WubWub Skrevet 3. juni 2016 #1 Skrevet 3. juni 2016 Jeg tittet på en video som traff meg rett i hjertet, det var nesten slik at jeg kunne felt en tåre. Jeg er evig optimist og hadde vært opp til meg ville ikke lidelse og overgrep eksistert. Det eneste jeg ønsker er at folk skal ha det bra. Men hva tenker du? Er du enig i konklusjonen om at narsissister aldri vil bli friske og at de alltid kommer til å være en destruktiv kraft? 1
Gjest Badebuksa Skrevet 3. juni 2016 #2 Skrevet 3. juni 2016 Nei. Jeg tror de kan bli friske, men det krever mye jobb, aksept og refleksjon over sin egen personlighet. De må først akseptere at de er narsissistiske, at det er en lidelse og at de ønsker å bli et annet menneske. De fleste kan faktisk lære seg å bry seg om andre, om ikke annet så på en helt egen måte. Noen har en lidelse der de ikke forstår andres følelser, og ikke ser forskjell på et sint og et blidt ansikt, men til og med de kan lære seg forskjellen.
WubWub Skrevet 3. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2016 5 minutter siden, Badebuksa skrev: Nei. Jeg tror de kan bli friske, men det krever mye jobb, aksept og refleksjon over sin egen personlighet. De må først akseptere at de er narsissistiske, at det er en lidelse og at de ønsker å bli et annet menneske. De fleste kan faktisk lære seg å bry seg om andre, om ikke annet så på en helt egen måte. Noen har en lidelse der de ikke forstår andres følelser, og ikke ser forskjell på et sint og et blidt ansikt, men til og med de kan lære seg forskjellen. Jeg er klinisk diagnosert som narsissist. Reflekter mye men det hjelper ingenting, i over 10 år har jeg prøvd bruke min intelligens til å kjempe imot sykdommen men jeg innser nå at slaget er tapt. Siden jeg var 17 år frem til idag i en alder av 30+ har jeg mottatt psykiatrisk hjelp . hvor jeg får ukentlige samtaler. Problemet er at jeg har aldri mottatt behandlig. Når jeg kommer til psykolog time så kan f.eks den timen bli brukt til å spille sjakk eller prate om f.eks biologi eller andre emner jeg brenner for på den aktuelle dagen. Som han sier "dette finnes ingen behandling for det du lider av, alt jeg kan tilby er rene samtaler".
Gjest Badebuksa Skrevet 3. juni 2016 #4 Skrevet 3. juni 2016 Et øyeblikk siden, WubWub skrev: Jeg er klinisk diagnosert som narsissist. Reflekter mye men det hjelper ingenting, i over 10 år har jeg prøvd bruke min intelligens til å kjempe imot sykdommen men jeg innser nå at slaget er tapt. Siden jeg var 17 år frem til idag i en alder av 30+ har jeg mottatt psykiatrisk hjelp . hvor jeg får ukentlige samtaler. Problemet er at jeg har aldri mottatt behandlig. Når jeg kommer til psykolog time så kan f.eks den timen bli brukt til å spille sjakk eller prate om f.eks biologi eller andre emner jeg brenner for på den aktuelle dagen. Som han sier "dette finnes ingen behandling for det du lider av, alt jeg kan tilby er rene samtaler". Da er psykologen en idiot.. finn deg en annen en som tar deg på alvor. Seriøst, du betaler vel ikke for slike timer?
WubWub Skrevet 3. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2016 Et øyeblikk siden, Badebuksa skrev: Da er psykologen en idiot.. finn deg en annen en som tar deg på alvor. Seriøst, du betaler vel ikke for slike timer? har fri kort 1
Gjest Badebuksa Skrevet 3. juni 2016 #6 Skrevet 3. juni 2016 2 minutter siden, WubWub skrev: har fri kort Men du har jo brukt 2000 kroner på det. Ikke verdt det slik du beskriver det.. du må ikke gi opp heller. Hva er det som gjør at du har fått diagnosen? Når du er klar over det så er jo det et godt tegn.
WubWub Skrevet 3. juni 2016 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2016 Et øyeblikk siden, Badebuksa skrev: Men du har jo brukt 2000 kroner på det. Ikke verdt det slik du beskriver det.. du må ikke gi opp heller. Hva er det som gjør at du har fått diagnosen? Når du er klar over det så er jo det et godt tegn. jeg har stor tillit til min behandler som er en spesialistpsykolog med utdanning innen alvorlig PF. (cluster b). men i det siste har jeg blitt litt kritisk for hvorfor kan jeg komme å belaste staten om jeg har null fremtidsutsikter? det er slik at i ventekøen hos psykiatrien i min by er 50-60, og psykologer har i snitt 3 samtaler per dag. det var ihvertfall det som var planen, men realiteten er at de har over 5-6 samtaler per dag samtidig som at deres budsjett har blitt redusert - de må så kutte i stillinger. så skal jeg komme der å binde opp ressurser når denne timen kunne bli brukt på et annet menneske med større behov? jeg klager over dette ofte men de sier allltid "dette er vurderinger jeg ikke trenger forholde meg til. jeg oppfyller alle krav om behandling". men jeg får ikke behandling, jeg kommer å prater om det jeg føler for.
Gjest Badebuksa Skrevet 3. juni 2016 #8 Skrevet 3. juni 2016 11 minutter siden, WubWub skrev: jeg har stor tillit til min behandler som er en spesialistpsykolog med utdanning innen alvorlig PF. (cluster b). men i det siste har jeg blitt litt kritisk for hvorfor kan jeg komme å belaste staten om jeg har null fremtidsutsikter? det er slik at i ventekøen hos psykiatrien i min by er 50-60, og psykologer har i snitt 3 samtaler per dag. det var ihvertfall det som var planen, men realiteten er at de har over 5-6 samtaler per dag samtidig som at deres budsjett har blitt redusert - de må så kutte i stillinger. så skal jeg komme der å binde opp ressurser når denne timen kunne bli brukt på et annet menneske med større behov? jeg klager over dette ofte men de sier allltid "dette er vurderinger jeg ikke trenger forholde meg til. jeg oppfyller alle krav om behandling". men jeg får ikke behandling, jeg kommer å prater om det jeg føler for. Da burde du jo slutte. Hvordan kan du ha tiltro til en behandler som mener det er håpløst å behandle deg? Du blir lurt..
WubWub Skrevet 3. juni 2016 Forfatter #9 Skrevet 3. juni 2016 Et øyeblikk siden, Badebuksa skrev: Da burde du jo slutte. Hvordan kan du ha tiltro til en behandler som mener det er håpløst å behandle deg? Du blir lurt.. kanskje, men om staten tilbyr meg samtaler hvor jeg kan prate om hva jeg vil uten å møte fordommer så sier jeg glatt ja takk. om jeg er litt for ærlig på forum som f.eks kvinneguiden, diskusjon.no eller vgd så blir jeg utestengt. men i samtale med psykolog kan jeg si mye rart. han har blitt en god venn av meg, han kom f.eks i begravelsen til mine foreldre. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #10 Skrevet 3. juni 2016 Blir du aldri lei av og skrive sånne trolletråder. Anonymkode: edde3...a62 2
WubWub Skrevet 3. juni 2016 Forfatter #11 Skrevet 3. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir du aldri lei av og skrive sånne trolletråder. Anonymkode: edde3...a62 trolling? temaet jeg tar opp står meg nært og kjært. men hva er trolling mener du? tror du at jeg juger eller hva vil du frem til?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #12 Skrevet 3. juni 2016 1 minutt siden, WubWub skrev: trolling? temaet jeg tar opp står meg nært og kjært. men hva er trolling mener du? tror du at jeg juger eller hva vil du frem til? Jeg tror du lyger. For du skriver så mye rart. I neste tråd er du plutselig frisk og bryr deg om alle. Anonymkode: edde3...a62 6
WubWub Skrevet 3. juni 2016 Forfatter #13 Skrevet 3. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du lyger. For du skriver så mye rart. I neste tråd er du plutselig frisk og bryr deg om alle. Anonymkode: edde3...a62 Jepp, det kalles narsissisme. Men har du noe bevis for at jeg juger eller spekulerer du?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #14 Skrevet 3. juni 2016 Jeg tror det er mye sant i den snutten du linket til. Og hvis man er full narsisst så tror jeg at det er bortimot umulig å forandre seg. 1 fordi det er en personlighetsforstyrrelse og 2 fordi en narsisst sjelden ser behov for å endre seg, eller tror det er noe galt med en selv. Hvis man innser at man har et problem så kan personen sikkert bli bedre men helt bra/frisk eler hva du vil kalle det det kommer ikke til å skje. Har erfaring med min manns eks som er narsisisst til de grader... og der har ingenting endring skjedd enda og dama er over 40... og sånn som hun oppfører seg nå så tviler jeg på at hun jobber med å bli bedre... hun har ikke forandra seg det grann, om hun har forandra seg så har hun bare blitt verre med årene. Jeg tror på deg @WubWub at du er narsisst om du sier det, for du har skrevet så mye rart oppgjennom tidene her på KG at det forklarer mye. Det er overraskende for meg da og faktisk kommunisere med noen som faktisk sier de har det. Kanskje du kan svare meg på et spørsmål? Hvorfor gjør man som narsisst så mye som skader/sårer de nermeste. (foreksempel nekter barn og kjemper med nebb å klør for å unngå at de har noe med han å gjøre så de ikke tør å se sin far som ikke har gjort noe annet galt enn å forlate kona si fordi hun var utro?) Man vet jo at det skader barna å ikke kunne ha et forhold til sin far? Er det fordi de ikke tenker over at det skader barna eller fordi de ikke bryr seg om at det skader barna? Anonymkode: 0f9aa...333
WubWub Skrevet 3. juni 2016 Forfatter #15 Skrevet 3. juni 2016 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er mye sant i den snutten du linket til. Og hvis man er full narsisst så tror jeg at det er bortimot umulig å forandre seg. 1 fordi det er en personlighetsforstyrrelse og 2 fordi en narsisst sjelden ser behov for å endre seg, eller tror det er noe galt med en selv. Hvis man innser at man har et problem så kan personen sikkert bli bedre men helt bra/frisk eler hva du vil kalle det det kommer ikke til å skje. Har erfaring med min manns eks som er narsisisst til de grader... og der har ingenting endring skjedd enda og dama er over 40... og sånn som hun oppfører seg nå så tviler jeg på at hun jobber med å bli bedre... hun har ikke forandra seg det grann, om hun har forandra seg så har hun bare blitt verre med årene. Jeg tror på deg @WubWub at du er narsisst om du sier det, for du har skrevet så mye rart oppgjennom tidene her på KG at det forklarer mye. Det er overraskende for meg da og faktisk kommunisere med noen som faktisk sier de har det. Kanskje du kan svare meg på et spørsmål? Hvorfor gjør man som narsisst så mye som skader/sårer de nermeste. (foreksempel nekter barn og kjemper med nebb å klør for å unngå at de har noe med han å gjøre så de ikke tør å se sin far som ikke har gjort noe annet galt enn å forlate kona si fordi hun var utro?) Man vet jo at det skader barna å ikke kunne ha et forhold til sin far? Er det fordi de ikke tenker over at det skader barna eller fordi de ikke bryr seg om at det skader barna? Anonymkode: 0f9aa...333 Differensialdiagnosen hos psykopater og narsissister er ganske så omfattende. F.eks det opptil 3 forskjellige nype narsissister; overt, covert og malign (sadistisk) narsissisme. Mens en overt narsissist er utadvendt og festens midtpunkt så er covert narsissisten det motsatte. En covert narsissist er ofte hypersensitiv, føler seg lett krenket, skyr unna oppmerksomhet, de holder seg ofte til et menneske om gangen. Det sies at de hypersensitive covert narsissistene er de farligste å forholde seg til, faktisk farligere enn psykopater. Men det som gjelder for alle Cluster B personlighetsforstyrrelser er at de alle mangler empati. Endret 3. juni 2016 av WubWub 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #16 Skrevet 3. juni 2016 2 minutter siden, WubWub skrev: Differensialdiagnosen hos psykopater og narsissister er ganske så omfattende. F.eks det opptil 3 forskjellige nype narsissister; overt, covert og malign (sadistisk) narsissisme. Mens en overt narsissist er utadvendt og festens midtpunkt så er covert narsissisten det motsatte. En covert narsissist er ofte hypersensitiv, føler seg lett krenket, skyr unna oppmerksomhet, de holder seg ofte til et menneske om gangen. Det sies at de hypersensitive covert narsissistene er de farligste å forholde seg til, faktisk farligere enn psykopater. Denne dama er i hvertfall Covert... stemmer veldig bra... Men kan du svare på spm mitt over? Hva mener du? Anonymkode: 0f9aa...333
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #17 Skrevet 3. juni 2016 Er man utviklet en særlig evne til å intellektualisere seg selv, så kan man overstyre sine egne følelser. Ikke bare ovenfor andre, men ovenfor seg selv også. Forskjellen består jo bare i motivasjonen. Vi er i bunn og grunn ikke så kompliserte vesener. Vi er sosiale dyr og det ligger i vår natur å imitere andres oppførsel. Hvis man har blitt utsatt for et miljø som har resultert i feilutvikling, er det ikke noe i veien for å endre sitt miljø og lære nytt. Men har man svakere intellektuell kapasitet, så er det gjerne følelsene og impulsene som råder. Ser ikke på psykologien i Norge som den skarpeste kniven i skuffen akkurat. Anonymkode: 81535...4b9
WubWub Skrevet 3. juni 2016 Forfatter #18 Skrevet 3. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Denne dama er i hvertfall Covert... stemmer veldig bra... Men kan du svare på spm mitt over? Hva mener du? Anonymkode: 0f9aa...333 Jeg er en covert narsissist. For å svare på spørsmålet ditt : Vi lever av konflikt, drama, intriger og oppmerksomhet. De beste du kan gjøre er å bryte absolutt all kontakt med vedkommende.
WubWub Skrevet 3. juni 2016 Forfatter #19 Skrevet 3. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er man utviklet en særlig evne til å intellektualisere seg selv, så kan man overstyre sine egne følelser. Ikke bare ovenfor andre, men ovenfor seg selv også. Forskjellen består jo bare i motivasjonen. Vi er i bunn og grunn ikke så kompliserte vesener. Vi er sosiale dyr og det ligger i vår natur å imitere andres oppførsel. Hvis man har blitt utsatt for et miljø som har resultert i feilutvikling, er det ikke noe i veien for å endre sitt miljø og lære nytt. Men har man svakere intellektuell kapasitet, så er det gjerne følelsene og impulsene som råder. Ser ikke på psykologien i Norge som den skarpeste kniven i skuffen akkurat. Anonymkode: 81535...4b9 råder deg til å lese denne : http://psykopaten.info/2015/06/den-skjulte-narsissisten-blant-oss/
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #20 Skrevet 3. juni 2016 1 minutt siden, WubWub skrev: Jeg er en covert narsissist. For å svare på spørsmålet ditt : Vi lever av konflikt, drama, intriger og oppmerksomhet. De beste du kan gjøre er å bryte absolutt all kontakt med vedkommende. Da trekker jeg den konklusjonen at så lenge handlingen ikke har noen negativ konsekvens for deg der og da så bryr du deg ikke om hvordan konsekvensen er for andre. om det så ødelegger livet og framtiden deres. Vi har veldig liten kontakt med vedkommende, men må ha litt kontakt pga at vi prøver å være tilstede for barna som fortsatt bor hjemme hos mor og er fullstendig under hennes makt (foreløpig) Anonymkode: 0f9aa...333
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå