Gå til innhold

Ta solarium etter 30 t denne ene gangen eller la være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det kan gå greit å ta ca 10 min i solarium i kveld selv om det ikke er gått to dager siden sist..? Vet jo at det ikke anbefales, men jeg skal i konfirmasjon og dette er siste sjanse i kveld. Må jo ikke såklart. 

Når jeg først har fått farge på huden blir jeg ikke lett brent, og får en gyllen farge. Vet ikke om det har noe å si, men... 

Jeg tar sjeldent solarium fordi jeg ikke liker det, men er godt med litt farve nå. Hadde vært greit å få det gjort, men hvis sjansen for å bli solbrent er større nå så får det vente. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette må du da være i stand til å vurdere selv? Bruk solkrem uansett.

Anonymkode: 56ed0...497

• Liker 1
Skrevet

Det er kanskje et logisk svar for en som tar solarium regelmessig, men jeg tar aldri sol så jeg vet jo ikke mer enn hva som står på den lille infolappen på døra :-) 

Alt jeg vet er at det ikke anbefales å gjøre det før 48 timer etter, men lurer på om det er ille å gjøre det litt før eller om det går greit en gang i blant; kanskje noen som tar sol ofte vet svaret. 

Tror ikke man skal bruke solkrem da, står det på lappen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, men nå tar jeg aldri solarium da det ødelegger huden på sikt. Skjønner ikke folk som legger seg i et solarium frivillig...

Mye bedre å være blek med fin hud, enn med solarium og etterhvert kjip hud...

Anonymkode: d1df1...10a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, misstealover skrev:

Tror ikke man skal bruke solkrem da, står det på lappen. 

Man burde aldri bruke solarium, burde det vel heller stått. Utrolig teit å mishandle huden sånn.

Anonymkode: 56ed0...497

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En av grunnene til at man ikke blir rådet til å bruke solkrem i solarium, er jo fordi det hemmer bruningen og gjør at folk ofte "oversteker" seg i solarium fordi de ikke blir så brune som de ønsker på kortest mulig tid. 
Jeg brukte solarium jevnlig da jeg var yngre, men smurte meg med solkrem siden jeg er så lys i hud og hår og har en del føflekker. Nå smører jeg meg heller med faktor 20 og tilbringer noen timer utendørs, blir raskere brun av det, faktisk. 

Solarium er jo kjempeskadelig for huden, og spesielt om man overdriver. Heller bleik og fin hud, enn brun og skadet om noen år. Som ei før meg sa. Det er jo bare deg det går ut over dersom du overdriver nå, så det er jo i bunn og grunn ditt valg. Men jeg ville nok droppa det i kveld, om jeg var deg :) 

Anonymkode: 9ad85...60e

• Liker 5
Skrevet (endret)

Ja jeg vet solarium ikke er bra for huden og hva det kan forårsake.

Sist gang jeg tok solarium var for tre år siden, og da tok jeg sol 10 min, 3 ganger til sammen det året. Så langt i år har jeg vært 10 min i solsenga. Så som dere ser, jeg er ganske så forsiktig og gjør det svært sjeldent. :) Er bare ved veldig spesielle situasjoner.

Skulle egentlig kjøpe meg Dove krem med gradual tanning som jeg vanligvis bruker i stedet for sola, men så har de ingenting her jeg bor. Joda, å være blek er også fint og det er jeg forsåvidt mesteparten av året. Men alt med måte tenker jeg. Forutenom noen ting så klart. 

Ja, greit å vite. Bare lurte på om det ville være skadelig denne ene gangen å ta andre runde solarium litt før man egentlig bør. Men jeg tok ikke sjansen i tilfelle jeg skulle få noen skader.

Endret av misstealover
AnonymBruker
Skrevet

Solarium er jo skadelig generelt, så jeg ville ikke tatt sjansen på å gå imot de anbefalte retningslinjene til noe som generelt ikke er anbefalt.

Jeg hadde en kort periode for noen år siden hvor jeg tok solarium relativt "ofte" og fikk bare føflekker og generelt ikke noe særlig fin farge. Aldri igjen.

Anonymkode: 290aa...d13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, misstealover skrev:

Ja jeg vet solarium ikke er bra for huden og hva det kan forårsake.

Sist gang jeg tok solarium var for tre år siden, og da tok jeg sol 10 min, 3 ganger til sammen det året. Så langt i år har jeg vært 10 min i solsenga. Så som dere ser, jeg er ganske så forsiktig og gjør det svært sjeldent. :) Er bare ved veldig spesielle situasjoner.

Skulle egentlig kjøpe meg Dove krem med gradual tanning som jeg vanligvis bruker i stedet for sola, men så har de ingenting her jeg bor. Joda, å være blek er også fint og det er jeg forsåvidt mesteparten av året. Men alt med måte tenker jeg. Forutenom noen ting så klart. 

Ja, greit å vite. Bare lurte på om det ville være skadelig denne ene gangen å ta andre runde solarium litt før man egentlig bør. Men jeg tok ikke sjansen i tilfelle jeg skulle få noen skader.

Nei, det hadde ikke vært spesielt skadelig å gjøre det den ene ekstra gangen. 

Anonymkode: f1f85...ddc

Skrevet

Dette har jeg gjort flere ganger. Ingen skade skjedd her hvertfall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...