AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #1 Skrevet 5. juni 2016 Det sies at å bruke olje på kroppen når du skal sole deg gjør at du blir fortere brun. Stemmer dette? Anonymkode: 97301...a41
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #2 Skrevet 5. juni 2016 Hva slags olje tenker du på? Anonymkode: 164e4...a1d
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #3 Skrevet 5. juni 2016 Kroppsolje du får kjøpt på klesbutikker, og div andre butikker for kropp og pleie Anonymkode: 97301...a41
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #4 Skrevet 5. juni 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det sies at å bruke olje på kroppen når du skal sole deg gjør at du blir fortere brun. Stemmer dette? Anonymkode: 97301...a41 Du blir ikke brun du blir svidd, eller stekt i olje, som kjøtt på en stekepanne. Må du ha olje så finn en med solfilter i det minste. Anonymkode: 9cad1...1bb 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #5 Skrevet 5. juni 2016 Jeg blir ikke brun før jeg bruker olje, så må si at det fungerer bra..aldri blitt brent heller Anonymkode: e5a28...130 1
Rosewood Skrevet 5. juni 2016 #6 Skrevet 5. juni 2016 Hvis du vil bli fortere brun og få en dypere brunfarge som varer lengre, så vil jeg heller anbefale betakaroten. Det gir en dypere og mer langvarig farge, i tillegg til å beskytte huden mot solskader, soleksem og minske sjansen for å bli brent. Med sololje kan en bli virkelig brent, hvis man ikke bruker de med høyere faktor da. Men da er det like greit å bruke solkrem, mindre gris på kroppen.
Rararara Skrevet 5. juni 2016 #7 Skrevet 5. juni 2016 Men er det verdt å utsette huden sin for potensielle solskader av forskjellige alvorlighetsgrader bare for å bli brun kjappere? Det finnes vel tryggere metoder? Har ikke oversikt over om det finnes oljer med solfilter, men om det gjør det ville jeg helt klart gått for dette iallefall! 1
Gjest Cartina Skrevet 5. juni 2016 #8 Skrevet 5. juni 2016 (endret) Jeg pleier å bruke lav faktor de første dagene for deretter å gå over til olje med faktor 2/4. Jeg har et godt grunnlag og veldig gode pigmenter, da, blir aldri solbrent. Jeg synes jeg blir fortere og mer brun av olje, det gjør søsteren min også. Endret 5. juni 2016 av Cartina
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #9 Skrevet 5. juni 2016 Velkommen hudkreft! Minimum solfaktor 15, alltid. Brun kan man bli likevel. Olje er helt idiotisk. Ikke bare utsetter man seg for hudkreft, men også permanente solskader. Anonymkode: 5bf81...2fc
Gjest Cartina Skrevet 5. juni 2016 #10 Skrevet 5. juni 2016 3 minutter siden, Rararara skrev: Men er det verdt å utsette huden sin for potensielle solskader av forskjellige alvorlighetsgrader bare for å bli brun kjappere? Det finnes vel tryggere metoder? Har ikke oversikt over om det finnes oljer med solfilter, men om det gjør det ville jeg helt klart gått for dette iallefall! F. eks: http://www.vita.no/merker/piz-buin/piz-buin-tan-protect-dry-oil-spf-6 Jeg ville nok ikke ha brukt helt uten faktor.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #11 Skrevet 5. juni 2016 Blir sjeldent brun for det har jeg ikke grunnlag til, men jeg unngår å bli brent. Den timen soler jeg meg på rygg og mage uten solfaktor, deretter tar jeg en pause på en halvtime før jeg smører meg inn i solfaktor 30. Tar og smører meg hver 2-3 time og tar pauser, ansiktet bruker jeg bestandig solfaktor 50 i. Sololje ville jeg aldri ha brukt. Utrolig farlig for huden, og hvem liker vel tanken av å bli frityrstekt? Anonymkode: 224d9...f4b
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #12 Skrevet 5. juni 2016 Prøvde olje, men skyldte det annen og smørte med faktor 30. Er ikke den som blir så fort brent, men ønsker meg ikke kreft heller. Ts Anonymkode: 97301...a41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå