Gå til innhold

Forkjølelsessår/ Herpes

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Kjæresten min har fått et lite forkjølelsessår på leppen. Han sier han har hatt dette siden han var barn, ca en gang i året. Det er en liten blemme som ikke har sprukket. Han sier at jeg sansynligvis ikke blir smittet, men jeg stoler kanskje ikke helt på "hobbylegen" min...

Det jeg lurte på, er dette Herpes? Finnes det flere typer av dette, og kommer jeg til å bli smittet? Kan jeg bli smittet i underlivet?

Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bhsiltsk
Kjæresten min har fått et lite forkjølelsessår på leppen. Han sier han har hatt dette siden han var barn, ca en gang i året. Det er en liten blemme som ikke har sprukket. Han sier at jeg sansynligvis ikke blir smittet, men jeg stoler kanskje ikke helt på "hobbylegen" min...

Det jeg lurte på, er dette Herpes? Finnes det flere typer av dette, og kommer jeg til å bli smittet? Kan jeg bli smittet i underlivet?

Noen som har erfaringer?

Det høres ut som herpes, og det ER veldig smittsomt. Mens han har utbrudd bør ikke han komme borti deg med munnen sin.

Gå hit og se om det lignger det som kjæresten din har:

http://www.altavista.com/image/results?ita...x+1&kgs=0&kls=0

Det er ikke påvist smitte fra herpes 1 til underlivet, men jeg ville IKKE tatt noen sjanser!!

De aller fleste går med viruset i seg, men ikke alle får utbrudd. Det finnes måter å unngå utbrudd, men en gang i året som kjæresten din sier han har, er småtteri.

Leyla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, dette er nok herpes ja. Selv er jeg plaget av dette i munn og lepper. Fikk det når jeg slo opp leppa mi i syden en gang. Det er VELDIG smittsomt!

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takk for svar

Takk for svar alle sammen!!!

Vi får være forsiktige akkurat nå. Har kjent han i tre år, og han har hatt 2 utbrudd før. Han har kun hatt en liten blemme på leppene begge gangene.

Jeg får ta mine forholdsregler, og satse på at det går bra. Har hørt om par hvor den ene parten har hatt herpesutbrudd uten at den andre har fått det, men det finnes også nok av eksempler på det motsatte........

Jeg synes det er så vanskelig å finne info om Herpes, så takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...