AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #1 Skrevet 3. juni 2016 Jeg skal begynne på menopur for første gang i neste uke. Har allerede blandet i det glasset fordi jeg var så redd for å gjøre feil Men kan jeg fylle opp sprøytene noen dager i forveien? Ett glass varer til 5 dager, kan jeg fylle opp alle de dagene? Så legger jeg sprøytene i et brilleetui? Anonymkode: 37a43...c84
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #2 Skrevet 3. juni 2016 Jeg fylte opp ei sprøyte hver morgen jeg.. Før du blander så må den oppbevares i kjøleskap, men etter den er blandet så kan den oppbevares i romtemperatur i 48 dager. Så jeg hadde den bare stående på badet og tok ei ny sprøyte hver dag. Husk å holde glasset oppned etter at du har stukket sprøyten inn, dytt ned stempelet for å få vekk luften som ligger ytterst i sprøyten og trekk forsiktig opp så du ikke får inn så mye luft. Anonymkode: 57671...f2b
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #3 Skrevet 3. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg fylte opp ei sprøyte hver morgen jeg.. Før du blander så må den oppbevares i kjøleskap, men etter den er blandet så kan den oppbevares i romtemperatur i 48 dager. Så jeg hadde den bare stående på badet og tok ei ny sprøyte hver dag. Husk å holde glasset oppned etter at du har stukket sprøyten inn, dytt ned stempelet for å få vekk luften som ligger ytterst i sprøyten og trekk forsiktig opp så du ikke får inn så mye luft. Anonymkode: 57671...f2b Okei, når på dagen stakk du da? Jeg tenker jeg skal ta den i 18-tiden. Anonymkode: 37a43...c84
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #4 Skrevet 3. juni 2016 Du må sette sprøyta før kl 12, og til samme tidspunkt hver dag, så kl 18 blir altfor seint! Jeg satte den hver morgen kl 6.30, var greiest å sette den før jeg stakk på jobb så slapp jeg å styre med det på jobb. Litt pes i helgene med å sette klokka på ringing bare for å stikke seg selv, men sovnet som oftest til igjen etterpå. Har du ikke fått beskjed fra der du går om at menopur skal settes før klokka 12 ( i området under navlen) til samme tidspunkt hver dag? Anonymkode: 57671...f2b
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #5 Skrevet 3. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må sette sprøyta før kl 12, og til samme tidspunkt hver dag, så kl 18 blir altfor seint! Jeg satte den hver morgen kl 6.30, var greiest å sette den før jeg stakk på jobb så slapp jeg å styre med det på jobb. Litt pes i helgene med å sette klokka på ringing bare for å stikke seg selv, men sovnet som oftest til igjen etterpå. Har du ikke fått beskjed fra der du går om at menopur skal settes før klokka 12 ( i området under navlen) til samme tidspunkt hver dag? Anonymkode: 57671...f2b Nei, ingen beskjed om klokkeslett.. får ringe på mandag Anonymkode: 37a43...c84
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #6 Skrevet 3. juni 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må sette sprøyta før kl 12, og til samme tidspunkt hver dag, så kl 18 blir altfor seint! Jeg satte den hver morgen kl 6.30, var greiest å sette den før jeg stakk på jobb så slapp jeg å styre med det på jobb. Litt pes i helgene med å sette klokka på ringing bare for å stikke seg selv, men sovnet som oftest til igjen etterpå. Har du ikke fått beskjed fra der du går om at menopur skal settes før klokka 12 ( i området under navlen) til samme tidspunkt hver dag? Anonymkode: 57671...f2b Det med tidspunkt varierer fra klinikk til klinikk. Jeg fikk beskjed om å ta den ettermiddag/kveld Anonymkode: 71a88...6ba
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #7 Skrevet 3. juni 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal begynne på menopur for første gang i neste uke. Har allerede blandet i det glasset fordi jeg var så redd for å gjøre feil Men kan jeg fylle opp sprøytene noen dager i forveien? Ett glass varer til 5 dager, kan jeg fylle opp alle de dagene? Så legger jeg sprøytene i et brilleetui? Anonymkode: 37a43...c84 Du må lese på pakningsvedlehget for å finne ut hvor lenge preperatet er holdbart 1. Etter åpning av glasset, 2. I opptrukket sprøyte. Lite fornuftig å innjisere et medikament som er skadet på grunn av feil oppbevaring. Anonymkode: a5a44...5ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå