gangnedsol i elg Skrevet 4. juni 2016 #1 Skrevet 4. juni 2016 Har googlet og funnet mange råd. Tea tree-olje, eddik, grønnsåpe, Vademecum, dyre respeptfrie midler, enda dyrere reseptpliktige midler, men jeg har ikke lest noe om at klor kan hjelpe. Og klor er da soppdrepende? Mulig jeg er naiv, for flere vil vel hevde at klor er giftig, men det brukes jo i badevann i mindre mengder.
Honey Dew Skrevet 4. juni 2016 #2 Skrevet 4. juni 2016 Du skal bruke det som er ment til å kurere neglesopp. Hadde klor vært middelet, hadde vi nok fått det som salve. Ikke bruk slike ting uten i samråd med lege. Det kan bli en dyrekjøpt erfaring 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #3 Skrevet 4. juni 2016 Det forskjell på neglesopp, muggsopp og sjampinjong - alle bærer de navnet sopp, pg der er det stopp, for sammenligningene. Neglesopp må kureres innenfra negleroten og den kommer du ikke til med utvortes midler. Gå til legen og få undersøkelse og behandling. Hadde klor vært middelet, så skulle basengsvømmere vært imun mot neglesopp, noe de ikke er. Anonymkode: 5079b...4dd 6
gangnedsol i elg Skrevet 4. juni 2016 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det forskjell på neglesopp, muggsopp og sjampinjong - alle bærer de navnet sopp, pg der er det stopp, for sammenligningene. Neglesopp må kureres innenfra negleroten og den kommer du ikke til med utvortes midler. Gå til legen og få undersøkelse og behandling. Hadde klor vært middelet, så skulle basengsvømmere vært imun mot neglesopp, noe de ikke er. Anonymkode: 5079b...4dd Hvis neglsopp ikke kan kureres med utvendige midler, da blir folk utsatt for det rene bedrag fra produsenter av utvendige midler mot neglsopp. Jeg skjønner ikke hvordan de kan få seg til å lure oss på den måten. :-/
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #5 Skrevet 4. juni 2016 Fluconazol, det samme som Diflucan koster kr 45 per tablett på resept, som tas ukentlig over noen måneder. Det er et mye bedre alternativ enn klor. Klor er etsende og giftig. Om du bruker klor kan det hende du ødelegger neglene. Anonymkode: fe932...75f
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #6 Skrevet 4. juni 2016 Har prøvd Nalox og det er veldig dyrt, må tas over mange måneder - og har ikke virket. Takk for tipset med klorin. Skal prøve det. Har aldri hørt om at svømmere er spesielt plaget med neglsopp. Anonymkode: 96121...97e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #7 Skrevet 4. juni 2016 3 timer siden, gangnedsol i elg skrev: Hvis neglsopp ikke kan kureres med utvendige midler, da blir folk utsatt for det rene bedrag fra produsenter av utvendige midler mot neglsopp. Jeg skjønner ikke hvordan de kan få seg til å lure oss på den måten. :-/ Du finner mye bedrag på et apotek. Det er vanskelig å bli kvitt neglesopp, men innvortes preparater er mer effektive enn utvortes. Neglesopp kommer noen ganger som følge av nedsatt immunforsvar som kan ha sammenheng med stress dårlig kosthold/utilstrekkelig kosthold/usunne vaner/livsstil. Hvis du har faktorer der som han forbedres vesentlig kan det hjelpe. Anonymkode: a7f99...f60
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #8 Skrevet 4. juni 2016 Om ikke vanlige reseptfrie kremer, som canesten, virker MÅ du gå til legen og få midler på resept. Begynner du med klor eller andre stoffer kan du ødelegge din egen normalflora. Det vil si at du tar bort det kroppen har for å drepe soppen. Som en annen sier kan det være mange grunner til sopp. Du må ved hjelp av en lege finne årsaken. Ikke prøve dumme kjerringråd du finner på nette, eller finner på selv. Anonymkode: c24f4...179
gangnedsol i elg Skrevet 4. juni 2016 Forfatter #9 Skrevet 4. juni 2016 Mye bedrag på apotek ja. Sånn skulle det ikke være. Og denne reklamen jeg så, husker ikke navnet på middelet, men det virket så enkelt. Og sånn er det ikke Fy for skam hva man gjør for å tjene penger. Det burde ikke vært lov. Det siste innen neglsopp-behandling er laser. Man trenger 4 behandlinger så er man kurert, visstok, I negl= 500 kr. Det kan vel ikke skade om jeg prøver med min hjemme-laser mot uønsket hårvekst? Ja, jeg må vel dra til legen og få den innvendige kuren. Jeg vet at den koster 1400 kr i Norge, men resepten gjelder også i Sverige og der koster den bare litt over 100 kr. :-)
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #10 Skrevet 4. juni 2016 8 timer siden, gangnedsol i elg skrev: Hvis neglsopp ikke kan kureres med utvendige midler, da blir folk utsatt for det rene bedrag fra produsenter av utvendige midler mot neglsopp. Jeg skjønner ikke hvordan de kan få seg til å lure oss på den måten. :-/ Forskjellige midler har forskjellig evne til å trenge inn i vev, og dermed kan sopp kureres med utvortes midler. Klor vil du imidlertid ikke ha inn i vevet ditt, og man bør derfor ikke forsøke å blande klor med noe som hjelper det å trenge inn under huden din. Da har du et mye større problem enn sopp. Klor vil drepe sopp på overflaten av huden, men ikke dypereliggende sporer. Konsentrert klor vil skade huden ved lengre eksponering, og du vil få økt infeksjonsrisiko. Bruk midler som er laget for å behandle sopp. Anonymkode: de154...539
gangnedsol i elg Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #11 Skrevet 6. juni 2016 Den 04.06.2016 at 19.09, AnonymBruker skrev: Du finner mye bedrag på et apotek. Det er vanskelig å bli kvitt neglesopp, men innvortes preparater er mer effektive enn utvortes. Neglesopp kommer noen ganger som følge av nedsatt immunforsvar som kan ha sammenheng med stress dårlig kosthold/utilstrekkelig kosthold/usunne vaner/livsstil. Hvis du har faktorer der som han forbedres vesentlig kan det hjelpe. Anonymkode: a7f99...f60 Takk, det er ikke lenge siden sist jeg tok blodprøve hos legen, så immunforsvaret er ok. Har nok heller fått det pga fuktige sko/støvletter. Eller hvis det er smittsomt (derom strides de lærde), av å kjøpe brukte fottøy.
gangnedsol i elg Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #12 Skrevet 6. juni 2016 Den 04.06.2016 at 19.16, AnonymBruker skrev: Om ikke vanlige reseptfrie kremer, som canesten, virker MÅ du gå til legen og få midler på resept. Begynner du med klor eller andre stoffer kan du ødelegge din egen normalflora. Det vil si at du tar bort det kroppen har for å drepe soppen. Som en annen sier kan det være mange grunner til sopp. Du må ved hjelp av en lege finne årsaken. Ikke prøve dumme kjerringråd du finner på nette, eller finner på selv. Anonymkode: c24f4...179 Canesten er mot fotsopp, ikke mot neglsopp. Nei, klor, det var en dum ide. Ja, må nok til legen. Akk, hvorfor er det sånn et tiltak å komme seg til legen?
gangnedsol i elg Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #13 Skrevet 6. juni 2016 Den 04.06.2016 at 23.56, AnonymBruker skrev: Forskjellige midler har forskjellig evne til å trenge inn i vev, og dermed kan sopp kureres med utvortes midler. Klor vil du imidlertid ikke ha inn i vevet ditt, og man bør derfor ikke forsøke å blande klor med noe som hjelper det å trenge inn under huden din. Da har du et mye større problem enn sopp. Klor vil drepe sopp på overflaten av huden, men ikke dypereliggende sporer. Konsentrert klor vil skade huden ved lengre eksponering, og du vil få økt infeksjonsrisiko. Bruk midler som er laget for å behandle sopp. Anonymkode: de154...539 Ja, jeg skjønner. Bøyer meg for ekspertisen;-)
Honey Dew Skrevet 6. juni 2016 #14 Skrevet 6. juni 2016 2 timer siden, gangnedsol i elg skrev: Canesten er mot fotsopp, ikke mot neglsopp. Nei, klor, det var en dum ide. Ja, må nok til legen. Akk, hvorfor er det sånn et tiltak å komme seg til legen? Canesten kan også brukes på sopp andre steder på kroppen, unntatt neglene
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #15 Skrevet 11. april 2023 Honey Dew skrev (På 6.6.2016 den 20.51): Canesten kan også brukes på sopp andre steder på kroppen, unntatt neglene Hvorfor kan det ikke brukes på neglen? Hvorfor virker den ikke der, men andre steder? Anonymkode: 02b9e...9cd
Honey Dew Skrevet 12. april 2023 #16 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorfor kan det ikke brukes på neglen? Hvorfor virker den ikke der, men andre steder? Anonymkode: 02b9e...9cd Fordi det ikke virker på negler. Ta en tur på apoteket og spør etter middel mot neglesopp.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #17 Skrevet 12. april 2023 gangnedsol i elg skrev (På 4.6.2016 den 23.03): Mye bedrag på apotek ja. Sånn skulle det ikke være. Og denne reklamen jeg så, husker ikke navnet på middelet, men det virket så enkelt. Og sånn er det ikke Fy for skam hva man gjør for å tjene penger. Det burde ikke vært lov. Det siste innen neglsopp-behandling er laser. Man trenger 4 behandlinger så er man kurert, visstok, I negl= 500 kr. Det kan vel ikke skade om jeg prøver med min hjemme-laser mot uønsket hårvekst? Ja, jeg må vel dra til legen og få den innvendige kuren. Jeg vet at den koster 1400 kr i Norge, men resepten gjelder også i Sverige og der koster den bare litt over 100 kr. Det var da forferdelig dyrt 😮 Er det for hele kuren eller pr pk? Og hvor lenge skal man gå på den kuren? Anonymkode: 16fb0...216
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #18 Skrevet 12. april 2023 Honey Dew skrev (4 timer siden): Fordi det ikke virker på negler. Ta en tur på apoteket og spør etter middel mot neglesopp. Jeg fikk den av legen til barn under 12 år mot neglesopp, betyr det at det bare er tull da, ikke vits å styre med dette? Anonymkode: 02b9e...9cd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #19 Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 4.6.2016 den 23.56): Forskjellige midler har forskjellig evne til å trenge inn i vev, og dermed kan sopp kureres med utvortes midler. Klor vil du imidlertid ikke ha inn i vevet ditt, og man bør derfor ikke forsøke å blande klor med noe som hjelper det å trenge inn under huden din. Da har du et mye større problem enn sopp. Klor vil drepe sopp på overflaten av huden, men ikke dypereliggende sporer. Konsentrert klor vil skade huden ved lengre eksponering, og du vil få økt infeksjonsrisiko. Bruk midler som er laget for å behandle sopp. Anonymkode: de154...539 Hva om disse midlene ikke fungerer?Kanskje de gjør situasjonen verre, slik som i midt tilfelle....soppen min har blitt resistent disse midlene nå. Anonymkode: 59ff7...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå