AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #1 Skrevet 4. juni 2016 Jeg måtte hjelpe til med å hente nevøen min i en familiebarnehage for en stund siden. Faren sto fast i trafikken og det kom plutselig på meg, så selv om jeg hev meg i bilen klarte jeg å komme ti minutter etter barnehagen hadde stengt. Da hadde hun som driver/jobbet der dratt bort og bare mannen hennes var hjemme. Han kjente ikke nevøen min. Han virket temmelig sur og leverte bare gutten og sekken til meg uten å si noe mer. Jeg regnet med far hadde tatt telefon til familiebarnehagen for å fortelle at tante skulle hente, men han hadde ikke tenkt på å si fra. Jeg kjenner jeg reagerte på at hun som hadde ansvar for barnet bare hadde dratt. (Ja, skjønner at de som jobber i barnehage har et liv utenom osv.) og at han som var igjen bare leverte fra seg ungen til en totalt ukjent som det ikke var gitt beskjed om skulle hente. Det hadde ikke vært noe kommunikasjon mellom far og barnehage og jeg aner ikke når hun fra barnehagen hadde dratt. Far bare heiste på skuldrene av dette.. han synes ikke det er nødvendig at jeg forteller det til mor (søstra mi). Er det bare jeg som overreagerer eller hva tenker dere? Anonymkode: f98a5...dd0 1
Blackbird Skrevet 4. juni 2016 #2 Skrevet 4. juni 2016 Du overreagerer ikke! Dette er uproft og IKKE bra. Selv om det VAR en voksen der og så etter barnet, noe som er formildende syns jeg. (Til sammenligning; I en større bhg er det ikke alle barna som kjenner de voksne/vikarer og de må hjelpe hverandre utenom kjernetiden, ofte ved levering/henting der barnet trenger trygghet og voksne de kjenner) 9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #3 Skrevet 4. juni 2016 Uproft ja, men synes også far her var uproff som ikke ringte og varslet barnehagen om at han var sen, vil tro den voksne hadde en avtale og vil også tro han nevøen din visste hvem denne mannen var da han trolig har sett han før i bhgen. Men snakk med mor/din søster, hun kan avklare situasjonen med bhgen, få en forklaring og sikre seg rutiner for slikt fremover. Hun kan også snakke med sin mann og be han skjerpe seg og varsle neste gang... Anonymkode: 26abd...35b 26
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #4 Skrevet 4. juni 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte hjelpe til med å hente nevøen min i en familiebarnehage for en stund siden. Faren sto fast i trafikken og det kom plutselig på meg, så selv om jeg hev meg i bilen klarte jeg å komme ti minutter etter barnehagen hadde stengt. Da hadde hun som driver/jobbet der dratt bort og bare mannen hennes var hjemme. Han kjente ikke nevøen min. Han virket temmelig sur og leverte bare gutten og sekken til meg uten å si noe mer. Jeg regnet med far hadde tatt telefon til familiebarnehagen for å fortelle at tante skulle hente, men han hadde ikke tenkt på å si fra. Jeg kjenner jeg reagerte på at hun som hadde ansvar for barnet bare hadde dratt. (Ja, skjønner at de som jobber i barnehage har et liv utenom osv.) og at han som var igjen bare leverte fra seg ungen til en totalt ukjent som det ikke var gitt beskjed om skulle hente. Det hadde ikke vært noe kommunikasjon mellom far og barnehage og jeg aner ikke når hun fra barnehagen hadde dratt. Far bare heiste på skuldrene av dette.. han synes ikke det er nødvendig at jeg forteller det til mor (søstra mi). Er det bare jeg som overreagerer eller hva tenker dere? Anonymkode: f98a5...dd0 Foreldrene til nevøen din burde ta seg selv i nakkeskinnet her. Anonymkode: 19e1b...0cc 13
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #5 Skrevet 4. juni 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene til nevøen din burde ta seg selv i nakkeskinnet her. Anonymkode: 19e1b...0cc Jeg som skrev tråden. Hva mener du? Søstra mi var bortreist, så hun kunne ikke gjort noe uansett. Svogeren min sto fast i trafikken pga en uforutsett hendelse (ikke rushtrafikk). Han burde så klart ringt barnehagen. Vet ikke hvorfor han ikke gjorde det. Men barnehagen kunne også ringt foreldrene når barnet ikke var hentet til stengetid. Anonymkode: f98a5...dd0 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #6 Skrevet 4. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg som skrev tråden. Hva mener du? Søstra mi var bortreist, så hun kunne ikke gjort noe uansett. Svogeren min sto fast i trafikken pga en uforutsett hendelse (ikke rushtrafikk). Han burde så klart ringt barnehagen. Vet ikke hvorfor han ikke gjorde det. Men barnehagen kunne også ringt foreldrene når barnet ikke var hentet til stengetid. Anonymkode: f98a5...dd0 Far må jo ringe bhg og si i fra! De ansatte har et liv utenom jobb,mulig hun hadde en avtale/planer hun ikke hadde rukket om hun måtte ventet der med gutten. Så lenge det var en annen voksen der ser jeg ikke problemet. Enig i at BHG burde ringt foreldrene da de ikke kom da. Henter de ofte for sent? Anonymkode: 19e1b...0cc 22
bekka79 Skrevet 4. juni 2016 #7 Skrevet 4. juni 2016 Her synes jeg det er far som har feilet. Han burde ha ringt å avklart og gitt beskjed til barnehagen, veldig uansvarlig av han å ikke gjøre det. Som en annen over her skriver, så har nevøen din mest sannsynlig sett den voksne før, siden det er en familiebarnehage, så synes ikke dette var feil av den ansvarlige voksne å gjøre det slik, da hun mest sannsynlig hadde noe annet å rekke siden hun hadde reist da det var etter stengetid. Far er den skyldige her, og han bør også rydde opp. Synes det er rett og slett respektløs av far, og vise så liten forståelse for andres tid som han gjør ovenfor den ansatte i barnehagen. 16
Gjest chiki Skrevet 4. juni 2016 #8 Skrevet 4. juni 2016 Synes både barnehage og far bør skjerpe seg. han bør ha såpass respekt for barnehagen og eget barn til å ringe
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #9 Skrevet 4. juni 2016 Jeg synes du overreagerer. Det er for det første respektløst å ikke ringe barnehagen å si ifra om forsinkelser, og for det andre så er nok ikke mannen totalt ukjent for gutten. Jeg regner med nevøen din var våken når du hentet ham og dermed gjenkjente deg, så skjønner ikke hvorfor dette skulle være noe problem. Hadde du komt midt på formiddagen for å hente ham burde mannen stilt spørsmål, men ikke når du kommer etter hentetid. Anonymkode: 45d47...a6c 14
Gjest 12flo Skrevet 4. juni 2016 #10 Skrevet 4. juni 2016 Når hun som hadde ansvaret overlot det til sin mann så syns jeg faktisk det er hun som gjorde alt feil her. Hun er den som burde ventet med barnet. Ikke mannen. Slikt gjør man bare ikke! At barnefar ikke ringte er en feil, men ikke så stort!
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #11 Skrevet 4. juni 2016 Har selv opplevd å stå igjen med barn på SFO/skole etter endt arbeidsdag. Senest forrige uke ventet jeg i 45 minutter på at to elever på mellomtrinnet skulle bli hentet da verken elevene eller vi på skolen hadde noen avtale om at de skulle gå hjem. Dette er jo naturligvis store elever som helt fint kunne ventet alene, men fordi de er mitt ansvar kan jeg ikke bare gå fra de. Selv om det skulle vært noen andre voksne der som elevene kjenner kunne jeg ikke gått før de ble hentet. Må nesten legge til at det var litt spesielle omstendigheter i dette tilfellet som gjorde at de ble hentet sent. Anonymkode: 815d7...9a3 8
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #12 Skrevet 4. juni 2016 Ja huffameg. Det er jo helt forferdelig at ett barn må vente i noen minutter en dag! Anonymkode: 1d290...151
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #13 Skrevet 4. juni 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja huffameg. Det er jo helt forferdelig at ett barn må vente i noen minutter en dag! Anonymkode: 1d290...151 Det er jo ikke det folk reagerer på. Haha. Anonymkode: e4ec6...b5c 16
Hactar Skrevet 4. juni 2016 #14 Skrevet 4. juni 2016 Barnet burde ikke blitt levert til deg uten at det var avtalt at du skulle hente. Det finnes barn med familiemedlemmer som av ulike grunner ikke kan hente, så dette bør barnehagen ha rutine på. Guttens far burde ringt barnehagen og gitt beskjed om at du var på vei. Den ansatte visste ingenting om hvor lenge gutten ville bli værende, så at hun overlot barnet til en annen voksen må være greit. 8
Grønt blad Skrevet 4. juni 2016 #15 Skrevet 4. juni 2016 Synes faren til ungen har gjort den største feilen her. 8
Gjest UhuruPeak Skrevet 4. juni 2016 #16 Skrevet 4. juni 2016 Far burde ringt. Hun som jobbet der burde ikke dratt!
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #17 Skrevet 4. juni 2016 10 min forsent er mye. Barnet ble jo passet på. Damen hadde nok et ærend hun skulle rekke også. Ser ikke problemet her. Så lenge en voksen så etter barnet de få minuttene de ventet mens noen kom og hentet er ikke farlig. Hadde vært verre om barnet stod alene utenfor porten. Rart man respekterer butikkenes åpningstider, men ikke barnehager/sfo. De kan faktisk låse døra de og nøyaktig stengetid. Pleier man å få handle på rema etter stengetid?! Nei!! Anonymkode: d1988...790 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #18 Skrevet 4. juni 2016 Når spritsalget på polet er stengt så skjønner alle at de ikke er noe "slack", men når drittungene sine er i familiebarnehage (altså ikke engang en ordinær betalingsforetak) så har enkelte voksne frekkhetens nådegave å klage på alle andre på KG forumet. Anonymkode: 9af3e...4ed 8
Gjest Fjotteri Skrevet 4. juni 2016 #19 Skrevet 4. juni 2016 Jeg ser et stort problem med å overlate barnet til en fremmed, og til deg. Ja, far skulle ringt. Men rutinene på dette er ikke i tråd med den praksisen barnehagen skal følge. Litt sjokkerende at så mange her synes det var greit at den ansatte leverte barnet til en fremmed for barnet, og en fremmed for den ansattes/lederens mann. Hva far her har gjort er irrelevant i den sammenheng, selv om han jo absolutt skal ringe.
Arabella Skrevet 4. juni 2016 #20 Skrevet 4. juni 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når spritsalget på polet er stengt så skjønner alle at de ikke er noe "slack", men når drittungene sine er i familiebarnehage (altså ikke engang en ordinær betalingsforetak) så har enkelte voksne frekkhetens nådegave å klage på alle andre på KG forumet. Anonymkode: 9af3e...4ed Drittunger? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå