AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #21 Skrevet 5. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde samme problem som deg. Det jeg gjorde var å finne en produsent på Ebay med mye billigere kopper (17-18kr per stk), så kjøpte jeg i de to størrelsene de hadde og prøvde før jeg kjøpte en av disse "ordentlige" merkene. Anonymkode: 0e467...5e6 Smart! Takk for svar. Anonymkode: de2c1...8d2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #22 Skrevet 5. juni 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Skulle ønske jeg fikk menskopp til å funke men den presser mot urinrøret slik at jeg ikke klarer å tisse når den er inne Jeg har prøvd divacup og mooncup i begge størrelser pluss enda et merke jeg ikke husker navnet på. Alle sammen har altfor hard og stiv kant oppe Anonymkode: 3eec7...37a Meluna sin soft versjon er temmelig myk, har du vurdert den? Den kommer i fire forskjellige størrelser, og to forskjellige lengder. Jeg er veldig fornøyd med mine, jeg bruker ikke soft da men classic, den er ganske myk den også synes jeg. Forsøkte Lunette modell 1 først men den var alt for hard for meg. Anonymkode: 981d9...9fc 1
Gjest Hapi Skrevet 5. juni 2016 #23 Skrevet 5. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lyst til å prøve en slik (har sett på Fleurcup), men er usikker på valg av str enda det kanskje "burde" være lett. - har født to barn og har relativt store/vanlige blødninger (ikke bittesmå ihvertfall), særlig de første to-tre dagene - allikevel har jeg alltid brukt minste str i tamponger de få gangene jeg har orket å bruke det (synes det er vondt) - er redd for å kjøpe L og finne ut at den er for stor og at det da bare blir vondt/ubehagelig - men det er ikke så lett å måle hvor stor plass det egentlig er "inni der" 😛 Innspill? Noen som har samme "problem", hva gjorde dere? Anonymkode: de2c1...8d2 Jeg er over 30 men har ikke født barn, og har to størrelser og veksler mellom dem. Syns ikke det er noe forskjell på å sette inn stor eller liten egentlig, men føler meg liksom mere "oppblåst" med stor selv om jeg ikke direkte kjenner den.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #24 Skrevet 5. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Meluna sin soft versjon er temmelig myk, har du vurdert den? Den kommer i fire forskjellige størrelser, og to forskjellige lengder. Jeg er veldig fornøyd med mine, jeg bruker ikke soft da men classic, den er ganske myk den også synes jeg. Forsøkte Lunette modell 1 først men den var alt for hard for meg. Anonymkode: 981d9...9fc Tusen takk for tips! Den må jeg sjekke ut! Anonymkode: 3eec7...37a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #25 Skrevet 5. juni 2016 Hvordan er dere sikre på at ikke disse produktene inneholder giftstoffer som kan utvikle kreft? Spesielt når dere kjøper ukritisk på Ebay. Anonymkode: 60aca...681 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #26 Skrevet 5. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for tips! Den må jeg sjekke ut! Anonymkode: 3eec7...37a TROR jeg har bestemt meg for en Meluna soft shorty men så så jeg i en youtubevideo at shorty er hardere enn vanlig størrelse Noen som har prøvd? Anonymkode: 3eec7...37a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #27 Skrevet 5. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er dere sikre på at ikke disse produktene inneholder giftstoffer som kan utvikle kreft? Spesielt når dere kjøper ukritisk på Ebay. Anonymkode: 60aca...681 Jeg kjøpte billige kopper på Ebay for å teste hva slags størrelse jeg trengte. Men uansett; hvordan er du sikker på at ikke bind og tamponger inneholder giftstoffer som kan utvikle kreft? Ingen har i det minste fått TSS av menskopp. Anonymkode: 0e467...5e6 5
Gjest Hapi Skrevet 5. juni 2016 #28 Skrevet 5. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er dere sikre på at ikke disse produktene inneholder giftstoffer som kan utvikle kreft? Spesielt når dere kjøper ukritisk på Ebay. Anonymkode: 60aca...681 Les for eksempel om Mooncup: "Made from soft medical grade silicone, the Mooncup is latex-free and contains no dyes, BPA, toxins or bleaches. It’s also great for women with sensitive skin."http://www.mooncup.co.uk/ Tamponger derimot inneholder nesten 100% sikkert giftstoffer. "Ninety nine percent of the conventional tampons marketed to women are a rayon fiber and or cotton combination of fibers that have been chlorine bleached. Rayon fibers are made from chemically processed wood pulp in a process that wastes almost two thirds of the wood material. The cotton used in conjunction with the rayon fibers have been bleached in chlorine. Chlorine leaches a chemical by-product known as “dioxins” which are powerful carcinogens that can damage the immune system and disrupt the endocrine system. Hundreds of studies have shown a direct link between dioxin exposure and cancer, birth defects and reproductive disorders."http://blog.seattlepi.com/realbeauty/2008/08/25/getting-a-monthly-dose-of-poison-with-your-tampons/ Og kanskje mugg: "Danielle Parr of Saginaw, Texas, said she was shocked to see black spots on a tampon peeking out from its purple applicator. "I pushed it out a little further, and I saw what looked like mold on it," said Parr, a 23-year-old stay-at-home mom. "I immediately showed it to my husband, and his eyes got really big. He said 'It looks like mold to me.'"" http://abcnews.go.com/blogs/health/2012/03/29/texas-blogger-finds-moldy-tampon/
PecanPie Skrevet 5. juni 2016 #29 Skrevet 5. juni 2016 Jeg har en mooncup liggende, som jeg var svært fornøyd med tidligere. Jeg ønsker fortsatt å bruke den, men jeg opplever at det lekker, også har jeg fått ganske kraftige menssmerter med årene, som oppleves som verre når jeg bruker koppen. Det har vært et lite smertehelvete hver gang jeg har prøvd meg på koppen Det syns jeg er synd, og tar i mot tips for hva jeg kan gjøre for å igjen bruke menskopp. I stedet bruker jeg Ellen probiotiske tamponger. Jeg er veldig fornøyd med det (bortsett fra at jeg skulle ønske de kom i en størrelse større).
Marwel Skrevet 5. juni 2016 #30 Skrevet 5. juni 2016 Jeg bruker divacup og er veldig fornøyd. Er over 30 og har ikke født barn enda. Kjøpte den største størrelsen og det funker, men vurderer å kjøpe den minste. Ellers bruker jeg også tøybind i tillegg og må si at mensen har blitt en ny verden etter jeg kuttet ut tamponger og vanlige bind.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #31 Skrevet 6. juni 2016 Jeg har brukt menskopp i halvannet år nå, og elsker det! Jeg fatter ikke hvorfor folk bruker tamponger når det finnes et så fantastisk alternativ. Den er både mer behagelig, billigere, og MYE mer miljøvennlig enn tamponger/bind. Jeg har aldri slitt med å få den ut igjen, men det er kanskje fordi jeg er vant til å trene musklene der nede, og har null problemer med å trykke med musklene så den popper nedover av seg selv. Anonymkode: 186b8...979 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #32 Skrevet 6. juni 2016 Har brukt organic cup (husker ikke helt navnet) i et halvt år nå. Kommer aldri til å gå tilbake til noe annet. Trenger bare å tømme den morgen og kveld (en ekstra gang første dagen, men den er ikke full da heller, kun for sikkerhets skyld). Bortsett fra den aller første gangen jeg satte den inn har jeg ikke opplevd lekkasjer. Litt kronglete å få den ut i begynnelsen, men nå er det ikke noe problem. Er bare å presse litt som en skriver over, så kommer den langt ned sv seg selv og det er lett å få lirket vekk vakuumet og tatt den ut. Jeg er 28 og har født ett barn. Den største størrelsen fungerer utmerket her. Da jeg brukte tamponger brukte jeg minste størrelsen bortsett fra første blødningsdag. Anonymkode: b0375...21b
Thanda Skrevet 7. juni 2016 #33 Skrevet 7. juni 2016 Har brukt LadyCup i et par år nå og er veldig fornøyd. Er under 25 og ikke født barn så har størrelse Small, kuttet av litt av stammen og passer bra til meg.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #34 Skrevet 7. juni 2016 Elsker menskopp! Har brukt det 1,5 år 😊 Anonymkode: 3eb44...ac5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #35 Skrevet 3. juli 2016 Dytter denne da jeg prøver menskopp selv nå. Prøvde første gang i går, men den ble satt for langt inn og NPR jeg ville ta den ut for å sjekke status sleit jeg til jeg fant ut hvordan den skal tas ut. Ventet med å prøve igjen til i dag. Fikk den på plass riktig, tror jeg. For det jeg merker er vel stilken? I bruksanvisningen står det at man bør vente med å trimme den til man har brukt den noen ganger. Jeg kjenner at det er noe der, men tror det er stilken. Det lekker heller ikke, bare litt rester fra det som allerede var "ute". Men jeg opplever følelsen av å måtte tisse, hele tiden. Er det noe jeg gjør feil slik at koppen presser mot blæra? Håper dere med litt mer erfaring enn meg kan gi meg noen tips. Jeg kjøpte en liten variant på apoteket, og en litt større i Sverige. Det er den lille jeg prøver, da den store virket veldig stor. Forøvrig mye klin med denne testingen, jeg er vant med tampax og bind. Ble en del runder med neglebørste.... Anonymkode: f23d9...f17
Gjest Emera Skrevet 3. juli 2016 #36 Skrevet 3. juli 2016 Hm, kanskje jeg skulle prøve en mykere en? Jeg kjøpte enten Mooncup eller Divacup, husker ikke hvilken. Den største, siden jeg har født og er over tredve. Det var VONDT. Jeg klarte ikke å bruke den.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #37 Skrevet 3. juli 2016 Hvordan rengjør man menskoppen? Anonymkode: da2b9...726
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #38 Skrevet 3. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan rengjør man menskoppen? Anonymkode: da2b9...726 Putter min i oppvaskmaskinen etter en god skyll. ;-) Anonymkode: 0e467...5e6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #39 Skrevet 3. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Putter min i oppvaskmaskinen etter en god skyll. ;-) Anonymkode: 0e467...5e6 seriøst? Anonymkode: da2b9...726 4
Lauge Skrevet 3. juli 2016 #40 Skrevet 3. juli 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Putter min i oppvaskmaskinen etter en god skyll. ;-) Anonymkode: 0e467...5e6 å putte den i oppvaskmaskinen er sikkert mulig, men langt fra anbefalt - av åpenbare grunner. Jeg vasker min grundig med en mild såpe mellom hver periode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå