Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal bake brød til en hyttetur, og lurer på hvordan jeg skal unngå at brødene blir tørre i løpet av de dagene hytteturen varer. Det er ikke strøm der, så å putte de i fryseren er ikke aktuelt (det går heller ikke å steke de der), det er omtrent 4 brød som skal bakes, og er så kjedelig å spise tørt brød til frokost allerede på lørdagen... 

Er det noen som har noen gode tips til oppbevaring, sånn at de holder seg relativt ferske hele helgen?

Anonymkode: e8014...102

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

pose?

Anonymkode: 9dc57...bb4

Skrevet

Er det snakk om en tredagers hyttetur? I så fall ville jeg bare googlet etter en oppskrift på saftige brød. Jeg gjør det sånn og mine blir aldri tørre etter så kort tid. Oppbevarer dem i alt fra brødpose til tøypose, de holder seg fine da.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal bake brød til en hyttetur, og lurer på hvordan jeg skal unngå at brødene blir tørre i løpet av de dagene hytteturen varer. Det er ikke strøm der, så å putte de i fryseren er ikke aktuelt (det går heller ikke å steke de der), det er omtrent 4 brød som skal bakes, og er så kjedelig å spise tørt brød til frokost allerede på lørdagen... 

Er det noen som har noen gode tips til oppbevaring, sånn at de holder seg relativt ferske hele helgen?

Anonymkode: e8014...102

Stek dem, og skjær avkjølte brød i skiver og frys demmtil du reiser. Putt de oppskjærte skivene i tette plastposer før du fryser dem. Har du :kjølepose: så kan du frakte brødene i den. Ellers synes jeg hjemmebakt brød blir fortere tørt enn kjøpebrød. 

Anonymkode: dd993...4f5

Skrevet

Eg oppbevarar mine i stoff, og bakar brød med olje og havregryn, tykkjer dei held seg heilt topp :) Om eg bakar fredag er dei heilt greie måndag i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...