AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #1 Skrevet 3. juni 2016 Lurer veldig på arbeidsoppgavene til programledere er, og hvordan det foregår? Jeg hører oftest på Radio Norge, men også noe på P4. Personlig liker jeg at det er prat og underholdning, quizzer og fun fact osv. Om morningen hører jeg på Loven og Co. Synes det er utrolig god stemning og morsomt. Likevel sitter jeg igjen med et inntrykk av at det blir for mye musikk, reklame og nyhetsopplesning. Over lengre perioder så snakker jo ikke programlederne/vertene så veldig mye. Spesielt på P4 så er stemningen god, men det er ikke ofte jeg hører dem prate. Flere ganger så ber de lytterene sende inn historier, også går det lang tid før de leser opp en eller to historier. Så gjentar de seg selv og ber dem sende inn flere historier, også går det lang tid (avbrutt av musikk osv) før de leser opp litt til... Derfor lurer jeg på om hva vertene gjør mens lytterne hører på musikk, gjerne musikk spilt etterhverandre uten prat, deretter reklame, nyheter, reklame igjen og musikk igjen..før de prater litt til. Anonymkode: 43f52...ed0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #2 Skrevet 3. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Derfor lurer jeg på om hva vertene gjør mens lytterne hører på musikk, gjerne musikk spilt etterhverandre uten prat, deretter reklame, nyheter, reklame igjen og musikk igjen..før de prater litt til. Da jeg jobbet i radio ble tiden mellom sending brukt til å ta en sigg, hente kaffe, snakke om oppsettet osv. Det meste av jobben gjøres jo på forhånd uansett. Måtte løpe på et pauserom for å røyke, da. Anonymkode: aabaf...2b2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #3 Skrevet 3. juni 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg jobbet i radio ble tiden mellom sending brukt til å ta en sigg, hente kaffe, snakke om oppsettet osv. Det meste av jobben gjøres jo på forhånd uansett. Måtte løpe på et pauserom for å røyke, da. Anonymkode: aabaf...2b2 Uten at jeg vet, så får jeg bare et inntrykk av at det er ganske lett-tjente penger å jobbe i radio, hvis man i utgangspunktet er glad i å prate.. også blir det mye pauser og lite prating på de timene han eller hun har radioprogrammet sitt. Anonymkode: 43f52...ed0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #4 Skrevet 3. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uten at jeg vet, så får jeg bare et inntrykk av at det er ganske lett-tjente penger å jobbe i radio, hvis man i utgangspunktet er glad i å prate.. også blir det mye pauser og lite prating på de timene han eller hun har radioprogrammet sitt. Nåløyet for å jobbe med radio på landsdekkende nivå er temmelig trangt, da. Man skal ha flaks, bekjentskaper eller et unikt talent for å få det til. Nettverket er nok det aller viktigste. Anonymkode: aabaf...2b2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #5 Skrevet 3. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nåløyet for å jobbe med radio på landsdekkende nivå er temmelig trangt, da. Man skal ha flaks, bekjentskaper eller et unikt talent for å få det til. Nettverket er nok det aller viktigste. Anonymkode: aabaf...2b2 Ja, det er det ingen tvil om. De har et talent og fullt fortjent at de er verter Men jeg tenker jo at jobben dems er å prate og underholde, og ettersom de elsker å prate og underholde, så er det rart at de gjør det så lite i forhold til lengen på programmet. Derfor tenker jeg at det virker som det er litt lett-tjente penger. Men for all del. Jeg spør, mulig de jobber når de ikke er på lufta også. Men skulle ønske jeg høre mere av talentet dems, når jeg først hører på radio Anonymkode: 43f52...ed0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #6 Skrevet 3. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men jeg tenker jo at jobben dems er å prate og underholde, og ettersom de elsker å prate og underholde, så er det rart at de gjør det så lite i forhold til lengen på programmet. Det kreves en del timer med planlegging selv om det ikke virker sånn når man hører programmet. Hver eneste pause er planlagt mtp tema, konkurranser osv. Anonymkode: aabaf...2b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå