Gå til innhold

Hvor mange pølser i bursdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha "grillfest" i barnebursdagen for vår 6-åring. Det kommer ca 16 barn mellom 4 til 8 år. Aner ikke hvor mange voksne som blir igjen, men si like mange da (16), med oss. 

Hvor mange grillpølser ville dere kjøpt inn? Jeg har vel ca 80 nå.. men er redd det er litt snaut..? Dvs 2,5 per pers? 

Anonymkode: dc61a...084

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

2 pølser pr person burde holde i masse vis. De skal vell ha kake også?

Anonymkode: ac746...25f

Skrevet

2-3 pølser pr unge holder. Du trenger ikke kjøpe inn mat til foreldrene, tror (håper) ikke folk forventer det! 

Da ungene mine var mindre og noen hadde med foreldre, ble de tilbudt mat dersom det var noe igjen etter at ungene hadde forsynt seg. Men det er ungene som skal i bursdag, ikke foreldrene.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

4 stk per pers ville jeg tatt

Anonymkode: cbe4f...70f

AnonymBruker
Skrevet

Nesten alle barna spiser 1 pølse. Noen spiser 2, noen få spiser 3. Voksne bør du beregne 1-2 til hvis de kommer nesten rett fra jobb og ikke har rukket å lage middag. Har du ikke invitert spesifikt foreldrene, så trenger du ikke være redd for at det kommer 2 voksne pr unge. Kjøp en pakke ekstra og legg i kjøleskapet i reserve.

Anonymkode: 139b9...675

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Ser det spriker litt :)

Var i en tilsvarende bursdag samme sted (det er en lekeplass/grillplass i skogen vi skal grille, derfor inget kjøleskap å oppbevare ekstra i ;)), og da gikk det mange pølser også hos foreldrene, men det er riktig at de spiser etter barna. Vanligvis drar de fleste foreldrene hjem, men sist vi var der ble nesten alle. Så da tror jeg de fleste blir nå og (hadde bursdag hjemme da barnet ble fem, da ble det en forelder igjen.. Av 13 :fnise:).

Flaks for meg at pølsebrød kostet 1,80,- for 8 stk (first price), og 4,- for 10 lomper (også first price) på Kiwi. Da går det liksom an..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men ja, det blir kaker og boller også :)

Gjest Handymanhedmark
Skrevet

Her i huset elsker unga pølser og hjemmelaget potetmos til bursdagene. Vi kan godt ete pølser i et par dager, for jeg kjøper og lager aaaaaaltfor mye mer 😊

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo veldig forskjellig hvor mange pølser barn spiser, min lille 2-åring spiser lett tre stk. Hva med å beregne tre stk pr barn, så blir det eventuelt noen igjen til foreldrene?

Anonymkode: 8cec6...5bb

Skrevet

Jeg ville gått utifra 3 pølser pr pers. Pølser metter lite syns jeg. Og skulle det bli rester så kan du jo bruke det til restemiddag dagene etterpå. Du trenger jo heller ikke la alle pølsene trekke i vannet samtidig. Om du først går utifra 2 pølser pr pers, og så ser du an og legger i flere pølser en kjele nummer to dersom det ser ut til det kommer til å bli tomt

Skrevet

Fatter ikke at foreldre blir igjen jeg da 😳 

Barn spiser stort sett 2-3 pølser + kake og is 😄

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er grillpølser det er snakk om :)

En del av foreldrene blir nok igjen i og med at det er i skogen. Det er litt vanskelig for to voksne å passe på 16 barn fra 4 til 8 år i skogen alene ;) Også kjenner de fleste hverandre godt, så det er hyggelig å skravle litt.

Tenker jeg kjøper inn en pakke til i hvert fall :)

Gjest Chroma
Skrevet

Jeg pleier å beregne to stk per barn og sitter alltid igjen med masse pølser :P

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at ungene helst vil bli fort ferdige med maten sånn at de kan leke, men hvis de kommer rett fra Bhg, er de kanskje mer sultne. Vil tro st 2 pølser per barn holder lenge, men hvis mange voksne blir igjen, er det jo greit med noen ekstra. Ser noen lurer på hvorfor de voksne evt blir igjen. Jeg tror mange synes det er hyggelig å ta en prat med de andre foreldrene. Vi hadde nettopp barneselskap her, og noen foreldre var her deler av tiden bare for å ta en kaffe og prate litt. Veldig hyggelig, synes jeg. De fleste forstår at man ikke har mulighet til å varte så veldig opp, så de ordner seg selv med litt kake og hjelper til litt hvis det trengs (og med 16 barn i skogen, kan det jo komme godt med 😊).

Anonymkode: 58b35...fe2

Skrevet

Jeg har alltid beregnet to pølser per barn og det har alltid blitt rester. Hvis vi griller pølser til middag kan min eldste spise 4-5, noen som neppe er uvanlig, men i en bursdag er det mye som skjer og det er sjelden de gidder sitte så lenge i ro for å spise. Hvis det er voksne som blir i bursdagen beregner du litt ekstra, men mitt inntrykk er at også voksne er beskjedne når det gjelder spising i barnebursdager, så du trenger neppe så mye som du tror.

Jeg synes forresten det er veldig hyggelig med voksne til stede i bursdagene og savner det litt etter at eldste begynte på skolen og det omtrent ble slutt på det. Det er hyggelig å bli kjent med foreldrene til barnas venner og det er ikke så mange andre anledninger man får til å prate litt sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Da vi hadde selskap for noen uker siden spiste barna pølsebrød. Ble spist to pølser totalt tror jeg 🙈

Anonymkode: fb709...0e2

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hvor mye gikk det?

Anonymkode: cbe4f...70f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...