MarinaC Skrevet 5. juni 2016 #1 Skrevet 5. juni 2016 Vurderer å skaffe meg en Personlig Trener og Kostholdsekspert. Trenger å gå ned i vekt, spise bedre mat og bli sterkere. Noen som har råd i den forbindelse? Hva skal jeg se etter i en PT? Hva er en ok pris? Hvor ofte skal man treffes? Setter de opp kostholdsplan? På forhånd takk!
Gjest Nanne70 Skrevet 6. juni 2016 #2 Skrevet 6. juni 2016 Jeg har for første gang trent med PT, og det kan anbefales på det varmeste! Priser kan variere, så sjekk rundt i ditt område. Når du har bestemt deg (enten det er en PT som er tilknyttet et treningssenter eller en som driver privat), så sjekk referanser. Det neste du gjør, er å avtale et møte. Personkjemi er viktig, du vil ikke ha en PT du ikke kommer overens med. Sjekk også mulighet for å evt. bytte PT i tilfelle det skulle skjære seg underveis. Før møtet bør du også ha tenkt gjennom hva du ønsker, hvilke mål du vil oppnå, hvor mye tid du kan tenke deg å bruke på trening, hvilken type trening du liker osv. En god PT setter opp en plan i forhold til dine ønsker, behov og forutsetninger. Noen PT'er er også kostholdsveiledere, men ikke alle, så det må du undersøke på forhånd. Lykke til
MarinaC Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2016 1 time siden, Nanne70 skrev: Jeg har for første gang trent med PT, og det kan anbefales på det varmeste! Priser kan variere, så sjekk rundt i ditt område. Når du har bestemt deg (enten det er en PT som er tilknyttet et treningssenter eller en som driver privat), så sjekk referanser. Det neste du gjør, er å avtale et møte. Personkjemi er viktig, du vil ikke ha en PT du ikke kommer overens med. Sjekk også mulighet for å evt. bytte PT i tilfelle det skulle skjære seg underveis. Før møtet bør du også ha tenkt gjennom hva du ønsker, hvilke mål du vil oppnå, hvor mye tid du kan tenke deg å bruke på trening, hvilken type trening du liker osv. En god PT setter opp en plan i forhold til dine ønsker, behov og forutsetninger. Noen PT'er er også kostholdsveiledere, men ikke alle, så det må du undersøke på forhånd. Lykke til Tusen takk for svar! Møtte ei idag som virket veldig hyggelig Vi hadde god kjemi, og når vi snakker sammen var det ganske åpenlyst at vi var på bølgelengde Vurderer å begynne hos henne. Hun driver privat. Mye utetrening (som jeg liker) Kan jeg spørre hvor ofte/lange økter du skal ha, og hva du betaler?
Gjest Nanne70 Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 1 time siden, MarinaC skrev: Tusen takk for svar! Møtte ei idag som virket veldig hyggelig Vi hadde god kjemi, og når vi snakker sammen var det ganske åpenlyst at vi var på bølgelengde Vurderer å begynne hos henne. Hun driver privat. Mye utetrening (som jeg liker) Kan jeg spørre hvor ofte/lange økter du skal ha, og hva du betaler? Høres bra ut Jeg har så langt trent ca. 1 time styrke 2 ganger i uka der PT har vært med hele tiden. Nå begynner jeg på et nytt program han har laget til meg, som er 45 min 3 ganger i uka med styrketrening. Det var tung styrke jeg hadde lyst til å begynne å trene, og jeg har aldri trent det før, så vi måtte begynne helt fra scratch her. Nå bor jeg på et lite sted, og prisene for PT er nok lavere her enn på større treningssenterkjeder og i byer og bynære strøk, pluss at jeg har spesialavtale med jobben. Prisene for PT i nærmeste by ligger på rundt 500 - 700 kr pr time for PT'er tilknyttet treningssenter, men jeg aner ikke hvor representativt dette er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå