AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #1 Skrevet 3. juni 2016 kort oppsummert: prøvere i ett år. ustabil syklus på 16-36 dager (så langt). er på dag 38 uten å ha fått mens nå. testet negativt lørdag og negativt i dag tidlig. skal på en fest i dag hvor bla. svigers kommer til å henge seg veldig opp i det om jeg avstår fra alkohol. ikke godt forhold til svigers. hva ville dere gjort? Anonymkode: 23946...68a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #2 Skrevet 3. juni 2016 Det er trygt å drikke alkohol hvis du IKKE er gravid. Som du ser selv, så er det stor sannsynlighet for at du er det. Jeg ville ikke tatt sjansen! Hvis du ikke klarer å lyge for svigers, så ville jeg heller "vært syk" og blitt hjemme. Anonymkode: 174e6...563 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #3 Skrevet 3. juni 2016 Lev som normalt til du står der med positiv test. Tenk om det tar det to år å bli gravid da, eller tre eller fem. Skal du leve som gravid så lenge? Anonymkode: 8d630...113 6
Snurrepurre Skrevet 3. juni 2016 #4 Skrevet 3. juni 2016 Ved negativ test så er det ingen fare å ta seg et glass eller to, med vin.. :-) emryoet er ikke koblet opp til ditt blodomløp på noen måte så tidlig. Slapp av, ta deg et glass vin, og slipp unna maset om graviditet. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #5 Skrevet 3. juni 2016 Det er uenighet i hvor trygt det er, så dette må du avgjøre selv hva du ønsker å ta sjansen på. Det er ikke automatisk slik at det er ufarlig så lenge man ikke vet om det. Jeg hadde ikke turt å avgjort for meg selv at det var helt trygt, når mange som vet mye om dette tror noe annet. Trenger man å ta seg en fest, kan man gjøre det like etter menstruasjon før man har "prøvd". Er det en fest man ønsker å prioritere så kan man utsette prøvingen den måneden. Verre er det ikke. Man tar ikke den avgjørelsen etter at man evt. har blitt befruktet. Ja, det går nok som regel bra. Og av og til så gjør det ikke det. Det kan godt hende at hun ikke visste at hun var gravid. Forskjellen da er at hun slipper dårlig samvittighet for at hun drakk selv om hun visste at hun var eller med stor sannsynlighet var gravid. Like skadelig er det uansett. Anonymkode: 174e6...563
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #6 Skrevet 3. juni 2016 Ja du kan helt fint ta deg ett glass vin og to! Anonymkode: e21eb...791 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #7 Skrevet 3. juni 2016 Jeg ville drukket med måte. Takket ja til et glass, nippet til det, satt det fra meg, byttet med mannens nesten tomme underveis, hatt vannglass ved siden av, skålt i små slurker, minglet og kost meg. Skulle du være så heldig å være gravid, ville jeg ikke vært bekymret for et halvt glass hvitvin før egget var festet seg. Er det skikkelig fyllefest, er det ikke vanskelig å glemme ølglasset både her og der i løpet av kvelden, og plukke opp et nytt, helle ut halvparten osv. Er det en finere middag, drikker du et halvt glass, og pøse på med vann i denne varmen. Anonymkode: 4417c...c51 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #8 Skrevet 3. juni 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er uenighet i hvor trygt det er, så dette må du avgjøre selv hva du ønsker å ta sjansen på. Det er ikke automatisk slik at det er ufarlig så lenge man ikke vet om det. Jeg hadde ikke turt å avgjort for meg selv at det var helt trygt, når mange som vet mye om dette tror noe annet. Trenger man å ta seg en fest, kan man gjøre det like etter menstruasjon før man har "prøvd". Er det en fest man ønsker å prioritere så kan man utsette prøvingen den måneden. Verre er det ikke. Man tar ikke den avgjørelsen etter at man evt. har blitt befruktet. Ja, det går nok som regel bra. Og av og til så gjør det ikke det. Det kan godt hende at hun ikke visste at hun var gravid. Forskjellen da er at hun slipper dårlig samvittighet for at hun drakk selv om hun visste at hun var eller med stor sannsynlighet var gravid. Like skadelig er det uansett. Anonymkode: 174e6...563 Tull og tøys! Det der må du linke til! Anonymkode: 2441d...30b 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #9 Skrevet 3. juni 2016 Hadde du drukket og ikke ante at du var eller kunne ha vært gravid, så hadde jeg sagt at det sikkert går bra. Når du vet at du kan være gravid (du er allerede sen), så sier jeg; hvorfor ta sjansen? Hvis festen var så viktig, hvorfor utsatte dere ikke prøvingen? Anonymkode: 174e6...563
