Gå til innhold

Leveres posten fortsatt på Lørdager?

kat-e

Anbefalte innlegg

Jeg mottar aldri post på lørdager, men ellers i uken. Det jeg lurer på er om posten har redusert leveringen eller rett og slett ikke leverer på lørdag overhode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Posten har sluttet å levere post på lørdager etter at regjeringen tidligere i år bestemte at de kunne slutte med det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her leverer dem fortsatt post på lørdager. Traff akkurat på postbilen når jeg var ute. 

Anonymkode: fe790...cce

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.6.2016 at 12.33, AnonymBruker skrev:

Her leverer dem fortsatt post på lørdager. Traff akkurat på postbilen når jeg var ute. 

Nei det gjør de ikke. Postbilen kan ha vært i et annet ærend, som f.eks. å tømme innleverings-postkasser i nær-området der du var

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som vet om post blir hentet fra innleveringspostkasser i Oslo på lørdager?

Anonymkode: ae57d...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Den 8. juni 2016 at 12.48, Millimani skrev:

Nei det gjør de ikke. Postbilen kan ha vært i et annet ærend, som f.eks. å tømme innleverings-postkasser i nær-området der du var

Akkurat, rart jeg har sett han puttet post i postkasser da... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten leverer ikke post eller tømmer kasser på lørdager. Det at noen ser postbiler ute på lørdager er på grunn av at posten fortsatt leverer aviser og kun aviser + times and the economist til de som abonnerer på lørdagsaviser fra forskjellige steder i landet samt de to magasinene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hendt at jeg fremdeles får pakker på lørdager. Så jeg vet ikke om de tar forbudet så nøye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, OPIgirl skrev:

Det har hendt at jeg fremdeles får pakker på lørdager. Så jeg vet ikke om de tar forbudet så nøye?

Det er ikke et forbud. De fikk lov av regjeringen til å ikke levere post på lørdager. Postkontoret er fortsatt åpent, men de kjører ikke ut brev. Man kan altså fortsatt hente pakker, sende pakker og alt annet man gjør på postkontoret, men det som ellers ville blitt levert i postkassen din kommer ikke før på mandag.

Anonymkode: 146cf...06a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, posten har blitt dårligere. Før kunne man bestille en pakke på torsdag og få den fredag eller lørdag. Nå må man vente til mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, Mearrasámi skrev:

Posten leverer ikke post eller tømmer kasser på lørdager. Det at noen ser postbiler ute på lørdager er på grunn av at posten fortsatt leverer aviser og kun aviser + times and the economist til de som abonnerer på lørdagsaviser fra forskjellige steder i landet samt de to magasinene. 

Resultatet av dette er at jeg nå får Times Magazine og The Economist på mandager nå, før var det alså på lørdagen.

Anonymkode: 75eb3...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke et forbud. De fikk lov av regjeringen til å ikke levere post på lørdager. Postkontoret er fortsatt åpent, men de kjører ikke ut brev. Man kan altså fortsatt hente pakker, sende pakker og alt annet man gjør på postkontoret, men det som ellers ville blitt levert i postkassen din kommer ikke før på mandag.

Anonymkode: 146cf...06a

Det har hendt det har ligget pakker i postkassa på lørdager.

Endret av OPIgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Den Saturday, June 04, 2016 at 12.20, kat-e skrev:

Jeg mottar aldri post på lørdager, men ellers i uken. Det jeg lurer på er om posten har redusert leveringen eller rett og slett ikke leverer på lørdag overhode?

Posten har slutteet ombæringmom lørdager for noen uker siden.  (April 2016 tror jeg.)

Anonymkode: b8719...a39

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk post i dag og så postbilen levere....

Anonymkode: 30e9c...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. juni 2016 at 9.09, AnonymBruker skrev:

Resultatet av dette er at jeg nå får Times Magazine og The Economist på mandager nå, før var det alså på lørdagen.

Anonymkode: 75eb3...851

Tror det kommer litt an på når Times Magazine og The Economist kommer inn på sentralen. Noen ganger kommer de tidligere, andre ganger litt senere. Så derfor kan det være litt hips om haps når de blir levert ut. Tidligere kom de alltid ut på lørdagene. Hvorfor det har blitt sånn nå vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Pakker og post er ikke sammen, selvom posten biler noen ganger leverer bring pakker.

Tror det varierer veldig, mange småsteder har sine egne rutiner på dette.

Anonymkode: 544cc...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser pakker blir levert er det ekspress over natt med Bring, dog kan det hende de leverer med rød bil (posten)Posten&Bring er samme selskap ikke to forskjellige ☺

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...