strawberry Skrevet 4. juni 2016 #1 Del Skrevet 4. juni 2016 Skulle så inderlig ønske at jeg hadde flere venner nå i voksen alder. Mange fra barneskole og undomsskole har jeg ikke kontakt med lengre, da vi har vokst fra hverandre. Har vel rundt 3 venninner jeg kan sende melding til og spørre om vi skal finne på noe, og er selvsagt glad for at jeg har de. Men når det gjelder å få nye venner og å tørre å sende den første meldingen, så er jeg så sjenert! Er vel litt redd for at de ikke skal være så interessert i å være venn med meg, at de har nok venner fra før av, og at jeg blir oppfattet som rar og slitsom.. Sliter vel med litt dårlig selvbilde sånn sett, selv om jeg er sosial og pratsom ellers. Så problemet er ikke at jeg ikke har sosiale arenaer for å møte folk som jeg kunne blitt venner med, men heller at jeg sliter sånn med å ta det første steget.. Men hvordan komme over det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reckless Skrevet 4. juni 2016 #2 Del Skrevet 4. juni 2016 Hvor lenge siden er det du "sklidde fra" ungdomsskole-gjengen? Om det ikke er noen grunn til at vennskap brytes, ser jeg ingen grunn til å ikke catche opp der det slapp. Jeg har selv venner jeg ikke ser på årevis, som jeg plutselig kan sende en melding til. Alltid like hyggelig å møtes! Sender en FB-melding med innhold ala "Hei! Begynner å bli lenge siden nå, har du lyst å gå en tur en dag?" Har som regel noe litt mer personlig å tilføye, men skal ikke mer til! Ellers hender det jo man plutselig treffer gamle kjente på butikken, på bussen osv. Spør om de vil møtes og catche opp en dag, er ikke verre enn det! Kan selvfølgelig være ubehagelig i begynnelsen, men av og til må man ut av komfortsonen for å oppnå det man ønsker. Ellers finnes det jo mange "søker venner-tråder" på KG, kanskje det kunne vært noe? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå