Gjest Badebuksa Skrevet 3. juni 2016 #1 Skrevet 3. juni 2016 Jeg reiser sjelden av sted, men jeg skal i nær fremtid gjøre nettopp det i ca 1 uke. Og jeg sliter med koffertpakking, jeg vet ikke om jeg skal kjøpe en som tar 30L eller en som tar 90L? Jeg er nybegynner, bær over med meg! Hvordan vet jeg det, hva jeg skal kjøpe? Må jo ha med en haug med klær og ekstra sko og. Vet ikke om jeg får tilgang på vaskemaskin der jeg er. Og jeg må ha plass til å eventuelt ha med suvenirer hjem igjen også. Maksvekt for håndbagasje er 5 kg, og da blir maksvekt for vanlig bagasje 25 kg. (Helst litt mindre mtp at jeg kanskje vil ha med noe hjem). Hvordan pakker du for 1 uke avsted til varmere strøk? Hvor stor trillekoffert har du (hvor mange liter)? Hva tror du en voksen person trenger i løpet av 1 uke?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #2 Skrevet 3. juni 2016 Kjøp en stor koffert. Skal du med fly, kjøp hardplast av kvalitet, Samsonite. Må du trille kofferten er det en fordel å kunne trille kofferten stående på høykant. Ellers pakker jeg undertøy for seg, overdeler og underdeler /topper/bukser/skjørt for seg. Alt legger jeg inni plastbæreposer eller vakumlukkeposer. Toalettsaker pakker jeg og i plastposer og knytter godt igjen. Det hender de går opp underveis. Sist gang vi reiste la jeg en liten prøvepose på vaskepulver i kofferten, uten posen utenpå, når kofferten så ble åpnet far det et kaos av vaskepulver som åpenbarte seg nedi der. Heldigvis var mesteparten av klærne i plasposer, men vaskepulver er umulig å få bort uten vask eller støvsuger. Så tenk når du pakker. Du vet heller ikke om andres bagasje inneholder noe som kan knuse og lekke over på din koffert. Har fått bagasjen/kofferten på transportbådet stinkende og våt av parfyme. Hardplastkoffert gjorde dette uhellet fra andre mer levelig enn om jeg hadde hatt stoff koffert. Anonymkode: 06569...cce
Gjest Badebuksa Skrevet 3. juni 2016 #3 Skrevet 3. juni 2016 Men hvor stor er stor, da? Er 60L stor koffert? Tenkte på sånn hard, ja Pakker alt hver for seg i poser, og det var en ting jeg tenkte på og det er om det går an å få tak i "samples"- poser av vaskemiddel? Sånne små poser med vaskemiddel. Hadde vært kjekt. Ellers selger de nok det der nede også. Jeg ser jo hvor stor kofferten er når jeg er i butikken, men synes det er vanskelig å se hvor mye tøy det blir. Kanskje jeg bør skrape sammen alt tøyet før jeg kjøper koffert.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #4 Skrevet 3. juni 2016 http://Cj0KEQjw1cS6BRDvhtKL89em1oIBEiQAtZO5x04ipNADMOqacS7iP6O44hQNqfUlXYtaWtMN1mdkHhsaAlcC8P8HAQ Jeg har en slik, og jeg tror det er den største jeg har og er veldig fornøyd med. Biotex har vaskepulver i reisepakker i de fleste store butikker. Jeg hadde en Blenda gratis prøvepakke! Anonymkode: 06569...cce
Gjest Badebuksa Skrevet 3. juni 2016 #5 Skrevet 3. juni 2016 Får se etter biotex, da. Takk! Noen som har erfaring med American Tourister?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #6 Skrevet 3. juni 2016 60 liter er ikke så mye større enn de største ryggsekkene du kan få med på håndbaggasje. Hvis du først trenger å reise med innsjekket baggasje ville jeg kjøpe en som var større. Jeg klarer akkurat 1 uke med en 40l ryggsekk som går som håndbaggasje. Da har jeg et skift til hver dag (T-skjorte, sokker og underbukse), ei ekstra bukse, shorts, PC og div. annet elektronisk utstyr, ei bok og toalettsaker. Anonymkode: a7cdb...db5
Gjest Badebuksa Skrevet 3. juni 2016 #7 Skrevet 3. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 60 liter er ikke så mye større enn de største ryggsekkene du kan få med på håndbaggasje. Hvis du først trenger å reise med innsjekket baggasje ville jeg kjøpe en som var større. Jeg klarer akkurat 1 uke med en 40l ryggsekk som går som håndbaggasje. Da har jeg et skift til hver dag (T-skjorte, sokker og underbukse), ei ekstra bukse, shorts, PC og div. annet elektronisk utstyr, ei bok og toalettsaker. Anonymkode: a7cdb...db5 Jeg har en ryggsekk på 30L og synes den tar mye, men ikke nok til 1 uke akkurat. Hadde med en på 40-50L til overnattingstur i skauen og fikk akkurat plass til alt utstyret, måtte bære telt og underlag samt sovepose, men jeg har jo ikke med slikt når jeg skal på hotell da. Satser på en 90L da. Heller for mye enn for lite, liksom, men den veier vel 4-5 kg så da mister jeg litt bagasjevekt. Får ta med litt i håndbagasjen.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #8 Skrevet 3. juni 2016 Ang. Samsonite og andre dyre merke-kofferter så er ulempen at de er mer attraktive for kofferttyver på flyplassen og andre steder. Anonymkode: a7cdb...db5
Gjest Badebuksa Skrevet 3. juni 2016 #9 Skrevet 3. juni 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ang. Samsonite og andre dyre merke-kofferter så er ulempen at de er mer attraktive for kofferttyver på flyplassen og andre steder. Anonymkode: a7cdb...db5 Kofferttyver!? Alt man skal bekymre seg for. Bør vel ha med verdisaker i håndbagasjen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå