Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har akkurat fått nye naboer. De bor på

oversiden av oss.

I utgangspunktet trivelige folk,men ungene (9 år og 13 år) er så utrolig nysgjerrige!

Han eldste sitter ofte rett utenfor hagen vår(fellesområde) med en potetgullpose eller likende i hendene mens han glor ned på oss. I blant har han med en kompis,da sitter de og skråler og synger og erter lillebroren. Litt sånne obskøne viser blant annet. Stygge ord,grove ord..

Yngstegutten er ikke så ille,tror han bare vil leke med barna her,noe han gjør i blant. Han står bare og nistirrer lenge først. Står han nederst i Hagen deres,ser han rett ned på oss.

De må få lov å leke,for all del. De må jo få være på fellesområdene og,men når det blir for mye lyd har jeg sagt i fra til han eldste. Det hjelper litt,da er han stille en

stund. Foreldrene er aldri ute,forresten.

Er dette litt merkelig oppførsel,eller er det jeg som tåler lite?

Litt irriterende å være konstant beglodd når vi er ute..

Anonymkode: b4e53...1e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si hei til dem. Kom dem i møte. Det tar ofte brodden av nysgjerrighet og glaning. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, stan skrev:

Si hei til dem. Kom dem i møte. Det tar ofte brodden av nysgjerrighet og glaning. 

Er i utgangspunktet enig,men som sagt,den ene av dem er ofte her og leker med barna her i huset.

Sier alltid hei,får bare tomme blikk av han andre. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i utgangspunktet enig,men som sagt,den ene av dem er ofte her og leker med barna her i huset.

Sier alltid hei,får bare tomme blikk av han andre. 

Nei da, noen er umulige. Men press litt på. Tanken er å gjøre det litt ubehagelig og litt uinteressant. Men det er ikke alltid det lykkes. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal prøve :) Hehe

Får litt følelsen av at de ikke har sett andre folk før 

Skrevet

Vi hadde det problemet en periode, det endte med at jeg ble så irritert at jeg gikk ut og sa til barna at det er faktisk fryktelig uhøflig å glane inn vinduene til andre folk. Det ble fort slutt på glaninga etter det. Om ikke det fungerer kan du ta en prat med foreldrene. Jeg hadde ikke likt det om mine unger behandlet vinduet til naboen som en tv. 

• Liker 4
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal prøve :) Hehe

Får litt følelsen av at de ikke har sett andre folk før 

Så lenge du er blid og hyggelig har de ingenting de skulle ha sakt :) Vis dem at du er en trygg voksen, så gir de seg tilslutt..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har akkurat fått nye naboer. De bor på

oversiden av oss.

I utgangspunktet trivelige folk,men ungene (9 år og 13 år) er så utrolig nysgjerrige!

Han eldste sitter ofte rett utenfor hagen vår(fellesområde) med en potetgullpose eller likende i hendene mens han glor ned på oss. I blant har han med en kompis,da sitter de og skråler og synger og erter lillebroren. Litt sånne obskøne viser blant annet. Stygge ord,grove ord..

Yngstegutten er ikke så ille,tror han bare vil leke med barna her,noe han gjør i blant. Han står bare og nistirrer lenge først. Står han nederst i Hagen deres,ser han rett ned på oss.

De må få lov å leke,for all del. De må jo få være på fellesområdene og,men når det blir for mye lyd har jeg sagt i fra til han eldste. Det hjelper litt,da er han stille en

stund. Foreldrene er aldri ute,forresten.

Er dette litt merkelig oppførsel,eller er det jeg som tåler lite?

Litt irriterende å være konstant beglodd når vi er ute..

Merkelig oppførsel? De er barn. Barn og unge skriker og skråler og er nyskjerrige

Anonymkode: be33c...29e

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, akkuratnå skrev:

Vi hadde det problemet en periode, det endte med at jeg ble så irritert at jeg gikk ut og sa til barna at det er faktisk fryktelig uhøflig å glane inn vinduene til andre folk. Det ble fort slutt på glaninga etter det. Om ikke det fungerer kan du ta en prat med foreldrene. Jeg hadde ikke likt det om mine unger behandlet vinduet til naboen som en tv. 

De ble nok vettskremte fordi den slemme naboen skjelte dem ut for å se og være nysgjerrige. 

Det er jo barn det er snakk om. De glaner. 

Anonymkode: 2a6ca...e78

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ble nok vettskremte fordi den slemme naboen skjelte dem ut for å se og være nysgjerrige. 

Vi snakker om noen på 9 og 13 år her, ikke en 4-åring. TS' naboer er gamle nok til at de burde ha lært folkeskikk.

Anonymkode: e84be...6a8

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Når de glor når dere er ute, så smil, rop "Hei hei" og vink i vei!

Antagelig er dere helt uinteressante om en stund. Barn er sånn vettu, om en stund så har dere ingen "verdi" for dem lenger. Nyhetens interesse kan dale ganske fort som du vet.

Anonymkode: bd568...0d7

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville smilt og sagt høyt

"hei, lurte du pånoe eller??"

• Liker 4
Gjest ricecrispies
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi snakker om noen på 9 og 13 år her, ikke en 4-åring. TS' naboer er gamle nok til at de burde ha lært folkeskikk.

Hehe. Ja,han eldste begynner på ungdomsskolen til høsten. 

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig oppførsel? De er barn. Barn og unge skriker og skråler og er nyskjerrige

Anonymkode: be33c...29e

Jada. Men han på 13 og..?

Skrevet

Kan det være at barna søker kontakt med dere av en eller annen grunn? Kjenner du noe til foreldrene? Er det noen grunn til bekymring for barna? 

AnonymBruker
Skrevet
Den Saturday, June 04, 2016 at 10.47, AnonymBruker skrev:

OMG. Er så lei av den "jammen de er jo barn" kommentaren. De er 9 pg og 13. Da er man faktisk gammel nok til å skjønne det er uhøflig å glane.

Anonymkode: 579d8...c6a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Mollie skrev:

Kan det være at barna søker kontakt med dere av en eller annen grunn? Kjenner du noe til foreldrene? Er det noen grunn til bekymring for barna? 

Nei,er ingen grunn til bekymring om du tenker på omsorgssvikt eller liknende.

Skriver ikke mer detaljert enn det,redd for å bli gjenkjent. :)

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

OMG. Er så lei av den "jammen de er jo barn" kommentaren. De er 9 pg og 13. Da er man faktisk gammel nok til å skjønne det er uhøflig å glane.

Anonymkode: 579d8...c6a

TS her.

ja,jeg synes jo også de er litt for store til å glo.

Mine er på samme alder,de oppfører seg ikke sånn..

AnonymBruker
Skrevet

De glor fordi de er nyinnflyttet, og dermed litt usikre og nysgjerrige på de nye tingene rundt seg?

Gir seg garantert etter en liten stund.

Anonymkode: c198e...bac

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De glor fordi de er nyinnflyttet, og dermed litt usikre og nysgjerrige på de nye tingene rundt seg?

Gir seg garantert etter en liten stund.

Anonymkode: c198e...bac

Får håpe det er sånn. Slitsomt å leve på utstilling.

Det toppet seg i går når begge stod rett opp og ned og glodde med åpen munn. Vi drakk kaffe ute,skulle ikke tro det var så spennende ;)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...