Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forsøker å få orden på psyke, magetrøbbel og noen kilo for mye ved å bruke ketolysedietten. Så langt har det gått veldig fint! Jeg har vært i ketose i 2 og en halv uke nå. Jeg skal holde ketosen i 2-3 uker til, tenkte jeg. Så langt har jeg klart å ta av nesten 3 kilo :hoppendeglad:

Jeg har jo ikke noe lyst til å gå opp igjen i vekt. Og magen min har det så mye bedre nå! Jeg kan jo ikke være i ketoseland for alltid, så hva gjør jeg? Er tradisjonell lavkarbo tingen? Noe annet lurt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leveren, nyrene og hjertet ditt har det IKKE bedre nå.

Anonymkode: 33359...309

Skrevet

Det var ikke akkurat det jeg lurte på, da...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leveren, nyrene og hjertet ditt har det IKKE bedre nå.

Anonymkode: 33359...309

Hvorfor?

Anonymkode: 1bb57...7ea

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: 1bb57...7ea

Tenker sikkert på at det er mer fett i et ketolysekosthold enn andre dietter. For de som overdriver, kan det føre til forhøyet kolesterol. Også gjetter jeg på at lever og nyrer jobber litt ekstra ved utskillelsen av ketolegmene..

Skrevet
13 timer siden, Anjah skrev:

Tenker sikkert på at det er mer fett i et ketolysekosthold enn andre dietter. For de som overdriver, kan det føre til forhøyet kolesterol. Også gjetter jeg på at lever og nyrer jobber litt ekstra ved utskillelsen av ketolegmene..

FEIL. Typisk de som ikke kan nok om fett, lavkarbo og kolesterol.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Den Friday, June 03, 2016 at 10.37, Anjah skrev:

Jeg forsøker å få orden på psyke, magetrøbbel og noen kilo for mye ved å bruke ketolysedietten. Så langt har det gått veldig fint! Jeg har vært i ketose i 2 og en halv uke nå. Jeg skal holde ketosen i 2-3 uker til, tenkte jeg. Så langt har jeg klart å ta av nesten 3 kilo :hoppendeglad:

Jeg har jo ikke noe lyst til å gå opp igjen i vekt. Og magen min har det så mye bedre nå! Jeg kan jo ikke være i ketoseland for alltid, så hva gjør jeg? Er tradisjonell lavkarbo tingen? Noe annet lurt?

Lavkarbo er ikke en kur, men en livstid.  Hvis du går tilbake til ditt gamle kosthold med høykarbo, vil du legge på deg igjen. Det er ikke farlig å gå på lavkarbo for alltid. Du kan gradvis økende karboinnhold et noe, ved f.eks spise litt mer frukt og bær i tillegg.  Når du har levd på lavkarbo i  lengre tid, har du ikke lenger lyst til å gå tilbake til ditt gamle kosthold heller. Man merker selv at dette er bra for kroppen.  

Anonymkode: e2fa0...fc2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Lavkarbo er ikke en kur, men en livstid.  Hvis du går tilbake til ditt gamle kosthold med høykarbo, vil du legge på deg igjen. Det er ikke farlig å gå på lavkarbo for alltid. Du kan gradvis økende karboinnhold et noe, ved f.eks spise litt mer frukt og bær i tillegg.  Når du har levd på lavkarbo i  lengre tid, har du ikke lenger lyst til å gå tilbake til ditt gamle kosthold heller. Man merker selv at dette er bra for kroppen.  

*livsstil * skal det stå!! 

AnonymBruker
Skrevet
Den 3.6.2016 at 10.37, Anjah skrev:

Gud hjelpe det meg ...hva med at du tar og lærer noe om prinsippene bak vektregulering og får inn litt basic kunnskap om ernæring før du går igang med noe sånt? 

Kjøp deg noen lærebøker, bruk noen timer i uken på å studere det ? 

Tror du all vektnedgang er positiv nedgang iform av 3kg (i ditt tilfelle) netto fettvev ? hvilken garanti har du for at du i det hele tatt har hatt en nedgang i fettprosent ? for å ikke snakke om at den garantien vil bli dårligere desto lengre du drar det. 

Anonymkode: 788b4...85e

• Liker 1
Gjest Poussey
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud hjelpe det meg ...hva med at du tar og lærer noe om prinsippene bak vektregulering og får inn litt basic kunnskap om ernæring før du går igang med noe sånt? 

Tror du all vektnedgang er positiv nedgang iform av 3kg (i ditt tilfelle) netto fettvev ? hvilken garanti har du for at du i det hele tatt har hatt en nedgang i fettprosent ? for å ikke snakke om at den garantien vil bli dårligere desto lengre du drar det. 

Herregud, så surmaga du var da. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Poussey skrev:

Herregud, så surmaga du var da. 

Nei egentlig ikke ..men når det blir for gale og utenfor fornuftens rammer så føler jeg at jeg må si ifra. 

Om du synes jeg er surmaga da ..vel da blir det vel sånn :)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde ketose var det motsatte av lavkarbo? 

Anonymkode: 840e6...b89

Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jammen, jeg gjør jo, og har jo gjort det? Hva er det du sikter til? Kan du ikke heller komme med konstruktiv informasjon, istedet for å rette en moraliserende pekefinger uten å legge til grunn hva det er du trigger på? Det hadde jeg satt pris på, i allefall. Jeg har lest om ketolyse på forumer, legeavhandlinger m.m. Jeg er med i en infogruppe på FB, og jeg har lånt bøker om ernæring og lavkarbo på biblioteket. Samtidig prøver jeg å følge ernæringsveiledningen fra MyFitnessPal-appen på telefon. At jeg også fisker om info her på KG, må vel også vitne om at jeg faktisk bruker tid på å undersøke mer om emnet, slik du sikter til?

For å svare videre på ditt spørsmål om jeg tror at vektnedgangen så langt faktisk er fettvev, føler jeg meg sikker på at det er det. (De første 2 kiloene jeg tok av, har jeg ikke tatt med i regnestykket, da dette ofte er vannvekt.) Jeg har brukt målebånd i tillegg, og det kan vel ikke lyve? Videre, er jeg også klar over at vektnedgang fra ketolyse ikke vil være like effektivt over tid. Det går også frem av startinnlegget mitt, at jeg ønsker å avslutte dietten om en 2-3 ukers tid. Mitt spørsmål var følgelig hva som er lurt å gjøre etter endt diett...

Endret av Anjah
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Hvor mange karbohydrater ligger du på nå? Regner med at det er under 20-30 gram eller er du helt nede på 5-15? Noen tåler mer enn andre uten å ramle ut av ketose, opp mot 50 gram. 

Ville innført flere grønnsaker og bær, gradvis over 3-4 uker. Du skriver at du skal avslutte dietten, mener du ketosen og gå over til moderat LK eller skal du gå tilbake til HK? Jeg anbefaler selvsagt moderat LK fordi jeg selv spiser lavkarbo og holder meg fint i form på det. 

Endret av Atea
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde ketose var det motsatte av lavkarbo? 

Anonymkode: 840e6...b89

Da har du misforstått! 😊 

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Atea skrev:

Hvor mange karbohydrater ligger du på nå? Regner med at det er under 20-30 gram eller er du helt nede på 5-15? Noen tåler mer enn andre uten å ramle ut av ketose, opp mot 50 gram. 

Ville innført flere grønnsaker og bær, gradvis over 3-4 uker. Du skriver at du skal avslutte dietten, mener du ketosen og gå over til moderat LK eller skal du gå tilbake til HK? Jeg anbefaler selvsagt moderat LK fordi jeg selv spiser lavkarbo og holder meg fint i form på det. 

Takk for respons :)

Jeg prøver å holde meg mellom 15-20g karbo om dagen. Går jeg over 25-30, forsvinner i allefall ketosen hos meg (målt fra tid til annen med ketostix) Kommer litt an på hvor flink jeg er til å være fysisk aktiv også, da.

Ja, jeg tenkte å si meg ferdig med å være i ketose i slutten av måneden.
Det er nettopp det jeg lurer på. For å ikke gå opp igjen i vekt, vil løsningen være å velge et lavkarbokosthold? Eller vil jeg klare meg ved å bare være nøktern med kaloriinntaket? Har du prøvd ketolysekosthold før? :)

Skrevet
Den 4.6.2016 at 12.08, duplexx skrev:

FEIL. Typisk de som ikke kan nok om fett, lavkarbo og kolesterol.

Fortell gjerne hva som blir galt for lever, hjerte og nyrer på 6 uker med ketolysediett, da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...