Gå til innhold

Puls i øret og ørebetennelse og øregangsbetennelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med en pulserende lyd i øret/ hodet for tida. Det er helt klart min egen puls, har sjekket det opp mot min egen. Skikkelig plagsomt, for lyden er der 24/7, konstant natt og dag... 4 uker nå... 

Jeg ble forkjøla for litt over en mnd siden. Hadde veldig mye hodepine, noe jeg ikke har til vanlig. Var veldig snørrete, det rant fra både øyne og nese. Så jeg var skikkelig susa. Jeg husker at det smalt for i øret en gang, noe jeg syns var rart, for det gjør det bare om jeg kjører bil opp mot fjellet, ellers aldri. Etter ca en uke kom det en lyd i øret/ hodet, som etter hvert ble veldig pulsaktig. Synes det bare har blitt verre. Endte opp på legevakta 16. mai, men ingen tegn til infeksjon og helt normalt blodtrykk, kanskje bitte litt høyere enn vanlig, men innenfor normalen.  Så ble ikke klokere av legevakta. To dager senere holdt jeg på å tørne av den lyden, så fikk akuttime hos en annen lege enn fastlegen. Hun sa jeg var veldig rød i øregangen på høyre øret, hvor jeg har lyden. Fikk øredråper for øregangsbetennelse(  ( Terra Cortil). Gikk på det en uke, men den pulssynkrone lyden ble ikke borte. Nå sjekk hos fastlegen da det hadde gått en uke. Og hun sa det ikke var bedring. Fikk Cetraxal Comp, etter at legen min hadde snakket med øre/ nese/ hals- lege. Så var det tilbake til legen etter enda en uke, hvor øregangsbetennelsen hadde blitt bra, men nå var trommehinna mi bulende og med et hvitt belegg.. Ny samtale med øre/ nese/ hals- lege, som sa at jeg muligens hadde mellomørebetennelse m væske. Nå går jeg på Amoxicillin tabletter på 4. dagen, og lyden/ øresusen er stadig like aktiv. Det er til å bli gal av. Den forstyrrer og tar all energi, selv om jeg prøver å ha lyd rundt meg. Men ingen lyder rundt meg klarer å overdøve den pulserende lyden! 

Så, er det noen som har opplevd lignende? Kan ikke komme på at jeg noengang har hatt ørebetennelse/ øregangsbetennelse, og jeg er en voksen dame. Legen sier lyden vil komme bort, men jeg føler at det ikke er helt sikkert. Er det normalt med pulslyd i øret, og i tilfelle, går det over? Og hvor lang tid tar det? 

Anonymkode: 08e20...902

AnonymBruker
Skrevet

Pulslyd som kan høres i øret er typisk ved øregang som er tettet av ørevoks. Må skylles på legesenteret (eller selv).

Jeg har erfaring med dette.

Anonymkode: 3e530...ec4

AnonymBruker
Skrevet

I sted leste jeg ikke hele innlegget ditt. Nå ser jeg at det er andre ting med ørene dine. Da er nok ikke ørevoks og skylling det som er svaret på ditt spørsmål.

Anonymkode: 3e530...ec4

• 6 år senere...
Skrevet

Ble du bra til slutt? Forsvant lyden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...