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #10 Skrevet 3. juni 2016 TS her: jeg har vært sen i 8-9 av de siste 12 prøveperiodene (de blir lengre for hver måned) og jeg har vært totalavholds i et år nå. denne festen er ikke noe vi kan droppe *bryllup i nær familie). Jeg kan jo ikke skjønne at det er noen mulighet for at jeg er gravid - men derfor jeg spør... Anonymkode: 23946...68a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #11 Skrevet 3. juni 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull og tøys! Det der må du linke til! Anonymkode: 2441d...30b http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/svangerskap-og-alkohol-4613.htmlhttps://helsenorge.no/gravid/gravid-og-alkohol Her står det at man ikke vet nedre grense på hvor lite man kan drikke, eller hvor tidlig det kan være farlig, og at det dermed anbefales totalt avhold. Jeg har ikke lenker til noe forskningsresultater. Det er 5 år siden jeg var gravid, så det har ikke vært så veldig aktuelt hverken da eller nå. Hadde man bevist nå at det ikke var farlig helt i starten, så hadde det nok stått på disse sidene. Grunnen til at jordmor og helsesøster sier at det nok går bra, er fordi det trolig gjør det, og at det er verre for mor og barn at hun skal bli stresset og deprimert for at alkoholkonsumet hennes kan ha gitt babyen varige skader eller ført til abort. Gjort er gjort, og da vet helsepersonellet at det beste fremover er å berolige mor og heller jobbe med å hindre videre alkoholkonsum. Anonymkode: 174e6...563
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #12 Skrevet 3. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er trygt å drikke alkohol hvis du IKKE er gravid. Som du ser selv, så er det stor sannsynlighet for at du er det. Jeg ville ikke tatt sjansen! Hvis du ikke klarer å lyge for svigers, så ville jeg heller "vært syk" og blitt hjemme. Anonymkode: 174e6...563 Hvordan i all verden får du det til at det er STOR sannsynlighet for at hun er gravid nå, når hun har testet negativ to ganger og pleier å ha ustabil og sen syklus?? Nei herregud, TS, du er IKKE gravid med negative tester, og hvis du er har ikke egget festet seg enda. Slapp av og kos deg, her inne er mange hysteriske og lever som asketer i to uker hver måned (og blir ikke gravide allikevel, men det er nå en annen sak). Prøverforumene er ikke representative for holdningene i resten av befolkningen mtp hysteri rundt mulig graviditet Anonymkode: e02fa...27a 7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #13 Skrevet 3. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i all verden får du det til at det er STOR sannsynlighet for at hun er gravid nå, når hun har testet negativ to ganger og pleier å ha ustabil og sen syklus?? Nei herregud, TS, du er IKKE gravid med negative tester, og hvis du er har ikke egget festet seg enda. Slapp av og kos deg, her inne er mange hysteriske og lever som asketer i to uker hver måned (og blir ikke gravide allikevel, men det er nå en annen sak). Prøverforumene er ikke representative for holdningene i resten av befolkningen mtp hysteri rundt mulig graviditet Anonymkode: e02fa...27a Fordi hun har gått lengre uten mens enn sin lengste syklus. Man er gjerne gravid en uke (hvis vi ikke regner med de to ukene før befruktning) før det vises på tester. Selv om hun testet negativt i dag, kan hun fortsatt teste positivt i morgen, og da var hun gravid i dag, og i går, og når hun drikker, osv. Anonymkode: 174e6...563
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #14 Skrevet 3. juni 2016 Jeg var på danskebåt-fylla 3 dager før positiv test. 🎉 35 uker nå. Anonymkode: 8f42c...484
ajarRun Skrevet 3. juni 2016 #15 Skrevet 3. juni 2016 Selvsagt er det ikke trygt å drikke alkohol. Ethanol er et organisk løsemiddel, løsemiddel etser bort fett og hjernen vår består av ca 60% fett. Bruk av alkohol fører til primær og sekundær feilernæring. En av de største årsakene til dødsfall blant unge menn er alkohol. I motsetning til hva mange tror er den største faren ved alkohol ikke akutt forgiftning men heller å utsette seg for risiko eller fallskader. Omtrent 10% av befolkningen vil på et eller annet tidspunkt i livet få problemer med alkohol, hvis det sitter ti personer i en bar vil en av dem få et alkoholproblem. Det er omtrent samme odds som russisk rullet. Attpåtil er alkohol et av få stoffer som kan føre til dødelige abstinenser, du kan ikke dø av heroinabstinenser, men du kan dø av alkoholabstinenser. Alkohol tar enormt mange liv hvert år, det er ikke på noen måte trygt.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #16 Skrevet 3. juni 2016 Kan du drikke noe alkoholfritt å late som det er alkohol`? Som f.eks cola. og late som det er whisky i? Uansett jeg er for å velge sine kamper, men dette er en kamp ville tatt med svigers. Totalt uaskeptapel oppførsel. Anonymkode: 9cf76...f7b
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #17 Skrevet 3. juni 2016 4 minutter siden, amativeReflection skrev: Selvsagt er det ikke trygt å drikke alkohol. Ethanol er et organisk løsemiddel, løsemiddel etser bort fett og hjernen vår består av ca 60% fett. Bruk av alkohol fører til primær og sekundær feilernæring. En av de største årsakene til dødsfall blant unge menn er alkohol. I motsetning til hva mange tror er den største faren ved alkohol ikke akutt forgiftning men heller å utsette seg for risiko eller fallskader. Omtrent 10% av befolkningen vil på et eller annet tidspunkt i livet få problemer med alkohol, hvis det sitter ti personer i en bar vil en av dem få et alkoholproblem. Det er omtrent samme odds som russisk rullet. Attpåtil er alkohol et av få stoffer som kan føre til dødelige abstinenser, du kan ikke dø av heroinabstinenser, men du kan dø av alkoholabstinenser. Alkohol tar enormt mange liv hvert år, det er ikke på noen måte trygt. egetlig er det 16 % sjanse for å dø i første runde av russisk rulett, nermere 20 % en 10 %. viss første spiller ikke får kule, har andre spiller 20 % sjanse for å få den, hvis andre spiller ikke får kulen, har tredje spiller 25 % sjanse for å få den åsså vidre, så russisk rulett er egetlig farligere Anonymkode: ef32b...212
ajarRun Skrevet 3. juni 2016 #18 Skrevet 3. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: egetlig er det 16 % sjanse for å dø i første runde av russisk rulett, nermere 20 % en 10 %. viss første spiller ikke får kule, har andre spiller 20 % sjanse for å få den, hvis andre spiller ikke får kulen, har tredje spiller 25 % sjanse for å få den åsså vidre, så russisk rulett er egetlig farligere Anonymkode: ef32b...212 Ikke hvis det er 8 kammer.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #19 Skrevet 3. juni 2016 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Ikke hvis det er 8 kammer. moralen er å spille med 8 kammer da.,,. eller bare drikke alkohol. samma tydlivis Anonymkode: ef32b...212 1
stan Skrevet 3. juni 2016 #20 Skrevet 3. juni 2016 Tidene har forandret seg. Min mor drakk rødvin rett som det var mens hun var gravid med meg. Jeg syns ikke jeg har tatt skade av det, men hva vet vel jeg. Kan du ikke ta et lite glass og komme med en unnskyldning for at du ikke ønsker mer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå