Gå til innhold

Hjelp ang batterilading..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.volkswagenbutikken.no/shop/no/vw/defa-smartcharger-batterilader-701785d

Jeg må ha det inn med teskje. Er livredd for å få strøm...

Man skal feste klemmene på batteriets poler. Må man skru, fjerne noe, eller er det bare å sette klemmene på akkurat sånn som batteriet er når man åpner panseret? Så skal man sette kontakten i et støpsel og trykke inn påknappen.

Når den er ferdigladet.. Skal man først trykke avknappen, så fjerne kontakten og så fjerne laderen fra batteriet?

Anonymkode: 14ab5...a7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare sett klemmene rett på, sett inn støpselet og skru på. Når den er ferdig er det bare å skru av, nappe ut støpselet og ta klemmene av. 

Jeg er forøvrig som deg livredd for å få strøm, så jeg fikk min far til å gjøre det første gangen. Nå har jeg gjort det sikkert 100 ganger, uten det minste problem.

Anonymkode: 66454...fe1

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare sett klemmene rett på, sett inn støpselet og skru på. Når den er ferdig er det bare å skru av, nappe ut støpselet og ta klemmene av. 

Jeg er forøvrig som deg livredd for å få strøm, så jeg fikk min far til å gjøre det første gangen. Nå har jeg gjort det sikkert 100 ganger, uten det minste problem.

Får hjertebank av å tenke på det. Haha, jeg er så redd for strøm. Jeg har også sett på at andre har gjort det (lenge siden sist), så tenkte jeg må få det til selv i dag. :) 

Gjest Handymanhedmark
Skrevet

Har det gått greit ? Hvis ikke kan jeg veilede deg ☺

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.volkswagenbutikken.no/shop/no/vw/defa-smartcharger-batterilader-701785d

Jeg må ha det inn med teskje. Er livredd for å få strøm...

Man skal feste klemmene på batteriets poler. Må man skru, fjerne noe, eller er det bare å sette klemmene på akkurat sånn som batteriet er når man åpner panseret? Så skal man sette kontakten i et støpsel og trykke inn påknappen.

Når den er ferdigladet.. Skal man først trykke avknappen, så fjerne kontakten og så fjerne laderen fra batteriet?

Følg anvisnig i brukermanualen. Rød kabel fra lader skal på pluss-pol.....svart kabel skal på minus-pol. Når de er satt godt på plass setter de 220volt kabelen i støpslet på veggen. Når batteriet et ferdig ladet gjør du prosedyren i ovendt rekkefølge.

En ting til....DU FÅR ALDRI STRØM SÅ DU MERKER DET AV 12V ANLEGG I EN BIL!! Slapp av 😊

Skrevet
1 minutt siden, tdm900 skrev:

Følg anvisnig i brukermanualen. Rød kabel fra lader skal på pluss-pol.....svart kabel skal på minus-pol. Når de er satt godt på plass setter de 220volt kabelen i støpslet på veggen. Når batteriet et ferdig ladet gjør du prosedyren i ovendt rekkefølge.

En ting til....DU FÅR ALDRI STRØM SÅ DU MERKER DET AV 12V ANLEGG I EN BIL!! Slapp av 😊

Man bruker jo 12V batterier for å torturere folk...

Skrevet
13 timer siden, amativeReflection skrev:

Man bruker jo 12V batterier for å torturere folk...

Ta på begge poler en gang på bilbatteri, og så kan du fortelle meg hva du kjente

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...