Gurken Skrevet 2. november 2004 #1 Skrevet 2. november 2004 Hei. Lurer på en liten ting. Vi har svart dagmamma til barnet vårt. ( Vi ville helst at hun skulle vært hvit.) Nå har hun fortalt oss at hun skal ha stengt i romjulen. Jeg lurer da på hvordan det blir med betaling for desember. Ble litt overrasket da hun sa det, så jeg fikk ikke spurt. Hun har hatt syv uker ferie fra vårt barn så langt i år. Dette fordi hun plutselig tok ferie utenom vår sommerferie. Vi har betalt fullt alle mnd utenom juli som var "vår" sommerferie. ( Det var i utgangspunktet sagt at hun skulle avvikle ferien i juli, for det var det hun pleide ) Jeg tenkte da at når hun tar fri enda en uke så skal vel vi trekke henne i lønn. Hvordan ville dere tenkt?? Vi er veldig fornøyd med henne, så det har ikke noe med det å gjøre. Avtalen vår var at hvis vårt barn er sykt betaler vi, hvis hun er syk betaler vi ikke. Tenkte ikke på å avtale detaljert omkring ferie/fri. Noen som har noen synspunkter på dette??? Gurken
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #2 Skrevet 2. november 2004 Som "svart" dagmamma så er det jo bare å si at dere ikke betaler for den tiden hun har fri og dere må skaffe annen barnepasser. Som svart dagmamma så har man vel ikke skrevet kontrakt? Og hvis hun bruker det at dere ikke betaler mot dere så er vel det i grunnen et godt nok argument for ikke å beholde henne.
bølla Skrevet 2. november 2004 #3 Skrevet 2. november 2004 Trekk henne i lønn!!! Ikke noe som kommer på tale. Det er da henne som jobber for dere, og ikke omvendt.
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #4 Skrevet 2. november 2004 Vi gjør det sånn at vi betaler vår dagmamma når vi velger å ta ferie, mens hun ikke får noe når hun vil ha mer ferie enn dette.
Carrot Skrevet 2. november 2004 #5 Skrevet 2. november 2004 Jeg hadde så absolutt sagt ifra og trekt henne de dagene hun ille jobbet - hun har da ikke rett på hverken sykepenger fra dere eller kompensasjon dersom ditt barn er syk og ikke er i hennes varetekt når hun jobber svart - og det å jobbe svart er jo hennes valg... Dessuten - det virker litt upålitelig å plutselig endre en evtale om ferie, hun må vel skjønne at det setter dere i en vrien situasjon?? Nei vet du hva.. Selv hadde jeg også "svart" dagmamma, men hun fikk bare betalt per time mitt barn var der - og det fungerte utmerket.. Hun tok til og med imot barnet dersom formen ikke var helt på topp og pleiet den lille som sine egne.. Bare positive ting å si om min "svarte" dagmamma - men det handlet jo i stor grad om kommunikasjon og sammarbeid da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå