Gå til innhold

Han tar avstand fra meg men skylder på jobb og privatliv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en fyr én månedstid og møtt han to ganger. Han jobber mye og har et  barn fra før som gjør at vi har møttes to ganger på én måned, men vi har snakket veldig mye sammen på messenger og snapchat. Før vi møttes sendte han meg ofte meldinger og holdt samtalen veldig i gang, men den siste tiden har jeg overtatt den rollen. I går spurte jeg han om det var noe galt, om jeg hadde sagt eller gjort noe som påvirket han. Svaret var at han hadde mye som skjedde på jobb fortiden og det var litt "frem og tilbake"-styr med barnets mor. Han ønsket ikke snakke så mye om det i går kveld og ville prates mer om det siden. Jeg svarte at jeg forsto det og ville bare at han skulle ha det bra, og at jeg er her hvis det skulle være noe. Da sendte " du er god <3 " tilbake. 

Jeg er så sykt forvirret. 
Jeg har jo lyst til å snakke med han og være med han, men tror kanskje jeg må trekke meg litt tilbake..? 

Hvordan forholder jeg meg til han nå? 

Anonymkode: 785c6...3a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tydelig at han har andre ting i livet sitt som tar mer fokus enn deg. Enten er han ikke interessert nok eller så tar styret med exen all energi. Hvis han er interessert så ville han sannsynligvis tatt seg tid til å vise deg interesse, men det er ikke alle menn som er sånn at de fokuserer på flere ting om gangen.  Uansett - hvis du stadig kontakter han så vil han sannsynligvis oppfatte det som mas. Du må selv avgjøre om han er så bra at du er villig til å vente og se det an litt. Hvis han virkelig vil noe mer så kommer han tilbake når han er ferdig med problemene på hjemmebane. Bare ikke la det gå for lang tid før du bestemmer deg for å gå videre.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde trukket meg tilbake og latt han ta initiativ hvis han vil noe mer. Hva enn grunnen hans er, er du ikke tjent med å sitte å vente på han. 

Anonymkode: 0826a...035

Gjest AryaKillie
Skrevet (endret)

Jeg opplevde det samme som deg for noen år siden. Han skyldte også på sønnen og en sinnsyk barnemor med mye styr . Vi ble sammen etter dette men oppdaget senere at han hadde fokusert på en annen han var forelsket i. Hun hadde "føkka med hodet hans" og han ville ha henne. Da det ikke ble noe av, kontaktet han meg igjen. Det føltes jo virkelig flott da jeg fant ut av det. Vi er ikke sammen lenger....

Endret av LeahJames
Skrevet

har opplevd nøyaktig det samme flere ganger, men da rundt 3mnd kneika. Når de har kommet tilbake senere, så har det vist seg at de har hatt nye drama på jobb/ hjemmebane, men også at de ikke var interessert nok til å satse 100% på forhold. Gå videre, er han keen, kommer han fort nok etter.

Gjest Vause
Skrevet

Han sier det er mye som foregår på jobb for tiden og at det er litt styr med moren til barnet. Han vil snakke med deg om det siden og du er forvirret? Hvorfor? Om du ikke vet hvordan du skal forholde deg til han, hvorfor ikke bare spørre han om han syns du maser når du tar initiativ hele tiden, for eksempel? Du trenger ikke trekke deg så veldig tilbake, han setter nok pris på at du holder kontakten selv om han er litt fraværende akkurat nå. Det at han ikke vier all sin oppmerksomhet til deg betyr ikke at han er mindre/lite interessert, det er jo bare katastrofetenkning. Se det an fremover og gjør det du føler for, men husk at alle kan ha dårlige perioder hvor de er litt dårligere på å ta kontakt og initiativ, det går som oftest over. :) 

Skrevet

Truffet ham to ganger på en mnd??? Da er jo ingen av dere noe spesielt interessert egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Dere har med andre ord hatt to dater totalt?

Jeg synes det var litt feil å bare skrive at du "er der for ham". Det setter jo deg i en veldig uavklart og kjip posisjon. Dere er ikke i et forhold, dere er fortsatt i fasen der man faktisk må vise at man er interessert - uavhengig av hva som skjer i livet hans. Du sier jo egentlig rett ut at du er der til han gidder. 

Det går an å vise empati uten at man signaliserer at man lar seg vente på. F.eks. ved å si "Har fullstendig sympati om det er mye som tar opp tid for deg nå. Hvis dette kommer i veien for å involvere deg med noen, vil jeg helst at du sier klart ifra så jeg kan gå videre. Jeg er nemlig ikke ute etter noen jeg kun kan treffe to ganger i måneden".

