Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen gang opplevd å få masse spørsmål om fremmede folk, eller bekjente som andre bekjente forventer at en skal svare på?

Hva personen gjør, spiser, hvordan de lever, hva slags parti de stemmer, hvordan vennene/kjæresten er, hvorfor de tenker og sier som de gjør, etc?

Hva svarer man da? Det er snakk om at personene ikke skjønner følgende: Det kan ikke jeg svare på. Jeg har ikke møtt de i den perioden, hvorav personene svarer med enda et nytt spørsmål som igjen blir til en påstand om enkelt individer. Har ikke mennesker rett til privatliv, personvern og ikke minst fred? 

Hva hvis noen holdt på sånn med deg? Hva gjør du, når, hvem, hvor, hvorfor, en haug med påstnader som andre mennesker måtte nesten overlevere som en slags kongelig for disse menneskene. 

Enkelt individer som påstår dette kan da bli irriterte, himle med øynene, påstå masse ting om disse personene som ikke er sant, osv - og da må en som står midt i mellom en så lite fruktbar diskusjon først stå opp for en selv og si det som er sant: "det mener ikke jeg om folk, tanken har ikke slått meg en gang", beklage det hele ovenfor disse menneskene. 
Hvorfor ikke spørre de eller stedet dere lurer på om direkte? 

For da blir det ikke spørsmål om personene, men påstander. hvorfor og hvem gjør det?

Anonymkode: 6c988...e07

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En sjelden gang har jeg spurt noen andre om det går bra med en tredje person. Mest fordi jeg ikke lnsket å involvere meg med 3 personen men var allikevel noe småbekymret.

Ellers ser jeg ikke poenget med å si noe om andre som jeg egentlig ikke vet noe om og syns de som spør og er nysjerrig kan enten spørre den det gjelder eller slutte med å være så forbasket nysgjerrig på alt. 

Anonymkode: e601a...f4f

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd at noen har spurt meg ut om en tredje person om ting de ikke hadde noe med. Da hadde jeg bare sagt at det fikk de spørre vedkommende om selv. Og hvis de ikke respekterte et nei, hadde jeg gått til slutt etter å ha sagt hva jeg mente om oppførselen!

Anonymkode: f7858...987

AnonymBruker
Skrevet

Har nok dessverre vært en av dem som spør slik. Om hva vedkommende driver med osv. Altså, jeg kjenner ikke vedkommende personlig, men har vært missunnelig eller opptatt av h'n, og spør felles bekjent hvordan det går :P dette er lenge siden. 

Så er det noe jeg irriterert meg over. Og det er når det blir prat om en ny jobb jeg har fått.... "hva har du i timen der da?" DET er irriterende det!

Anonymkode: af498...4da

Skrevet

Ja, har dessverre en del venner og bekjente som er veldig nysgjerrige av seg.  Jeg synes også det er irriterende når folk graver sånn, men jeg synes ikke det er vanskelig å svare på det. Avhenger litt av situasjon, men " jeg vet ikke, du får spørre ×××" funker stort sett bra, også gjentar jeg bare til de slutter. 

Skrevet

Ja, jeg tror de aller fleste er sånn? Spør om alt mellom himmel og jord, helt greit for meg. 

Står jeg midt mellom venner som noen over her nevnte, er jeg bare nøytral og hører på at de slenger dritt om hverandre til meg. Det går aldri så altfor lenge før de blir venner igjen og i mellomtiden passer jeg veldig på å være nøytral og ikke ta noens parti eller fortelle de hva de sier om hverandre. Hiver ikke bensin på bålet :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...