AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #1 Skrevet 4. juni 2016 Hei, har ei lita ei på 4.5 år. Hun sluttet med vogn når hun var 1 år og har etter det helste bare gått. Har hatt med vogn på ferie så hun har kanskje vært i vogn 10 ganger etter at hun var 1 år. Er veldig usikker på om jeg skal ta med vogn denne gangen, vi har planer om å gå i en del fornøyelsesparker og da er det jo lett å bli trøtt i beina. Og døgnrytmen blir jo litt endret når vi først er på tur så hun har kanskje behov for å sove litt på dagen når vi er ute på tur. Men så er det dette med såpass store barn i vogn, og så tar jo vognen litt plass i bilen og... Noen som har noen innspill?? Hun er mer begeistret for tanken på å sitte i vogn nå enn når hun var 1 år for å si det sånn. Anonymkode: e045c...a5d
kisskissbangbang Skrevet 4. juni 2016 #2 Skrevet 4. juni 2016 Nei, altså.. nei. En så stor unge har ingenting i vogn å gjøre. 13
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #3 Skrevet 4. juni 2016 Er egentlig det jeg og tenker, og når hun i utgangspunktet er så glad i å gå så føler jeg det er unødvendig. Men er som sagt litt usikker, mannen i huset vil jo ha den med sånn at han slipper å gå med henne på skuldrene tenker jeg. Anonymkode: e045c...a5d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #4 Skrevet 4. juni 2016 Min gutt er like gammel som ditt barn. Han har heller ikke brukt noe særlig med vogn. I fjor sommer fikk vi lånt oss en vogn når vi var på ferie og jeg må si jeg er utrolig glad for at vi gjorde det selv om jeg i utgangspunktet mente det var unødvendig. Vet ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg hadde stått der i 30 varmegrader med ett ekstremt slitent barn etter lange dager med masse aktivitet. For han var både trøtt, sliten og irritabel da. Nå er jo dette ett år siden. Tror likevel jeg ville prøvd å få ordnet en liten vogn dersom vi bestemmer oss for å reise tilbake i år. Guttungen klarer fint å gå selv og han er vant til å gå lange turer sammen med oss. Det er likevel noe med ferier der man gjør mange aktiviteter. Tror både vi foreldre og barna selv glemmer at man også trenger pauser innimellom. Dessuten så skader det jo ikke å ha med en liten vogn. Dersom barnet ikke vil sitte i vogna kan man vel ha vesker, jakker osv. i den? Anonymkode: 2edf7...959
ToveM Skrevet 4. juni 2016 #5 Skrevet 4. juni 2016 I fornøyelsesparker får en vel ofte låne/leie slike trekk vogner. 1
BlendaSensitive Skrevet 4. juni 2016 #7 Skrevet 4. juni 2016 Vi har en som fyller 4. Ikke snakk om å ta med vogn! De ganger minste blir trøtt i føttene gjør vi som med oss voksne - hviler. Eller barer på ryggen en kort stund, disse småttisene inhenter seg jo superkjapt, er jo verre med oss voksne. Min eldste sluttet med vogn ved 3,5 år, og vi er IKKE sånne ut-på-tur folk, liker å være i byen. Lettere forundret over at flere mener de skal ta med vogn til en på 4,5 år! Snart fem år! Spesielt når ungen er til og med vant til å gå! 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #8 Skrevet 4. juni 2016 Flott at de fleste er enig med meg. Det har jo sine fordeler det å ha vogn men jeg synes det er litt styrete, spesielt når vi skal ta ting i fornøyelsesparkene, liker ikke å gå fra vogna og hun vil jo helst ha oss begge med når vi tar ting. Og jeg går ut ifra at om nøden skulle bli stor så kan vi leie en tralle i de fleste parkene vi skal i. Anonymkode: e045c...a5d
