AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #1 Skrevet 5. juni 2016 Hadde visning på huset mitt på torsdag og da var det bare et par som kom og viste interesse Ikke ville de legge inn bud heller neste dag etter visningen. Kan ikke fatte det, for nabohusene her har alle sammen blitt solgt dagen etter visning. Det har vært mange restaureringsobjekter også som har gått fort, rett etter visning. Hva er galt med mitt hus da? Har jo planlagt å kjøpe leilighet men det går vel i vasken nå . Ser alle planene mine forsvinne ut av hendene på meg. Har ikke råd til å sitte med huset lengre da jeg har mistet jobbe min. Er så himla redd for å ikke få solgt. Flere her inne som har opplevd at ingen eller svært få kom på visning? Men likevel fått solgt i ettertid? Er litt bekymret kjenner jeg. Spesielt siden husene etter mitt også er blitt solgt. Anonymkode: bedda...ad4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #3 Skrevet 5. juni 2016 Slapp av. vi hadde også første visning på huset vårt, og da kom det bare tre par. Ingen ga bud dagen etter, selv om alle skrev seg på liste. Andre visning kom det to, ble ingen budrunde, et par kom med bud som var prisantydning og huset ble solgt. Så slapp av, alt selges til slutt. Det kan være at siden det er fint vær, så vil ikke folk gå på visning. Det kan være andre ting som ikke har noe med huset ditt å gjøre. Blir helt sikkert bedre på andre visning. Lykke til! 😊 Anonymkode: df483...ac7 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #4 Skrevet 5. juni 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sa megler? Anonymkode: 846d0...858 Hun skjønte det egentlig ikke, siden alle hus rundt her jeg bor ble solgt etter første visning Anonymkode: bedda...ad4
Puny Skrevet 5. juni 2016 #5 Skrevet 5. juni 2016 Er det på østlandet? Kan det være det fine været som gjør at folk heller vil være ute enn å gå på visning? 3
Fluffe Skrevet 5. juni 2016 #6 Skrevet 5. juni 2016 Kanskje feil tid å gjøre det på? Folk drar snart på ferie osv
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #7 Skrevet 5. juni 2016 Nei det er ikke på østlandet, men husene går unna som varmt hvetebrød her. Men ikke mitt Vi skal sette opp visning nr to snart, kjenner jeg har vondt i magen. Trodde jeg også skulle få solgt etter visning siden de andre ble det. Jeg må faktisk få solgt pga at jeg har mistet jobben og ikke har råd til å bo her mer. er så redd for ikke å få solgt Anonymkode: bedda...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #8 Skrevet 5. juni 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slapp av. vi hadde også første visning på huset vårt, og da kom det bare tre par. Ingen ga bud dagen etter, selv om alle skrev seg på liste. Andre visning kom det to, ble ingen budrunde, et par kom med bud som var prisantydning og huset ble solgt. Så slapp av, alt selges til slutt. Det kan være at siden det er fint vær, så vil ikke folk gå på visning. Det kan være andre ting som ikke har noe med huset ditt å gjøre. Blir helt sikkert bedre på andre visning. Lykke til! 😊 Anonymkode: df483...ac7 Takk håper det Anonymkode: bedda...ad4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #9 Skrevet 5. juni 2016 Det handler jo ikke bare om beliggendhet, men standard på huset, areal, romløsning, hage, parkering, solforhold, ting som må fikses og pris. Og så spørs det jo om du hadde visning samme dag som andre i samme område, og at de defor prioriterte andre boliger. Her i byn. Var det visning på 70 leiligheter i samme bydel samme dag, da sier det selv selv at mange har dårlig opplevelse med visning. Anonymkode: 7a551...3a8 8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #10 Skrevet 5. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei det er ikke på østlandet, men husene går unna som varmt hvetebrød her. Men ikke mitt Vi skal sette opp visning nr to snart, kjenner jeg har vondt i magen. Trodde jeg også skulle få solgt etter visning siden de andre ble det. Jeg må faktisk få solgt pga at jeg har mistet jobben og ikke har råd til å bo her mer. er så redd for ikke å få solgt Anonymkode: bedda...ad4 Som sagt, prøv å slapp litt av. Jeg skjønner hvordan du har det, vet hva du går gjennom. Etter at vi ikke solgte på første visning så sa alle til oss " det var jo bare første visning ". Men vi skjønte ikke hvorfor alle hus rundt oss gikk etter første visning men ikke vårt. Etter andre visning så gikk det unna. Prøv å ha litt is i magen, det er lettere sagt enn gjort men prøv. Anonymkode: df483...ac7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #11 Skrevet 5. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Som sagt, prøv å slapp litt av. Jeg skjønner hvordan du har det, vet hva du går gjennom. Etter at vi ikke solgte på første visning så sa alle til oss " det var jo bare første visning ". Men vi skjønte ikke hvorfor alle hus rundt oss gikk etter første visning men ikke vårt. Etter andre visning så gikk det unna. Prøv å ha litt is i magen, det er lettere sagt enn gjort men prøv. Anonymkode: df483...ac7 Tusen takk, skal forsøke å roe meg litt Anonymkode: bedda...ad4
Teardrop Skrevet 5. juni 2016 #13 Skrevet 5. juni 2016 Kan du dele linken med oss så er et lettere for oss å svare siden vi kan se bildene. Og se hva vi liker/ikke liker. Kanskje du bare må male alt i en nøytral farge om du har sære farger? Eler rydde/luke eller stelle hagen om den er kaos.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #14 Skrevet 5. juni 2016 50 minutter siden, Teardrop skrev: Kan du dele linken med oss så er et lettere for oss å svare siden vi kan se bildene. Og se hva vi liker/ikke liker. Kanskje du bare må male alt i en nøytral farge om du har sære farger? Eler rydde/luke eller stelle hagen om den er kaos. Har hvite og lyse farger i hele huset, helt rent og ryddet uten noe personlige ting stående fremme så er nok ikke det. Jeg deler selvsagt ikke liken da jeg ikke vil fortelle hele kg hvem jeg er Anonymkode: bedda...ad4 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #15 Skrevet 5. juni 2016 1 time siden, jabx skrev: Hold oss oppdatert da. Ja skal gjøre det Anonymkode: bedda...ad4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #16 Skrevet 5. juni 2016 Vi skal ha visning nummer tre i morgen. Gruer meg. Har allerede kjøpt nytt Bor på østlandet i en helt ok leilighet. Den store boligetterspørselen gjelder tydeligvis bare i Oslo. Anonymkode: 7ffb8...06b
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #17 Skrevet 5. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal ha visning nummer tre i morgen. Gruer meg. Har allerede kjøpt nytt Bor på østlandet i en helt ok leilighet. Den store boligetterspørselen gjelder tydeligvis bare i Oslo. Anonymkode: 7ffb8...06b Her går til og med restaureringsobjekter vekk etter 1 visning, så skjønner ikke hvorfor ikke min går. Et hus som hadde visning en dag før meg gikk dagen etter og der måtte du restaurere hele huset fra topp til tå! Føler virkelig med deg også Anonymkode: bedda...ad4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #18 Skrevet 5. juni 2016 Jeg har kjøpt og solgt en god del leiligheter så langt i mitt liv, og min erfaring er at det stort sett er ÉN eneste ting som er årsaken hvis en bolig ikke blir solgt etter første visning- og det er prisen. Selger har dessverre en tendens til å anta at høyest mulig takst = høyest mulig salgspris for boligen. Dette brant jeg meg også på da jeg selv skulle selge min første leilighet, jeg fikk veldig høy takst (noe jeg trodde var en bra ting), men endte med å ikke få solgt før etter fjerde visningsrunde. (Dette var en leilighet i Oslo sentrum som det generelt er høy etterspørsel etter). Siden dette var en så utrolig kjip opplevelse for meg (ble veldig stresset av å ikke få solgt kjapt, jeg hadde allerede kjøpt noe nytt, det ble dyrt å sitte med to leiligheter osv) tok jeg heldigvis til fornuften da jeg skulle selge min neste leilighet noen år senere. Da fikk jeg også først en forholdsvis høy takst, men fikk den heldigvis satt ned med 150.000 kr etter å ha bedt megler om å snakke med takstmannen. Resultatet ble en stappfull visning, og boligen gikk 200.000 over det som opprinnelig hadde vært taksten. Og det på tross av at leiligheten var høyst ordinær, med slitent kjøkken og bad og den lå i høy første etasje... Etter dette har jeg solgt ytterligere tre boliger i Oslo (jeg er nå snart 40), den siste nå i februar. Alle gangene har jeg sørget for at min bolig har ligget i det nederste prissjiktet blant alle konkurrentene. Og alle gangene har boligene blitt solgt etter første visningsrunde og til minimum 200.000 over takst. Det er null problem å få akkurat den taksten man ønsker seg (det er bare en kjapp telefon til takstmannen), man har derfor mye å vinne på å sørge for at taksten ikke er for høy. (Men mange meglere sørger ofte dessverre for at man får en "for høy" takst, fordi de tror (med rette) at dette ofte er det som skal til for at selger skal velge akkurat dem som megler.) Anonymkode: 31f81...855 11
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #19 Skrevet 5. juni 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt og solgt en god del leiligheter så langt i mitt liv, og min erfaring er at det stort sett er ÉN eneste ting som er årsaken hvis en bolig ikke blir solgt etter første visning- og det er prisen. Selger har dessverre en tendens til å anta at høyest mulig takst = høyest mulig salgspris for boligen. Dette brant jeg meg også på da jeg selv skulle selge min første leilighet, jeg fikk veldig høy takst (noe jeg trodde var en bra ting), men endte med å ikke få solgt før etter fjerde visningsrunde. (Dette var en leilighet i Oslo sentrum som det generelt er høy etterspørsel etter). Siden dette var en så utrolig kjip opplevelse for meg (ble veldig stresset av å ikke få solgt kjapt, jeg hadde allerede kjøpt noe nytt, det ble dyrt å sitte med to leiligheter osv) tok jeg heldigvis til fornuften da jeg skulle selge min neste leilighet noen år senere. Da fikk jeg også først en forholdsvis høy takst, men fikk den heldigvis satt ned med 150.000 kr etter å ha bedt megler om å snakke med takstmannen. Resultatet ble en stappfull visning, og boligen gikk 200.000 over det som opprinnelig hadde vært taksten. Og det på tross av at leiligheten var høyst ordinær, med slitent kjøkken og bad og den lå i høy første etasje... Etter dette har jeg solgt ytterligere tre boliger i Oslo (jeg er nå snart 40), den siste nå i februar. Alle gangene har jeg sørget for at min bolig har ligget i det nederste prissjiktet blant alle konkurrentene. Og alle gangene har boligene blitt solgt etter første visningsrunde og til minimum 200.000 over takst. Det er null problem å få akkurat den taksten man ønsker seg (det er bare en kjapp telefon til takstmannen), man har derfor mye å vinne på å sørge for at taksten ikke er for høy. (Men mange meglere sørger ofte dessverre for at man får en "for høy" takst, fordi de tror (med rette) at dette ofte er det som skal til for at selger skal velge akkurat dem som megler.) Anonymkode: 31f81...855 Min bolig har lav takst i forhold til flere andre boliger her med mye dårligere stand så dette kan ikke være tilfellet her heller. Jeg får bare se om jeg har mer flaks på visning nr 2 Anonymkode: bedda...ad4
Leviora Skrevet 5. juni 2016 #20 Skrevet 5. juni 2016 Vi måtte ha mange visninger på huset vårt. Det var riktig nok et vanskelig hus å selge da det var gammelt, hadde dårlig planløsning og lite bruksareal. Men den rette kjøperen kom etterhvert! Veldig synd at du har mistet jobben din og ikke kan betale på huset, kjenner igjen følelsen da vi allerede hadde kjøpt nytt hus og ikke fikk solgt det gamle... Vi vurderte faktisk å leie det ut om interessen dabbet av helt, for å sette ned prisen hadde vi ikke råd til. Kanskje hadde du skikkelig uflaks og det var mange som ikke hadde anledning til å se på huset den dagen? Det var en megler som blingsa skikkelig på visningsdagen på en annen bolig i området, og satte tid til visning midt under en viktig fotballkamp. Det kom ingen Senere derimot, kom det en hel flokk og huset ble solgt til langt over prisant. Vær tålmodig, du får helt sikkert solgt i tide
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå