Gå til innhold

Julekalender til mamma - tips trengs!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjøpte disse posene på Panduro. Røde poser med ok størrelse (ikke for små, ikke for store) med julemotiv på og nummer 1-24.

Synes det var mange gode forslag her så noen av de skal jeg bruke.

Te

Flax-lodd

Leppepomade

Ansiktsmaske

Stearinlys

Stoffbiter siden hun liker lappeteknikk, tror hun skal få det på julaften.

osv.

Nå forandra det seg litt med tanke på størrelsen/tyngden på gavene siden ei venninne av meg skal ta kalenderen med seg på flyet siden hun skal hjem om ikke så lenge. Slipper altså å sende i posten heldigvis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på www.panduro.no og søk på " kalenderposer ".

Skrevet

Eg laga ein enkel ein til svigers i år.

Svigermor er veldig kreativ, så eg brukte eit find band ho kan bruka sjølv seinare til å dekorera med.

Så fant eg 24 vitsar, som eigentleg var blondine- svenske- og andre vitsar, og skifta it 'blondina' eller 'svensken' med namna til svigermor og svigerfar.

Så festa eg dei til bandet med (tre-)klesklyper eg skreiv tal på; ein vits for kvar dag.

Håpar det vert bra. Dei gler seg i alle fall til å byrja på den, og svigermor syns det var ein kjempegod ide ;)

Trur eg skal laga ein lik til mine eigne foreldre :)

Laga ein til søstra mi for ein del årsidan, der ho fekk ei fin oppskrift, dikt, gåvekort (på barnevakt eller liknande)

Skrevet

Nå har jeg og vært å kjøpt disse kalenderposene. Var helt greie dem da. Jeg bor heller ikke i samme by som mamma`n min da, men hun kommer på besøk snart, og da er det lettvint å få med disse på flyet hjemover.

Har shoppa litt til kalenderen i dag da.

Har kjøpt:

-Sokker

-Truser

-Hårkurer

-Ansiktsmasker

-Små neglefiler til å ha i vesken

-Liten pakke med Hand & Nail lotion til vesken

-Neglelakk

-Badekuler

-Sjokoladenisser

-Div. godis.

Har også tenkt å kjøpe Flax-lodd, litt forskjellig godteri som jeg vet hun er glad i, men må på en større butikk for å få tak i. Og noen småting, litt julepynt og sånt. Sliter litt med å finne på hva jeg skal finne på til julaften ennå da.

Lille julaften tenkte jeg å gi bare en liten ting, og en lapp evt. et bilde av meg, sånn at jeg blir "gaven" for da kommer jeg hjem.

-Vurderer også å kjøpe en godis ting til pappan min og legge i til hver dag, så han ikke blir "utenfor".

Dette synes jeg var kjempemorsomt. Tusen takk for ideèn Midnattsol :-) Du har faktisk gitt meg årets første julestemning :nisse:

Gleder meg masse til helgen når hun kommer så jeg får gi henne overaskelsen :-)

:hoppe:

Skrevet

Så hyggelig, det var fint å høre. :)

Jeg tenkte også på pappa faktisk og jeg kommer til å legge i noe til han også. Noen ting kan jo han også få f.eks disse små kaffesjokoladene man får kjøpt i kaffe og te-butikker, flax-lodd, sokker, te, god kaffe osv.

Må få høre hvordan reaksjonen til mammaen din blir. :nisse:

Skrevet

Skal skrive tilbakemelding her etter at hun har fått den :)

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Denne hadde jeg glemt gitt.... Skulle jo gi deg tilbakemelding Midnattsol.

Mammaen min ble kjempeglad :-) Og overassket og skjønte ingen ting :ler:

Jeg hadde hengt julekalenderen opp så den hang på tvers over hele rommet hun skulle ligge på mens hun var her, så hun ungikk jo ikke å se den. Hun ble bare stående å måpe og se ut som et spørsmålstegn. Og så så hun på meg og spurte om det var til henne. Hun klarte nesten ikke si noe, hun begynte bare å le. Tror hun ble litt rørt av at jeg hadde laget kalender til henne og da, og lagt ned så mye arbeid i det. Hun fortalte at det er første gang i hennes liv der hun har fått sånn. :-)

Så jeg er kjempefornøyd med dette! Og nå er hun jo som en unge når hun får åpne pakke hver dag :ler:

Jeg la også med godteri til pappa til hver dag, så han ikke skulle bli utenfor. Han og syntes det var kjempemorro.

Så vil si TUSEN takk for tipset Midnattsol! :-)

Du har hjulpet meg å gjøre mammaen min veldig glad :blomst_opp:

Klem fra Niki.

Skrevet

Ojda, glemte å logge inn. Men forrige innlegg var fra meg :-)

Skrevet

Det var hyggelig å høre. mamma ble også overraska, kjempeglad og rørt. Hun har heller aldri hatt julekalender før og hver kveld finner hun fram neste pose. :ler:

Skrevet

Det er koselig å gjøre noe sånn for mammaen sin ja :)

Husker da selv de gangene jeg har hatt pakkekalender, hvor spennende det var å åpne en ny pakke hver dag :-)

• 6 år senere...
Gjest Kristina
Skrevet

Jeg pleier å lage små hjerter. I hvert hjerte står det huggelige ting som; glad i deg, du er best, søta osv.

Det funker alltid♥

Klem Kristina♥

• 5 år senere...
Skrevet

I fjor skrev jeg lapper som det sto fine komplimenter på og så fikk mamma en hver dag, hun ble kjempeglad for dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...