Gjest chiki Skrevet 4. juni 2016 #9 Skrevet 4. juni 2016 (endret) Vi tok med 2 vogner da vi var på ferie i barcelonai fjor sommer. Da var eldste 4,5 år. MEN det lureste vi gjorde var å kjøpe sparksykkel og hjelm der til henne. Helt genialt! I tillegg ble hun kjempe god på den, hun sparket barcelona rundt i en måned i supert humør og omtrent null klaging! tok vognen med ut de dagene vi skulle gå mye eller på museum for oss voksne. Hun sov i den noen dager på dagtid, og satt i den når hun var sliten. Så fikk vi gjort litt av det vi voksne også ville uten at det ble dårlig stemning. Iløpet av en måned brukte vi vognen kanskje max 10 ganger. supert å gi de ver sin is mens vi trillet igjennom picassomuseet og at de satt med hver sin virtuell guide i vognen igjennom det andre museet:) super å ha våre sekker i når hun gikk selv:) hun brukte baby jogger city mini, men lillebror brukte den som hovedvogn når vi bare tok med en vogn. I år tar vi kun søskenvogn til de 2 yngste Endret 4. juni 2016 av chiki
Mammabamma Skrevet 4. juni 2016 #10 Skrevet 4. juni 2016 Jeg liker de trekkvognene de har i fornøyelsesparkene for da kan jeg lempe noen unger ut og opp i vogna og ha bagasje oppi dem. Ungene sitter stort sett i vogna når de ikke greier å oppføre seg og trenger 5-minutts pause fra prosjekt erte-søsknene-til-de-sprekker eller jeg-løper-hvor-jeg-vil-og-går-jeg-meg-bort-så-er-det-deres-skyld.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #11 Skrevet 4. juni 2016 29 minutter siden, chiki skrev: Vi tok med 2 vogner da vi var på ferie i barcelonai fjor sommer. Da var eldste 4,5 år. MEN det lureste vi gjorde var å kjøpe sparksykkel og hjelm der til henne. Helt genialt! I tillegg ble hun kjempe god på den, hun sparket barcelona rundt i en måned i supert humør og omtrent null klaging! tok vognen med ut de dagene vi skulle gå mye eller på museum for oss voksne. Hun sov i den noen dager på dagtid, og satt i den når hun var sliten. Så fikk vi gjort litt av det vi voksne også ville uten at det ble dårlig stemning. Iløpet av en måned brukte vi vognen kanskje max 10 ganger. supert å gi de ver sin is mens vi trillet igjennom picassomuseet og at de satt med hver sin virtuell guide i vognen igjennom det andre museet:) super å ha våre sekker i når hun gikk selv:) hun brukte baby jogger city mini, men lillebror brukte den som hovedvogn når vi bare tok med en vogn. I år tar vi kun søskenvogn til de 2 yngste Det var jo lurt, kan jo ta med sparkesykkelen hennes, tenkte på det forrige år at vi skulle hatt den med. Anonymkode: e045c...a5d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #12 Skrevet 4. juni 2016 Greit på flyplassen og om dere er ute på tur senere enn vanlig. Ellers blir det gjerne mest brukt til oppbevaring av handleposer osv Anonymkode: 39841...62c 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #13 Skrevet 5. juni 2016 22 timer siden, chiki skrev: Vi tok med 2 vogner da vi var på ferie i barcelonai fjor sommer. Da var eldste 4,5 år. MEN det lureste vi gjorde var å kjøpe sparksykkel og hjelm der til henne. Helt genialt! I tillegg ble hun kjempe god på den, hun sparket barcelona rundt i en måned i supert humør og omtrent null klaging! tok vognen med ut de dagene vi skulle gå mye eller på museum for oss voksne. Hun sov i den noen dager på dagtid, og satt i den når hun var sliten. Så fikk vi gjort litt av det vi voksne også ville uten at det ble dårlig stemning. Iløpet av en måned brukte vi vognen kanskje max 10 ganger. supert å gi de ver sin is mens vi trillet igjennom picassomuseet og at de satt med hver sin virtuell guide i vognen igjennom det andre museet:) super å ha våre sekker i når hun gikk selv:) hun brukte baby jogger city mini, men lillebror brukte den som hovedvogn når vi bare tok med en vogn. I år tar vi kun søskenvogn til de 2 yngste Tusen takk for tips! Har en 5-åring som elsker sparkesykkelen sin, men jeg har ikke engang tenkt på å ta den med på ferie.. Anonymkode: d2e94...a38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå