AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #1 Skrevet 4. juni 2016 Jeg er i sør-østasia nå med barn, men uten mann. Han vil ikke fly. Det er utrolig kjipt å aldri dra til syden med han. Men til gjengjeld får jeg og barnet vårt større sum til å bruke på ferie, og jeg er jo glad for det. Men nå i kveld ble jeg lei meg for dette, når vi var på show og jeg så så mange lykkelige familier. Her sitter jeg alene med et barn, og savner voksensamtaler og noen å dele opplevelsene med på en annen måte enn med barnet. Kunne sikkert valgt å bruke disse pengene på Norgesferie eller noe tilsvarende, så vi kunne vært sammen alle tre. Gjorde det i fjor. Hva ville dere valgt? Jeg og ungen koser oss vi altså. Vi bader og leker og drar på utflukter. Men det er litt sårt og stusselig uten pappaen... Anonymkode: da5d9...b8c
sunflowwer Skrevet 4. juni 2016 #2 Skrevet 4. juni 2016 Skjønner veldig godt hva du mener, det er veldig lett å sammenlikne seg selv med andre i slike situasjoner. Du skriver at dere drar på Norgesferier og at det funker. Hvis det er å fly det står på ville jeg sett på muligheten ved å kjøre noe sted? Det er fult mulig å kjøre til St. Tropez for eksempel (ca. 22 timer fra Vestfold) blant annet. Jeg ville tatt fatt på både bilen og evt båt hvis det er mulig! :-D Uansett. lykke til! 5
Zienna Skrevet 4. juni 2016 #3 Skrevet 4. juni 2016 Selvfølgelig leit at ikke mannen blir med, både for deg og barnet. Å ha noen å dele opplevelser med, ha minner som omfatter hele familien, er viktig. Hva med å dele opp ferien? F.eks. at dere har tre uker sammen og to uker hvor du kan reise lengre bort med fly? Kjenner mange som gjør nettopp dette. Ikke fordi èn er redd for å fly, men fordi de har forskjellige interesser (f.eks. jakt- og fisketurer). 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #4 Skrevet 4. juni 2016 Takk for svar Jeg har jo valgt det selv. Og jeg er på en super ferie i tropisk strøk, så føler meg så idiotisk som klager... vi har ferie sammen hele juli, så blir nok tid sammen. Men pengene ble jo brukt på denne turen, så det blir nok bare å være hjemme i juli. Jeg syns liksom det er så stusselig med Norgesferie pga vær og pris. Når man kan få så mye mer for pengene i utlandet... Kjøre bilen nedover i Europa går, og det kommer vi nok til å gjøre et år! Anonymkode: da5d9...b8c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #5 Skrevet 4. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Jeg har jo valgt det selv. Og jeg er på en super ferie i tropisk strøk, så føler meg så idiotisk som klager... vi har ferie sammen hele juli, så blir nok tid sammen. Men pengene ble jo brukt på denne turen, så det blir nok bare å være hjemme i juli. Jeg syns liksom det er så stusselig med Norgesferie pga vær og pris. Når man kan få så mye mer for pengene i utlandet... Kjøre bilen nedover i Europa går, og det kommer vi nok til å gjøre et år! Anonymkode: da5d9...b8c Bruker dere alle pengene på en ferie uten far nå og så skal dere være hjemme i hans ferie? Dette var en veldig merkelig prioritering! Dere kunne kjørt/tatt båt/tatt tog til Danmark eller lengre sør i Europa. Jeg (og de fleste av mine venner) er vokst opp med bilferie, flybilletter var rett og slett for dyrt. Med litt planlegging er det helt uproblematisk. Anonymkode: ca3ce...614 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #6 Skrevet 4. juni 2016 Så hele feiebudsjettet er brukt opp på ferie uten far så når han har ferie skal dere bare være hjemme? Hans del av utgiftene kunne dere vel spart og finnet på noe sammen? Jeg ville nok heller funnet reiser man kunne tatt sammen som familie enn å dratt langt avgårde uten mann, men jeg liker å dele ting og opplevelser m han og ville nok heller prioritert Danmark, Sverige, Europa. Mange steder å feriere uten å måtte fly. Anonymkode: 72640...876 9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #7 Skrevet 4. juni 2016 Vi hadde samme problemet i vår familie i mange år. Mannen ville ikke fly pga en ubehagelig flyopplevelse for mange år siden. Var utrolig kjedelig å dra på ferie bare barna og meg. Sendte han på et flyskrekk-kurs på Torp flyplass(vet at mange flyplasser tilbyr slike kurs), som gikk over en helg. Han var veldig tvilende, men utrolig nok kom han hjem ''kurert''. Nå drar vi på ferie alle sammen :-) Det er hvertfall verdt et forsøk? Anonymkode: b31ea...9c1 3
Peter007 Skrevet 5. juni 2016 #8 Skrevet 5. juni 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i sør-østasia nå med barn, men uten mann. Han vil ikke fly. Det er utrolig kjipt å aldri dra til syden med han. Men til gjengjeld får jeg og barnet vårt større sum til å bruke på ferie, og jeg er jo glad for det. Men nå i kveld ble jeg lei meg for dette, når vi var på show og jeg så så mange lykkelige familier. Her sitter jeg alene med et barn, og savner voksensamtaler og noen å dele opplevelsene med på en annen måte enn med barnet. Kunne sikkert valgt å bruke disse pengene på Norgesferie eller noe tilsvarende, så vi kunne vært sammen alle tre. Gjorde det i fjor. Hva ville dere valgt? Jeg og ungen koser oss vi altså. Vi bader og leker og drar på utflukter. Men det er litt sårt og stusselig uten pappaen... Anonymkode: da5d9...b8c Det er egoistisk av deg.
Gjest Spiderman Skrevet 5. juni 2016 #9 Skrevet 5. juni 2016 54 minutter siden, Peter007 skrev: Det er egoistisk av deg. Fordi?
Gjest Sly Skrevet 5. juni 2016 #10 Skrevet 5. juni 2016 Dere kan fint komme dere på sydenferie selv om han ikke vil fly. Jeg synes dette var et dårlig valg av deg. Dere kunne kjørt nedover til Italia, Kroatia eller Frankrike f eks i juli alle sammen og fått mange fine opplevelser på veien og strandferie i tillegg. I stedet tar du med deg ungen alene til Thailand og sitter der og synes synd på deg selv i tillegg? Jaja...
Apis Skrevet 5. juni 2016 #11 Skrevet 5. juni 2016 Hva er grunnen til at han ikke vil fly? Som sagt over her vis det er pga angst, så finnes det løsninger på det,
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #12 Skrevet 5. juni 2016 Ts her. Takk for svar! Grunnen til at han ikke flyr er pga angst ja. Har ikke prøvd kurs, han har ikke tro på det. Men kan prøve å få han med på det. Han syns forøvrig det er helt ok at vi drar til Malaysia alene uten han, for han er ikke glad i annet enn hjemmeferie uansett. Han sliter med angst ellers også, og takler dårlig nye steder og lange bilreiser. I fjor var vi i Danmark alle tre og det var koselig bortsett fra været. Danmark er ok for han, da det føles trygt. Jeg syns det er fint å komme seg bort på en ordentlig badeferie. Men kjenner det er litt sårt uten mannen eller andre voksne. Fikk en dansk venninne ved bassenget i går, så vi har vært litt sammen med dem nå, og det hjalp litt 😄 Anonymkode: da5d9...b8c 2
liljene Skrevet 5. juni 2016 #13 Skrevet 5. juni 2016 Sitat Jeg skjønner at du savner mannen din. Selv om du har det fint med barna, er det ofte slik at vi sammenligner oss med andre. Noe som du også gjorde i innlegget. Spør mannen din hvordan dere kan få en ferie som en familie uten å ta fly. Vi kjenner noen som var på inter-rail da de var nesten 40. Med barn. Google maps er også et godt hjelpemiddel hvis dere ønsker å kjøre bil sørover i Europa. Vi har diskutert dette, men ender alltid opp med å fly. Andre jeg kjenner sier at høydepunktet i ferien med bil var alle stedene de ikke hadde planlagt å stoppe. Og at det er det barna husker. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #14 Skrevet 5. juni 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Så hele feiebudsjettet er brukt opp på ferie uten far så når han har ferie skal dere bare være hjemme? Hans del av utgiftene kunne dere vel spart og finnet på noe sammen? Jeg ville nok heller funnet reiser man kunne tatt sammen som familie enn å dratt langt avgårde uten mann, men jeg liker å dele ting og opplevelser m han og ville nok heller prioritert Danmark, Sverige, Europa. Mange steder å feriere uten å måtte fly. Anonymkode: 72640...876 Ts Vi har råd til å ta noen dagsturer i hans ferie da. Blir nok badeland, hunderfossen, tusenfryd og litt forskjellig ☺ Anonymkode: da5d9...b8c
Gjest Sly Skrevet 5. juni 2016 #15 Skrevet 5. juni 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts Vi har råd til å ta noen dagsturer i hans ferie da. Blir nok badeland, hunderfossen, tusenfryd og litt forskjellig ☺ Anonymkode: da5d9...b8c Ja, hva mer kan en mann ønske seg?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #16 Skrevet 5. juni 2016 Feriebudsjett er ikke én bolk som må brukes opp på én tur. Reiser dere på en billigere/kortere sydentur, så får dere også mer å rutte med når dere alle kan reise. Før dere bestemmer ferie, så hør hva han ønsker å reise på. Ikke tenk på hva dere har igjen etter eksotisk reise. Men tenk på dette som hovedferien. La mannen tenke litt på hva HAN vil, og ikke bare på hva som han kan ta til takke med. Tivoli og badeland er jo for barnas skyld. Ikke for han. Ferien skal være KJEKK for ALLE! Når dere har funnet en ferietur som ALLE ønsker å dra på, så ser du hva som er igjen til en evt. flytur for deg og ungene. Synes det er rart at du sitter på bassengkanten og synes synd på deg selv som sitter uten mannen og savner han. DU er på kjekk tur. Han sitter hjemme helt alene mens dere bruker opp feriebudsjettet uten han. Kanskje han savner dere også? Hadde det vært bedre hvis han hadde tvunget seg med på flyet, og hatt det skikkelig kjipt, bare fordi du ikke ville være uten mannen på sydentur? Det er mannen din det er synd på her, ikke du. Du er på kjekk tur. Nyt det. Evt. smak på den dårlige samvittigheten og tenk litt på hvorfor dere ikke har mer penger å bruke på felles ferie. Anonymkode: e40e1...b53
Apis Skrevet 5. juni 2016 #17 Skrevet 5. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Takk for svar! Grunnen til at han ikke flyr er pga angst ja. Har ikke prøvd kurs, han har ikke tro på det. Men kan prøve å få han med på det. Han syns forøvrig det er helt ok at vi drar til Malaysia alene uten han, for han er ikke glad i annet enn hjemmeferie uansett. Han sliter med angst ellers også, og takler dårlig nye steder og lange bilreiser. I fjor var vi i Danmark alle tre og det var koselig bortsett fra været. Danmark er ok for han, da det føles trygt. Jeg syns det er fint å komme seg bort på en ordentlig badeferie. Men kjenner det er litt sårt uten mannen eller andre voksne. Fikk en dansk venninne ved bassenget i går, så vi har vært litt sammen med dem nå, og det hjalp litt 😄 Anonymkode: da5d9...b8c Når dette er bakgrunnshistorien syntes jeg du skal nyte ferien sammen med barna uten dårlig samvittighet, så kan dere ha en fin hjemme ferie med korte dagsturer når mannen din har ferie, det er en helt lovlig form for ferie det også 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #18 Skrevet 5. juni 2016 Ts Du, mannen er det hvertfall ikke synd på! Han HATER reiser. Og nå får han i tillegg fred og ro hjemme i tre uker. Ingen levering eller henting i barnehage, sove så lenge han bare gidder i helgene. Spille data og drikke øl, og bare tenke på seg selv. Mannen er strålende fornøyd med denne løsningen, og tusenfryd i hans ferie er noe han faktisk vil. Anonymkode: da5d9...b8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå