Gå til innhold

Ny nabo - støy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått meg ny nabo i etasjen over, og det har på kort tid blitt uutholdelig. Ikke at hun bråker så mye mtp musikk osv, men hun tramper noe så helt hinsides når hun går. Det er langt verre enn tidligere naboer, og det er så ille at jeg føler jeg må bare flytte. For dette går virkelig ut over nattesøvn og livskvalitet.

Hadde de enda dreid seg om høy musikk osv, for det kan man jo si ifra om ikke er ok. Men man kan vel ikke akkurat si at "hey, kan du slutte å gå så j**vlig?"

Noen som har klart å finne løsning på lignende situasjon? (nei, sov-i-ro er ingen løsning, det fungerer ikke mot slike lyder)

:)

Anonymkode: a0c15...245

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hun vinduet åpent om natta? Lei en tankbil full av små isoporknotter som du blåser inn mens hun sover. 

Anonymkode: 91978...233

• Liker 8
Gjest 12flo
Skrevet

Hvorfor ikke skrive en lapp til henne der du forklarer at det er veldig lytt mellom etasjene og ber om at hun bruker tøfler, tepper eller forsøker å være obs på hvordan hun går på gulvet?  Det er lov å si ifra. Det er ikke sikkert at hun vet det selv engang.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hun vinduet åpent om natta? Lei en tankbil full av små isoporknotter som du blåser inn mens hun sover. 

Anonymkode: 91978...233

Ja dette var jo et seriøst råd..

16 minutter siden, Tris skrev:

Hvorfor ikke skrive en lapp til henne der du forklarer at det er veldig lytt mellom etasjene og ber om at hun bruker tøfler, tepper eller forsøker å være obs på hvordan hun går på gulvet?  Det er lov å si ifra. Det er ikke sikkert at hun vet det selv engang.

Kan man virkelig si ifra om en persons måte å GÅ på? Man kan vel ikke hjelpe for hvordan man går? 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja dette var jo et seriøst råd..

Kan man virkelig si ifra om en persons måte å GÅ på? Man kan vel ikke hjelpe for hvordan man går? 

Man kan ikke nødvendigvis hjelpe hvordan man går, men man kan endre hva man går på. Da jeg bodde i blokk, var det mer lytt mellom etasjene enn jeg trodde, og jeg hadde ikke visst at naboen under kunne høre hunden tasse over gulvet om hun ikke sa fra. Noen hundrelapper på IKEA senere, og vi fikk et fint og vennlig naboforhold. Om hun ikke hadde sagt noe, hadde jeg ikke visst at det var et problem, og mest sannsynlig tenkt at hun bare var sur som person om hun ikke ville hilse.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Si ifra at du hører veldig godt når hun går over gulvet.  Si det med et smil og noe som "men ellers er det ikke så veldig lytt,  hyggelig å få deg som nabo " ☺

Anonymkode: a7041...557

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si ifra at du hører veldig godt når hun går over gulvet.  Si det med et smil og noe som "men ellers er det ikke så veldig lytt,  hyggelig å få deg som nabo " ☺

Anonymkode: a7041...557

Det er veldig lytt ellers også. Det er ekstremt lydt i bygget her, hører når hun drar opp skuffer osv. Men det er trinnlyd som er det største problemet, for det er så gjennomtrengende, brå, og høye lyder. Dørene hos meg står og slamrer, glass i vitrineskap klirrer, osv. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Flytt til en toppleilighet :) Det gjorde jeg

Anonymkode: 9a5fc...d34

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flytt til en toppleilighet :) Det gjorde jeg

Anonymkode: 9a5fc...d34

Det blir flytting etterhvert ja, men i mellomtiden må jeg jo finne en måte å få dette til å fungere på. 

• Liker 1
Gjest 12flo
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart man kan. Bor man i boliger med flere etasjer så skal man ta noe hensyn. 

Skrevet
1 minutt siden, Tris skrev:

Klart man kan. Bor man i boliger med flere etasjer så skal man ta noe hensyn. 

Huff, ja jeg får prøve. Syns ikke det er den letteste tingen å si i fra om. 

Gjest 12flo
Skrevet
14 minutter siden, 2shy skrev:

Det er veldig lytt ellers også. Det er ekstremt lydt i bygget her, hører når hun drar opp skuffer osv. Men det er trinnlyd som er det største problemet, for det er så gjennomtrengende, brå, og høye lyder. Dørene hos meg står og slamrer, glass i vitrineskap klirrer, osv. 

Huff slikt er slitsomt. Jeg bodde et slikt sted tidligere og der var det en person som lot all aggresjon gå ut over skapdører, baderomsdører, garderobedører, inngangsdør og stoler, bord osv. Dessverre nyttet det ikke med tilsnakk fra styret da vedkommende var rusmisbruker.

Gjest 12flo
Skrevet
2 minutter siden, 2shy skrev:

Huff, ja jeg får prøve. Syns ikke det er den letteste tingen å si i fra om. 

Om du sliter med det, hva med å kontakte styret og få de til å ta en samtale? Evt utleier om det ikke er eier selv som er flyttet inn?

Skrevet
1 minutt siden, Tris skrev:

Huff slikt er slitsomt. Jeg bodde et slikt sted tidligere og der var det en person som lot all aggresjon gå ut over skapdører, baderomsdører, garderobedører, inngangsdør og stoler, bord osv. Dessverre nyttet det ikke med tilsnakk fra styret da vedkommende var rusmisbruker.

Det høres slitsomt ut. Her er det ikke snakk om bevisst slenging av dører osv, det er bare noe helt vanvittig dårlig lydisolert her, og ei som ikke går så stille i dørene. (nybygg til og med). Aldri mer trebygg.

Skrevet
2 minutter siden, Tris skrev:

Om du sliter med det, hva med å kontakte styret og få de til å ta en samtale? Evt utleier om det ikke er eier selv som er flyttet inn?

Hadde det vært hensynsløshet i form av høy musikk/festing osv, så selvsagt. Men dette er jo bare en person som går. Noen går på tåballene, noen tramper på hælen. Hun TRAMPER på hælen, hehe. Det er liksom ikke snakk om hensynsløshet da, man går jo som man går.

Gjest 12flo
Skrevet
7 minutter siden, 2shy skrev:

Hadde det vært hensynsløshet i form av høy musikk/festing osv, så selvsagt. Men dette er jo bare en person som går. Noen går på tåballene, noen tramper på hælen. Hun TRAMPER på hælen, hehe. Det er liksom ikke snakk om hensynsløshet da, man går jo som man går.

Ok. Hva med en anonym lapp i postkassen? Med smiley og vennlig hilsen en nabo slik at sjansen for å fornærme blir minimal?

AnonymBruker
Skrevet

Du får heller klage til utleier om at bygget er så lydt du hører naboen åpne skuffer... Altså, da er det faktisk unormalt lydt og da er det jo egentlig helt normal bevegelse du klager på. Hva forventer du at hun skal gjøre? Liste seg rundt i eget hjem? Legge tjukke tepper i hele leiligheten og sette lyddempere på alle skap, skuffer og dører? Kun høre på musikk,tv etc i øretelefoner? 

Forøvrig, hun hører sikkert deg også... 

Anonymkode: a08be...811

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde en like ens nabo og styret i sameiet fikk beskjed. Det viste seg at også naboene våre i de tilstøtende leilighetene til oss, hadde klaget på trampingen hans. Det løste seg etter at styreleder snakket med han

Skrevet

Hadde en slik nabo jeg og en gang, et par, han stor og tung, hun lita og nett. Gjett hvem det var som lagde trampelydene? Jo, det var den søte lille frøkena på ca 50 kg, ikke mannen på 100:fnise:

Mot deg opp å snakk med henne, hun aner helt sikkert ikke at hun lager så mye lyd med å gå.

På +siden, hvis hun lærer seg å gå mykere, vil kroppen hennes takke henne når hun blir eldre. Å slå hælene i gulvet forplanter seg opp gjennom hele kroppen.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun har hund? I tiden jeg bodde i leilighet hadde jeg en hund som hoppet opp og ned fra sofaen i tide og utide. Da fikk jeg klager på "brak" som kom ganske ofte fra naboen under... skjønte jo at det var all hoppingen til hunden som gjorde det...

Anonymkode: 0b14b...25a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...