AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #1 Skrevet 4. juni 2016 Skal egentlig besøke en venninne som jeg gikk på høyskolen med, i slutten av denne måneden.. Men jeg syns det er noe som virker helt "rart". Vi bor 5-6 timer unna hverandre med bil, så vi får ikke sett hverandre, men har besøkt henne 2 ganger før i en ukes tid, og det har gått veldig bra. (Har bare besøkt henne når det er sommerferie) Utenom det så har vi før snakket mye mer på telefon og meldinger, men det siste halvåret så har hun ikke spurt meg om noe særlig, ikke svart (eller brukt lang tid på å svare, hun kan svare meg sånn 2 uker senere osv, som er litt rart når vi kunne snakke sammen mye mer før) ... Jeg begynte å lure på om det er meg hun ikke liker lengre, eller om hun ikke har det så greit? Jeg har da derfor spurt litt mer nå de siste ukene om hvordan hun har det, om det går greit ellers utenom på jobb og mye mer, men hun er veldig kort i svarene sine og jeg føler hun bare later som hun har det greit... men samtidig får jeg en følelse av at hun ikke vil ha så mye kontakt, og hun er aldri den som sender melding først for å høre hvordan jeg har det. Istedenfor å glede meg til å komme til henne en ukes tid, så gruer jeg meg nå.... Føler det blir mer riktig å avlyse, for det blir nesten flaut å besøke noen som aldri sender deg en melding, aldri spør hvordan det går med deg - eller hva du gjør. Føler man kan fortelle henne ting også hører hun egentlig ikke etter og mye mer... Hadde du avlyst å dratt til en venninne i en hel uke, som du følte ikke ville ha så mye kontakt med deg lengre + ikke spør om noe, ikke sender en eneste melding...? Føler vennskapet kun eksisterer fordi jeg tar kontakt....Hilsen jente 23 Anonymkode: 50770...10f
Gjest Sofiapia Skrevet 4. juni 2016 #2 Skrevet 4. juni 2016 Hadde jeg vert deg hadde jeg prøvd meg litt fram, kanskje spurt henne om hun gleder seg til at du kommer osv, om hun svarer ja feks kan du si noe sann: Åjaa så bra, har bare ikke virket sann i det siste så bare spurte . eller noe i den duren. evt om du er litt konfliktsky som meg selv kan du bare avlyse.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #3 Skrevet 4. juni 2016 Om hun ikke har det bra må du ikke finner på å avlyse Anonymkode: 69209...156 2
Gjest Hapi Skrevet 4. juni 2016 #4 Skrevet 4. juni 2016 Hvis jeg satt med den følelsen som du har hadde jeg nok avlyst. Det vil si jeg hadde gjort det nå, ikke for 20 år siden. Før gjorde jeg ofte ting fordi jeg trodde at jeg "burde", og hvis jeg hadde avtalt noe, ville jeg hatt vanskelig for å avlyse det. Men nå hadde jeg gjort det om jeg hadde en dårlig følelse, man skal jo ha lyst til å besøke folk, og en uke er jo ganske lenge også. Hvem var det som foreslo at du skulle besøke henne?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #5 Skrevet 5. juni 2016 20 timer siden, Hapi skrev: Hvis jeg satt med den følelsen som du har hadde jeg nok avlyst. Det vil si jeg hadde gjort det nå, ikke for 20 år siden. Før gjorde jeg ofte ting fordi jeg trodde at jeg "burde", og hvis jeg hadde avtalt noe, ville jeg hatt vanskelig for å avlyse det. Men nå hadde jeg gjort det om jeg hadde en dårlig følelse, man skal jo ha lyst til å besøke folk, og en uke er jo ganske lenge også. Hvem var det som foreslo at du skulle besøke henne? Det var meg som foreslo det, men mest fordi jeg har besøkt henne de to siste sommerne, og vi har kjent hverandre en god stund og hatt mye kontakt, men ja... Det virker som hun nesten er helt likegyldig over at jeg skal komme over en tur, og hun gir ingen særlig respons, spør ikke om noe, null interesse for meg og slikt - når jeg da prøver å bry meg om henne og hennes liv... Jeg får tenke litt mer på dette, men har en dårlig følelse ja.....! Takk for svar Ts Anonymkode: 50770...10f
Paeonia Skrevet 5. juni 2016 #6 Skrevet 5. juni 2016 Kan du ikke bare si det som det er? Da skjer en av to. Enten unnskylder hun og problemet går kanskje over. Ellers blir hun sur eller likegyldig, og da har du jo egentlig svaret ditt 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #7 Skrevet 5. juni 2016 Jeg hadde spurt henne rett ut skriftlig. Det er litt mer vanskelig å være ærlig for henne på telefon. Si at du gjerne kommer om oppførselen skyldes at hun har det dårlig, men om din magefølelse er riktig så er det greit for begge at dere går hvert til deres. Formuler deg så hun ikke får dårlig samvittighet av å være ærlig, det gir større sjanse for et nogenlunde oppriktig svar. Anonymkode: 3d6af...d25 2
Franord Skrevet 5. juni 2016 #8 Skrevet 5. juni 2016 Tror jeg hadde avlyst. Hadde ei barndomsvenninne som jeg alltid hadde dårlig samvittighet for at jeg så henne så sjeldent. Men så innså jeg at at det alltid var jeg som tok kontakt, eller dro på besøk. Så da kuttet jeg bare ut, og det var faktisk en lettelse. Ikke kast bort tia di på noen som ikke setter pris på deg ! 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #9 Skrevet 5. juni 2016 Når avtalte dere at du skal komme? Var det hun som foreslo det nylig, eller er det en stund siden og så sa du nå nettopp at "Ja, da kommer jeg den uka i juni " og så har hun kanskje iløpet av tiden ombestemt seg? Ellers er hun kanskje veldig opptatt.. Minner om hvordan jeg har det med søsteren min, et par kusiner og noen andre kjente. Det er alltid jeg som ringer eller sender mld først, og det går nokså ang tid mellom hver gang, det er ikke daglig/ukentlig "mas". Når jeg ringer, får jeg ikke svar, men gjerne en mld en stund etter "Hei. Sorry, var i butikken/på trening/kjørte bil da du ringte." i stedet for at vedkommende ringer meg opp igjen eller skriver "Ring meg gjerne nå!" Hun ene har til og med klaget til meg over hvor enveis hun synes kontakten mellom henne og en venninne er. Det er alltid hun som tar kontakt, venninna virker ikke så interessert osv. Men når de først møtes er alt koselig.. Jeg ble litt satt ut da hun sa det, virker ikke som at hun i det heletatt tenkte over at jeg føler det helt likt med henne. En annen har sagt at hun føler det er så godt at når vi møtes, så er det som vi ikke har vært borte fra hverandre lenge, og at vi er der for hverandre selv om vi ikke har så mye kontakt. Tror det har skjedd noe med endel folks forhold til telefon generelt. Hører om en del folk som ikke får særlig respons. Samtidig som man vet at "alle" sitter med nesa i mobilen konstant. Noen snakker kanskje mest med de aller nærmeste, og bare forventer at man er like gode venner neste gang man møter folk man ikke har sett og kontaktet på noen måneder. Liker å opprettholde ting via tlf jeg, men. Jeg veksler mellom å ikke gidde å prøve mer, og å sende mld når det har gått en del uker siden sist. Jeg skulle nok vært mer tyelig på hva jeg ønsker, men vil ikke at de skal begynne å kontakte meg for "min skyld", at de føler de må... Anonymkode: 3b6ab...cde
Raven Emerald Skrevet 6. juni 2016 #10 Skrevet 6. juni 2016 Ryddet for avsporinger. Raven Emerald, mod.
LiljaMarie Skrevet 6. juni 2016 #11 Skrevet 6. juni 2016 Jeg ville ikke dratt om heg følte det sånn. Er lenge å være sammen med en person hvis kontakten er slik du beskriver. Men det kan være andre grunner til det, så jeg ville spurt. Bedre å få et ærlig svar enn å lure.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå