ebay for en ca 5000kr :)  Men vil ikke selge de riktig enda :fnise: 

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøper ofte filmer og serier fordi: 

1. Jeg vil ha med ekstramaterialene som f.eks kommentarspor,  behind the scenes og intervjuer.
  2. Jeg vil da være sikker på at jeg kan se filmen/serien når jeg vil, uten å være avhengig av nettilgang, eller datamaskin .
  3. Jeg slipper å tenke på at filmen/serien plutselig blir fjernet fra der jeg streamer det. F.eks: Netflix fjernet en del sesonger av Doctor who, noe som er fryktelig  irriterende. :dry:

Det var de punktene jeg kom på i farta.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor på nettet kan man lovlig se filmer fra 1930-1970? På Netflix og Viaplay er det bare helt nye filmer. 

Anonymkode: 674a0...03d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som de andre sier, det er absolutt ikke alt som finnes på nettet! 

Anonymkode: 59c8c...56b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man finner de beste seriene på nette.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

At det er mulig å se absolutt ALT mulig over nettet er bare piss. Det er faktisk ikke "alt mulig" som kan sees over internett.

Eh, jo. 

Jeg har funnet absolutt alle filmer jeg noengang har hatt lyst til å se og da snakker jeg om obskure grøssere, film noir osv osv.

Det handler om å vite hvor man skal lete.

Anonymkode: 151d0...e9c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg finnes det en rekke forskjellige tilbydere (Netflix, Viaplay, HBO og så videre) og alle disse aktørene har forskjellig utvalg. Så man måtte i så fall hatt abonnement på fleire forskjellige nettsider - og dette ville jo ha kostet penger.....

Hvorfor betale for serier? Man finner jo alle gratis på nett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, jo. 

Jeg har funnet absolutt alle filmer jeg noengang har hatt lyst til å se og da snakker jeg om obskure grøssere, film noir osv osv.

Det handler om å vite hvor man skal lete.

Hvor skal man lete da?

Anonymkode: 674a0...03d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke alle som er så tekniske at de får til å se ting på nett. Jeg har ikke skjønt det i alle fall. Dessuten liker jeg å vite at ting fungerer som de skal, ser jeg på en dvd så funker det helt sikkert, mens nettet kan ramle ut eller være fullt av reklame eller slike ting. 

Anonymkode: 0a39c...aeb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja hvor skal man lete?

Jeg har lett etter en fransk film som heter "La belle histoire"  fra 1992 med engelsk/norsk teks uten å finne den.

Anonymkode: 22722...31f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke huske sist gang jeg kjøpte dvder eller cder.

Anonymkode: 29131...485

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Fordi det er mye bedre å se serier og filmer på tv enn på data.

Skrevet

Jeg kjøpte en del DVDer når jeg skulle flytte til en annen by for å studere. Jeg visste at det ikke fulgte internett med studentboligen, og at det kom til å ta en liten stund før jeg fikk ordnet det.

Liker også å ha DVDer med meg når jeg skal på lange togreiser, flyreiser eller har med meg et barn et sted der det ikke er nett å få.

Kjekt å ha, men jeg streamer for det meste ;)

AnonymBruker
Skrevet

Samler seff-ser på storskjerm.

Anonymkode: cb3ae...d1f

Skrevet (endret)

Jeg kjøper filmer, men jeg kjøper dem på iTunes slik at jeg har dem digialt og kan lett se dem på tv via AppleTV. Syns det er veldig greit og har til og med fått brukt filmene mine hel uventet når jeg har vært på besøk hos andre, hvor jeg lett kan sende fra min iPhone til andre sin AppleTV. Jeg kjøper fordi jeg liker å ha god kvalitet på filmene jeg ser og det er ikke alltid tifelle ved det man streamer. Har jeg en serie jeg liker veldig godt hender det jeg kjøper den om den ikke ligger på netflix. Dette er fordi det kun er netflix jeg hele tiden betaler for. Men jeg streamer serier jeg ikke hadde giddet å sett om jeg måtte betalt for dem. 

Endret av Faith-
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Fordi det er mye bedre å se serier og filmer på tv enn på data.

Man kan jo koble PCen til TVen og se der uansett. Stort sett er det jo bra kvalitet på alle steder man streamer og ting man laster ned.

Jeg kjøper filmer som jeg liker ekstra godt. Da er det jo gjerne ekstramateriale og slike ting. Det er forresten ikke alt man finner på nett heller.

Anonymkode: bcf7c...8f9

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alt som er på nett. Men veldig plagsomt når jeg har en DVD jeg ikke har rukket å se, og så kommer den på Netflix... Enklere å skru den på på Netflix, men jeg bare MÅ gå opp i DVD-hylla og ta ut DVDen og røske av plastikken og stappe den i DVD-spilleren og vente i flere minutter på at reklamen skal bli ferdig før jeg kan gå til menyen :P Og så husker den ikke hvor jeg stoppet om jeg tar en pause og DVD-spilleren har vært skrudd av før jeg får sett resten...

Til dere som finner "gratis" filmer på nett (laster ned ulovlig). At man stjeler kopier av filmer betyr ikke at det er gratis. Stjeler man noe i en butikk er det ikke gratis. Selv om varen kunne dupliseres i det uendelige.

Anonymkode: bf022...1b0

Gjest Tom/Loki
Skrevet

Det er filmer jeg liker spesielt godt jeg vil ha på DVD, og nei du finner ikke alle filmer på nette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...