AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #1 Skrevet 4. juni 2016 Hei. jeg er veldig overvektig og pga en skade, har jeg måtte begynt og trene. I samme slengen så meldte jeg meg på et kurs på treningssenteret ang kosthold, og har da senere fått en slags kostholdsplan. Dette fordi jeg rett og slett ikke ante hva jeg skulle spise (ikke kreativ og fryktelig lite glad i å lage mat). Dette har gått veldig fint, og med trening og en veiledning på kostholdet så har jeg gått ned en del kilo. Og formen er kjempefin. Nå var det aldri snakk om kalorier i denne kostholdsplaner, derfor har jeg aldri tenkt så mye på dette. Men etterhvert begynte jeg og legge inn i en app hva jeg spiser for å se. Og jeg ser at jeg ligger på ca 15-1700 kcal per dag. Det vil da si det jeg spiser hvis jeg ikke trener, går tur e.l. For da spiser jeg jo mer. men utifra hva jeg kan lese på div forum så er jo dette altfor lite? Jeg har gått litt etter magefølelsen, og har aldri lagt meg sulten, men har sjeldent lyst på mer mat på kvelden, lite søtsug (som jeg virkelig har vært plaget med før) og har ingen problem med å være trøtt/sliten osv og har mer overskudd enn noen gang. Det jeg egentlig lurer på er jo om dette virkelig er så lite? Og hvis dette var så lite, hvorfor fungerer kroppen min helt utmerket på det? Anonymkode: 605db...ea0
ajarRun Skrevet 4. juni 2016 #2 Skrevet 4. juni 2016 1300 holder i massevis. Å gå ned i vekt sakte reduserer oddsen for at du skal klare å få varig vektnedgang. Kroppen er laget for å lagre fett for perioder der man har mindre mat, det er ikke farlig.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #3 Skrevet 4. juni 2016 15-1700 er da vel helt vanlig ved slanking? Hvilke nettsider er det du leser på? Anonymkode: c052d...a45 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #4 Skrevet 4. juni 2016 Vet ikke hvor mye du veier i uganspunktet. Men for å gå ned 1 kg i uka så må du ha et underskudd på 7000 kcal. Det vil si 1000 kcal/pr.dag. En relativt aktiv kvinne trenger ca 2000-2500 kcal/pr.dag for å ikke endre vekta. Om du er kvinne vil det si at du har ca 500-1000 kcal i underskudd. Det gir en reduksjon på mellom 0,5-1 kg i uka. Om du er aktiv da. Sitter du mest stille bruker du mindre kcal og må spise mindre. Så du har faktisk fått en snill plan, som du bør følge lenge. Er ikke mye mer du kan spise før du går opp igjen. Anonymkode: b715e...554
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #5 Skrevet 4. juni 2016 Puh!.. takk gud, trodde det var om en penis det handlet om Anonymkode: 5ca9b...ff6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå