Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboene mine er så utrolig frekke og plagsomme, de sitter ute på terrassen sin og stirrer på oss hver gang vi går ut døren. De kunne sittet og hatt utsikt utover havet, men det gidder de ikke, for de skal se på oss. Og det verste er at hvis jeg stirrer tilbake på dem, så slutter de ikke å stirre på meg. De har 0 sosiale antenner og som sagt så er de svært plagsomme. 

Noen som har vært i lignende situasjon? Har vi noen rettigheter? Skal sette opp en hekk, men det tar jo endel år før den vokser seg stor og tykk. Frister å skjelle dem ut skikkelig og virkelig bare ta ut all aggressiviteten på dem! Dette har bygget seg opp i løpet av 6 år og jeg orker ikke mer. Er det virkelig ingenting som kan gjøres annet enn å sette opp hekk? 

(De vil fortsatt kunne stirre på oss hvis vi klipper plenen o.l. siden de sitter relativt høyt oppe). 

Anonymkode: d6f62...cc0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør de noe annet enn å stirre på dere? Tror ikke dere har noen rettigheter ift å nekte dem å se på dere. 

Anonymkode: 3279d...9c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør de noe annet enn å stirre på dere? Tror ikke dere har noen rettigheter ift å nekte dem å se på dere. 

Anonymkode: 3279d...9c1

Nei, faktisk ikke. Det er det eneste de gjør. Vi kan gjøre hagearbeid i 2 timer, og de sitter og stirrer på oss i 2 timer. Går ikke inn engang. FÅ DERE TV, liksom. 

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere sette opp en levegg e.l?

Som denne, f.eks? http://emagasin.carlsenfritzoe.no/ute/terrasse/losningen-deg-som-onsker-lun-terrasse/

Anonymkode: c0571...823

Ja, hvis den er 3 meter høy? Vi bor "oppover", dvs hagen går oppover så de ser oss godt. Ser oss til og med når vi skal ta toget, så det har vi sluttet med. Orker ikke å bli stirret på de 600 meterne.

Gjest UhuruPeak
Skrevet

Dette får du ikke gjort noe med. Det er ikke ulovlig å stirre på naboene sine. Derimot hvis du kjefter på dem kan de oppfatte det som truende og det kan ført være ulovlig. Ignorer dem. Sett opp levevegg. Gå ut i trusa å gi dem noe å glane på. Sitt ute å spill obskøn musikk lavt. Start å røyke. Grill fisk. Gjødsle med kumøkk i blomsterbedet. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, UhuruPeak skrev:

Dette får du ikke gjort noe med. Det er ikke ulovlig å stirre på naboene sine. Derimot hvis du kjefter på dem kan de oppfatte det som truende og det kan ført være ulovlig. Ignorer dem. Sett opp levevegg. Gå ut i trusa å gi dem noe å glane på. Sitt ute å spill obskøn musikk lavt. Start å røyke. Grill fisk. Gjødsle med kumøkk i blomsterbedet. 

Jeg vurderer å koke lever hvis det blåser sønnavind

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det mine naboer du snakker om?

Vurderer en svær palme eller noe midt i glaninga for dem

Anonymkode: ab9c7...645

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hade gått bort å spurt i en venlig tone hva som er så intressant å se på. En del mennesker slutter med sånt efter det.

Anonymkode: f75cd...d45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...