Midnattsol Skrevet 2. november 2004 #1 Skrevet 2. november 2004 Jeg tenkte at i år skulle mamma få julekalender fra meg, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette. Siden hun ikke bor i samme by som meg må den sendes og bør derfor ikke være alt for tung. Jeg har kjøpt julekalenderposer med nr. på for hver dag som jeg tenkte jeg skulle bruke. Hva gir man i julekalenderen til noen som er 55 år? Hun liker quilting og lappeteknikk så noen av gavene kan være stoffbiter, tråd og slike ting men kan ikke ha bare det. Skal jeg gi noe hver dag eller en større gave på julaften? Jeg treffer henne dagene før jul og i jula så jeg kan ha med meg noe større de siste dagene fram til julaften. Trenger litt forslag her fra dere kreative sjeler!
Nilma Skrevet 2. november 2004 #2 Skrevet 2. november 2004 Jeg har laget adventskalender til min mor et par ganger, og da har jeg hatt i f.eks.: - god te - spennende kaffe - fine lys - litt rimelige sminkesaker / neglelakk - yndlingssjokoladen hennes - truser - engangspakninger med ansiktsmaske Det var det jeg kom på i farten, håper du kan bruke noen av disse tipsene. Det virket i hvert fall som om de falt i smak hos mamma.
Midnattsol Skrevet 2. november 2004 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2004 Det var gode forslag, noterer det. Flere mottas med stor takk!
Hedda84 Skrevet 2. november 2004 #4 Skrevet 2. november 2004 Har noen tips: - deo - Sokker - Lypsyl - blad om lappeteknikk - Hjemmet/Allers blad hvis hun liker det - Olje kuler(hvis hun har badekar) - Innvitasjon til middag neste gang hun kommer til deg. - Gavekort på kino tur - Te krus eller kaffe kopp - Flax lodd - Lotto kupong(eller annen sort) Det var det jeg kom på i farten. :-)
Gjest lmari Skrevet 3. november 2004 #6 Skrevet 3. november 2004 Gå deg en tur på H&M, de har masse småtteri av hårkurer, fotbad osv som kan passe i en sånn mamma-kalender (som forresten var en voldsomt god ide!!)
Midnattsol Skrevet 3. november 2004 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2004 Skal gjøre det. Neste gang skal jeg starte mye tidligere med dette og kjøpe små gaver gjennom hele året til kalenderen.
liv Skrevet 3. november 2004 #8 Skrevet 3. november 2004 forslag: ansiktsmaske, lys, duftlys, røkelse, og så skal jeg lage badesalt, såper og hjemmelagde drops nærmere jul
Gjest baby-E Skrevet 3. november 2004 #9 Skrevet 3. november 2004 har ingen forslag til deg...men nuh har jeg og liv stjålet ideen din
liv Skrevet 3. november 2004 #10 Skrevet 3. november 2004 kom til å tenkte på at om du har et bilde fra gamle juleforberedelser så er det jo et søtt lite minne oppe i julestria også
Gjest baby-E Skrevet 3. november 2004 #11 Skrevet 3. november 2004 kom til å tenkte på at om du har et bilde fra gamle juleforberedelser så er det jo et søtt lite minne oppe i julestria også slik som de små bildene av oss da vi bakte pepperkaker?
liv Skrevet 3. november 2004 #13 Skrevet 3. november 2004 eventuelt et nytt passbilde til lommeboken!!
Midnattsol Skrevet 3. november 2004 Forfatter #14 Skrevet 3. november 2004 har ingen forslag til deg...men nuh har jeg og liv stjålet ideen din Så flott! :D
Hedda84 Skrevet 3. november 2004 #15 Skrevet 3. november 2004 Kom på flere tips :-) - Brenn cd som hun liker - Drops(eske eller pose) - Barberkniver(hvis hun bruker) - Servieter - Kort(hvis man lager selv)
Gjest Rioja -i.i. Skrevet 5. november 2004 #16 Skrevet 5. november 2004 Min mamma får lapper, og det har hun fått siden jeg var liten. På lappene står det hva jeg skal gjøre, f.eks. vaske kjøkkenskap, måkke snø, bake julekaker, 15 min. masasje etc. Hun setter mer pris på dette enn små gaver (selv om hun får noen for å fylle opp 24 dager! Hilsen Rioja
Midnattsol Skrevet 5. november 2004 Forfatter #17 Skrevet 5. november 2004 Koselig det men ikke så lett når man ikke bor hjemme. Bor ikke i samme by engang.
Gjest juleglad Skrevet 6. november 2004 #18 Skrevet 6. november 2004 Hjemmestrikka oppvaskkluter i bomullsgarn. Jeg har laget mange til moren min, og hun blir kjempeglad for dem. Hun mener de er mye bedre enn de man får kjøpt+at de ser fine ut.
Pip Skrevet 9. november 2004 #19 Skrevet 9. november 2004 I fjor laga eg kalender til mamma og pappa saman. Dei opna annakvar dag (mamma hadde raude lappar, pappa gule), og der stod det noko dei skulle gjere for den andre. Som å servere frukost på senga ein laurdag, tappe i boblebadet ein kveld, koke gløgg veslejulafta etc. Dette slo veldig godt an - og så er det jo veldig anti-materialistisk! Veit ikkje kva eg skal finne på i år då - kan jo ikkje gjere akkurat det same... (Laga forresten til bestevenninna òg i fjor, ein sånn veeeldig billig og koseleg variant - ho elskar lyrikk, så ho fekk eitt av mine favorittdikt for kvar dag!)
NIKI Skrevet 15. november 2004 #20 Skrevet 15. november 2004 Jeg tenkte at i år skulle mamma få julekalender fra meg, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette. Siden hun ikke bor i samme by som meg må den sendes og bør derfor ikke være alt for tung. Jeg har kjøpt julekalenderposer med nr. på for hver dag som jeg tenkte jeg skulle bruke. Hva gir man i julekalenderen til noen som er 55 år? Hun liker quilting og lappeteknikk så noen av gavene kan være stoffbiter, tråd og slike ting men kan ikke ha bare det. Skal jeg gi noe hver dag eller en større gave på julaften? Jeg treffer henne dagene før jul og i jula så jeg kan ha med meg noe større de siste dagene fram til julaften. Trenger litt forslag her fra dere kreative sjeler! Hvor fikk du kjøpt disse julekalender-posene? Har tenkt å stjele ideen din jeg og, mamman min fortjener en julekalender i år synes jeg :-) Har du funnet ut hvordan du skal lage den, og hvilke gaver du skal ha? Klem fra Niki!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå