AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #1 Skrevet 3. juni 2016 Hei! Jeg jobber som tilkallingsvikar nå. Leverer timelister den 20' hver måned og får lønn den 10 i måneden etterpå. Fra 01.08 har jeg fast kontrakt og fastlønn. Det jeg lurer på... jeg jobber fra 20.06 tom 08.07- dette får jeg utbetalt 10.08 - får jeg også fastlønnen min utbetalt da , eller blir det først 20.09? Anonymkode: e1219...f2e
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #2 Skrevet 3. juni 2016 Vanskelig å svare på når vi ikke vet hvilken sektor du jobber i. Det praktiseres mye forskjellig. Jeg jobber i kommunen med fastlønn og får betalt den 11. for inneværende måned. Altså får jeg halve lønna på forskudd. Den første måneden i fast fikk jeg imidlertid på etterskudd fordi det tok tid å lønnsplassere meg og få sendt inn alle papirer. Anonymkode: da3c6...178
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juni 2016 #3 Skrevet 4. juni 2016 I kommunale bedrifter er det vanlig med forskuddslønn, men du må først ha jobbet der fast en måned. Siden du allerede har jobbet som tilkallingsvakt vil det bety at du i en kommunal bedrift ville fått 100 % lønn for august utbetalt 12. august. Dersom 1. august hadde vært din første arbeidsdag (uten forutgående tilkallingsvakt avtale) hadde det blitt ingen lønn i august og lønn for augus og september den 12. september. Lønningskontoret er de beste til å svare på hvordan dette er hos dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå