Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge kan man bruke babynest? Mtp størrelse på barnet + når de kan komme seg ut etc. 

Baby er 1 mnd, men veldig stor for alderen. Passer feks ikke nyfødtinlegget til bæreselen som skal være for babyer opptil 4mnd. 

Har litt lyst på babynest da det ser praktisk ut, men vet ikke helt om det er vits nå? 

Anonymkode: d80bc...324

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ritkignok en liten baby, men han er 3 mnd og har fortsatt god plass oppi. Når det blir trangere løsnere jg bare opp snøret så kantene faller ut. Så har han et mykt underlag å ligge på. Bruker det hele tiden på dagtid siden jeg ikke er noe fan av vippestol. 

Anonymkode: 72f42...243

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ritkignok en liten baby, men han er 3 mnd og har fortsatt god plass oppi. Når det blir trangere løsnere jg bare opp snøret så kantene faller ut. Så har han et mykt underlag å ligge på. Bruker det hele tiden på dagtid siden jeg ikke er noe fan av vippestol. 

Takk, det har jeg ikke tenkt på! At man kan ta opp snøret. 

Lar du den kun ligge på gulvet, eller har du den i sofa etc også og er trygg på at den ikke detter ned? 

Min har tålmodighet på ca 20 sekunder i vippestolen 😜

Ts

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, det har jeg ikke tenkt på! At man kan ta opp snøret. 

Lar du den kun ligge på gulvet, eller har du den i sofa etc også og er trygg på at den ikke detter ned? 

Min har tålmodighet på ca 20 sekunder i vippestolen 😜

Ts

Han ligger i grunn overalt i det :P på gulvet rundt om i huset alt ettersom hva jeg driver med. Også på sofaen, har aldri vært redd for at han skal falle ut, da må han isåfall aktivt dra seg ut. Og så sterk er han jo ikke :) pleier å legge han på nestet i sofaen eller vuggen nede når han sovner i 19-tida, også bærer jeg han opp i senga når jeg legger meg senere på kvelden.

Hvis du er redd for at de nestene du kjøper skal bli for små så kan du jo sy et eget, eller spørre noen om hjelp. Mamma sydde mitt, og hun brukte vel 2 timer :) og hun er ikke en veldig erfaren syer. Ligger instruksjonsvideoer på youtube.

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt premature babyer og de har lagt i nest til de var nærmere året. Eneste stedet de har roet seg. 

Anonymkode: c7ace...8b6

AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel litt ann på nestet, men vi brukte vårt mest mellom 0-3 mnd, etter det ble det mindre og mindre. Var knapt nok i bruk etter 4/5 mnd alderen.

Vi hadde stor gutt da som snudde seg tidlig og som også trivdes i vippestol og under babygymen da han nærmet seg 4/5 mnd. Og sov greit uten babynest i senga  (dvs vi brukte det aldri der, kun til nattsoving når vi brukte vognbagen den første mnden).

Anonymkode: f89f2...77f

Skrevet

Hun er 9 mnd og bruker det fremdeles. Det er hjemmesydd og vi har måttet løsne på båndet. 

Skrevet

Vår er 5 måneder, og vi bruker nestet fortsatt. Han er temmelig lang, så nestet er litt for kort, men det gjør ikke så mye i og med at han liker å ligge med beina trukket opp eller oppå kanten på nestet. Vi har fortsatt ikke løsnet spennen for å åpne nestet, men det er jo også mulig. Vi bruker det i sofaen, og det sitter alltid en voksen ved siden av i tilfelle han skulle finne på å rulle ut. Så langt har han ikke gjort det, men en gang må jo bli den første :P 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo lage nestet litt større? Her lagde vi nestet større enn de vanlige malene. Ellers hadde det ikke vært plass til baby mer enn ett par uker. Babyen min har heller aldri likt å ha det trangt som det virker som "alle" andre babyer liker. Så passet veldig godt til han.

Anonymkode: 3c8ad...91f

Skrevet (endret)

Jeg syr babynest, og de i "vanlig" størrelse, kan man ha til babyen er 4 til 6 mnd, det avhenger selvfølgelig størrelsen på babyen, men man kan åpne enden når babyen er for lang for nestet, slik at det fortsatt er lunt rundt hodet og overkroppen :) Har også sydd det 10-15 cm lengre til mange kunder, slik at de kan ha det lengere :) 

Endret av Frøkenfryd30
  • Liker 1
Skrevet

Vår gutt er 6 mnd og vi bruker det fortsatt i sengen vår og hans. Han har nettopp begynt å rulle/klatre ut av det. Men det gjør ikke så mye så lenge sengen har kanter eller han ligger midt i dobbelsengen :) Han er kanskje ikke så lang da, ca 73 cm? 

AnonymBruker
Skrevet

Har ei på snart 10 mndr å hu sover i det enda ☺ dette eg den beste innvisteringen vi har gjort som heller ikke noe dyrt. 

Anonymkode: a4eae...7f3

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, M0niq skrev:

Vår gutt er 6 mnd og vi bruker det fortsatt i sengen vår og hans. Han har nettopp begynt å rulle/klatre ut av det. Men det gjør ikke så mye så lenge sengen har kanter eller han ligger midt i dobbelsengen :) Han er kanskje ikke så lang da, ca 73 cm? 

Vil heller si han er lang, mi på 10 mndr er 73 cm og er ikke liten 

Skrevet
Den 5. juni 2016 at 21.48, AnonymBruker skrev:

Vil heller si han er lang, mi på 10 mndr er 73 cm og er ikke liten 

Oj, skrivefeil. Mente 70 cm :D

Skrevet

Bruker det fortsatt. Straks 4 mnd.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...