Anonymkode: bb35f...d74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare vente og se hva som skjer? Hva er det alle har det så travelt med? Enten skjer alt NÅ eller så går vi videre! Det er som en slags sykdom i samfunnet vi lever i, vi går bare videre til neste! 

Dersom dette tar fokuset hans nå betyr ikke det at dere ikke har en fremtid. Jeg ville sett det an og kjent på magefølelsen etterhvert som tida går. Føles det feil å ta initiativ så legg deg litt "bakpå", har en følelse av at han tar kontakt. Kanskje ikke så hyppig eller jevnt som du vil, men so what? Noen ganger er det vi jenter som må justere oss litt også. Jeg har prøvd dette nå, i e. Lignende situasjon, og lærer MYE om meg selv av å ikke HASTE videre med det samme ting trøbler litt.

Anonymkode: e1ac3...d13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 4. juni 2016 at 10.30, AnonymBruker skrev:

Jeg har datet en fyr én månedstid og møtt han to ganger. Han jobber mye og har et  barn fra før som gjør at vi har møttes to ganger på én måned, men vi har snakket veldig mye sammen på messenger og snapchat. Før vi møttes sendte han meg ofte meldinger og holdt samtalen veldig i gang, men den siste tiden har jeg overtatt den rollen. I går spurte jeg han om det var noe galt, om jeg hadde sagt eller gjort noe som påvirket han. Svaret var at han hadde mye som skjedde på jobb fortiden og det var litt "frem og tilbake"-styr med barnets mor. Han ønsket ikke snakke så mye om det i går kveld og ville prates mer om det siden. Jeg svarte at jeg forsto det og ville bare at han skulle ha det bra, og at jeg er her hvis det skulle være noe. Da sendte " du er god <3 " tilbake. 

Jeg er så sykt forvirret. 
Jeg har jo lyst til å snakke med han og være med han, men tror kanskje jeg må trekke meg litt tilbake..? 

Hvordan forholder jeg meg til han nå? 

Anonymkode: 785c6...3a2

Hvordan møttes dere? Er du forelsket i han?

Syns ikke du skal si at du forstår hvis ikke du forstår.

Er enig med denne her:

Den 4. juni 2016 at 12.50, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare vente og se hva som skjer? Hva er det alle har det så travelt med? Enten skjer alt NÅ eller så går vi videre! Det er som en slags sykdom i samfunnet vi lever i, vi går bare videre til neste! 

Dersom dette tar fokuset hans nå betyr ikke det at dere ikke har en fremtid. Jeg ville sett det an og kjent på magefølelsen etterhvert som tida går. Føles det feil å ta initiativ så legg deg litt "bakpå", har en følelse av at han tar kontakt. Kanskje ikke så hyppig eller jevnt som du vil, men so what? Noen ganger er det vi jenter som må justere oss litt også. Jeg har prøvd dette nå, i e. Lignende situasjon, og lærer MYE om meg selv av å ikke HASTE videre med det samme ting trøbler litt.

Anonymkode: e1ac3...d13

Anonymkode: 5b4bf...1d8

Skrevet

Dere har møttes to ganger?

Det er ikke akkurat sånn at dere er gift, da...

Det står tidligere i tråden mye om at han er ikke keen og han driver sikkert på med noen andre. Dette er kvinneerfaringer. La meg så fortelle hvordan det ser ut fra andre siden.

Den gang jeg var aleine og datet, klarte jeg å fylle livet mitt med meningsfulle ting å holde på med. Noe av dette var ting som enkelt kunne avlyses, andre ting var sånt jeg ikke bare kunne gå fra. Så kunne jeg treffe noen og bruke all ledig tid på. Det var naturligvis attraktivt med engasjement og aktivitet. I begynnelsen. Men jeg merket fort kravet om at jeg skulle avlyse alle avtaler og kutte all aktivitet og at hun fort skulle ha retten til all tid. Jeg måtte forklare at slik er det ikke. Det var ikke like enkelt bestandig å få aksept for det. Men til slutt sa sa jeg "greit, jeg kan ikke avlyse alt mitt bare fordi du tilfeldigvis fikk en ledig kveld, så det er noen andre du ser etter." Men til sist så traff jeg noen som begrep at en mann har et liv og som ikke var på jakt etter en sofasliter.

Det kan naturligvis hende at daten din holder på med andre. Men det er også mulig at han snakker sant - at han har et liv å styre med og at han fyller det. 

Det er to dater dere har vært på, og han blir litt fjern mens han ordner opp i sine ting. Hans privatliv vil du allerede ha kontroll på, hans tid vil du allerede ha hegemoni på. Synes du det virker rimelig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...