Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av nysgjerrighet, opplever du ofte å bli hetset på åpen gate? Dvs at du får skjellsord slengt etter deg, eller at noen gjør hetsende tegn,  f eks å vise fingeren? Jeg mener da gjerne uprovosert. 

Hva er det du blir hetset for? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir hetset daglig på åpen gate. Dette er fordi jeg bor i en kjeller, samler på steiner og er wiccaner. 

Hva med deg?

Skrevet
4 timer siden, amativeReflection skrev:

Jeg blir hetset daglig på åpen gate. Dette er fordi jeg bor i en kjeller, samler på steiner og er wiccaner. 

Hva med deg?

Vanligvis ikke. Det var mer rutine før. Da gikk det på utseendet. Men er lenge siden jeg har hørt noe om det, nå. 

Skrevet
1 minutt siden, Mari Y skrev:

Vanligvis ikke. Det var mer rutine før. Da gikk det på utseendet. Men er lenge siden jeg har hørt noe om det, nå. 

Kanskje du er penere nå? Mange kvinner modnes med alderen.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, amativeReflection skrev:

Hva med deg?

Du er altså heks? Uvanlig i våre dager.

Anonymkode: 2111d...05a

Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Kanskje du er penere nå? Mange kvinner modnes med alderen.

Kan hende, men ser på bilder fra den tiden, og på de fleste kan jeg ikke at jeg var veldig stygg, akkurat. Hadde noen nedturer, men da mobbingen pågikk som verst, var jeg ca 14-15. Har sett bilder igjen, senere, og kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen. Det ironiske er at den gutten som sa de tingene, var ikke akkurat noen fotomodell, han heller. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du er altså heks? Uvanlig i våre dager.

Makan, hetse meg i en tråd om hets? 

Et øyeblikk siden, Mari Y skrev:

Kan hende, men ser på bilder fra den tiden, og på de fleste kan jeg ikke at jeg var veldig stygg, akkurat. Hadde noen nedturer, men da mobbingen pågikk som verst, var jeg ca 14-15. Har sett bilder igjen, senere, og kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen. Det ironiske er at den gutten som sa de tingene, var ikke akkurat noen fotomodell, han heller. 

Mange bruker mobbing som en måte å heve seg selv, og som en måte å takle sine egne usikkerheter. De projiserer sine feil over på andre og føler makt ved å sette noen ned på grunn av det. Akkurat som AB over.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Mange bruker mobbing som en måte å heve seg selv, og som en måte å takle sine egne usikkerheter. De projiserer sine feil over på andre og føler makt ved å sette noen ned på grunn av det. Akkurat som AB over.

Var overhodet ikke ment som hets. :) Drev med det selv i gamle dager, og da var det veldig få som holdt på med det her i Norge. Derfor jeg kommenterte, ikke vondt ment.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var overhodet ikke ment som hets. :) Drev med det selv i gamle dager, og da var det veldig få som holdt på med det her i Norge. Derfor jeg kommenterte, ikke vondt ment.

Ville kanskje kalt det paganisme. 'hedninger' ble ofte brent på bål, beskyldt for å være 'hekser' og 'trollfolk' i middelalderen, tror ordet heks ble tolket litt bokstavelig...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Mari Y skrev:

Ville kanskje kalt det paganisme. 'hedninger' ble ofte brent på bål, beskyldt for å være 'hekser' og 'trollfolk' i middelalderen, tror ordet heks ble tolket litt bokstavelig...

Tydeligvis, greit å ikke tolke alt i verste mening. Kan ikke forstå at mitt innlegg ble tolket som mobbing, spurte bare om hun var en heks, i min tid når vi holdt på så var det veldig få som holdt på med dette her. Og i de siste åra så har jeg ikke hørt noen prate om det. Derfor jeg spurte. Men skal gå ut av denne tråden når, litt vel hårsårt her inne. Takk for meg. :) 

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, amativeReflection skrev:

:rolleyes:

Anonymkode: 26302...527

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men føler folk stirrer.., Jeg er sikkert bare paranoid, men prøver overbevise meg selv om at de stirrer fordi jeg er så pen. :D

(jeg er ikke det da, men det er jo lov å late som)

Anonymkode: a32be...4a9

AnonymBruker
Skrevet

Ble hetset da jeg var blond og hadde en veldig jålete stil. Damer stirret stygt og pratet åpenlyst om meg, utlendinger kom med seksuelle slengkommentarer. Orket ikke mer av det der så i dag ser jeg ganske anonym ut. 

Anonymkode: dd36e...5d8

Gjest Tom/Loki
Skrevet

Nei, det har jeg aldri opplevd.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tydeligvis, greit å ikke tolke alt i verste mening. Kan ikke forstå at mitt innlegg ble tolket som mobbing, spurte bare om hun var en heks, i min tid når vi holdt på så var det veldig få som holdt på med dette her. Og i de siste åra så har jeg ikke hørt noen prate om det. Derfor jeg spurte. Men skal gå ut av denne tråden når, litt vel hårsårt her inne. Takk for meg. :) 

Neida. Men ha en fortsatt fin dag:)

Skrevet
16 timer siden, Mari Y skrev:

Av nysgjerrighet, opplever du ofte å bli hetset på åpen gate? Dvs at du får skjellsord slengt etter deg, eller at noen gjør hetsende tegn,  f eks å vise fingeren? Jeg mener da gjerne uprovosert. 

Hva er det du blir hetset for? 

Jeg ser at småbarn kan gjøre dette mot hverandre. Men ikke voksne folk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er adoptert fra Argentina og ser ut som en fra sør-amerika... Jeg har en god venninde som bor på Tøyen og ca hver eneste gang jeg skal til henne får jeg kommentarer fra menn som ikke er etnisk norske.. Typ "hore", "ta på deg hijaben din"... Ellers opplever jeg fint lite hets.

Anonymkode: b6ba0...a70

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er adoptert fra Argentina og ser ut som en fra sør-amerika... Jeg har en god venninde som bor på Tøyen og ca hver eneste gang jeg skal til henne får jeg kommentarer fra menn som ikke er etnisk norske.. Typ "hore", "ta på deg hijaben din"... Ellers opplever jeg fint lite hets.

Anonymkode: b6ba0...a70

Merkelig. Jeg bor på Kampen og får aldri slikt slengt etter meg. Men da er kanskje erfaringene forskjellige. Men nå er Kampen og Tøyen litt forskjellig, også. Jeg har sett at en full mann hetset noen barn, fordi de var svarte, en gang. Har også blitt skreket etter av noen, men de hadde tydeligvis psykiske problemer. 

Skrevet
1 time siden, Gothminister skrev:

Jeg ser at småbarn kan gjøre dette mot hverandre. Men ikke voksne folk.

Jeg har dessverre opplevd at voksne kan gjøre det og...

Skrevet
1 time siden, Mari Y skrev:

Jeg har dessverre opplevd at voksne kan gjøre det og...

Det fins alltid enkelte med svært redusert sosial kompetanse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...