Gå til innhold

Bytte av badehåndduk-hvor ofte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv sender jeg badehåndduken til vask etter å ha brukt den en gang.

Hva med deg?

Håndduk til håndtørk bytter jeg daglig (bor alene)

Anonymkode: aab4e...f90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håndduk: Annenhver/hver tredje dag. 

Badehånkle etter hver 3/4 dusj. 

Vi bor 2 i husstanden, og jeg bytter også håndduk ved besøk eller om den er synlig skitten før byttetid. 

Anonymkode: 124a2...e92

Skrevet

Dusjehåndkle: hver 3/4 dusj.

Håndhåndkle: Ca. 1 gang pr dag.

Vi er 2 voksne, og 5 små unger i husstanden. Ved mye trafik kan jeg bytte flere ganger om dagen. Det er fordi jeg ikke alltid klarer/rekker og følge opp håndvasken til barna, og håndklebytte blir en måte og få bort bakterer i sirkulajon, Samme gjelder for kjøkkenhåndkle og kjøkkenkluten.

Vasker ca. 2 maskiner med klær hver dag (håndklær' er ikke veldig mye av den kaka).

AnonymBruker
Skrevet

Dusjhåndkle brukes minst 4-5 ganger. Å kaste til vask etter én gangs bruk er håpløst dårlig for både økonomien og miljøet. Det er helt unødvendig, har du dusjet er du ren, og du kan helt fint henge håndkleet til tørk og bruke det omigjen. 

Hånd-håndklær byttes etter max 4 dager. Vi er to stk som bruker det, og har sjelden besøk. Har vi besøk, bytter vi oftere. 

Anonymkode: 1caad...d70

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmedusj håndkle brukes noen ganger før vask, mens bortedusj håndkle vaskes etter hver gang.  Håndhåndkle byttes etter behov. Et vått jåndhåndkle er ikke noe særlig å tørke hender i. Om det er byttet for to timer siden, og snudd opp ned og  er vått i begge ender så kommer nytt hndkle på knaggen. 

Anonymkode: 6053c...8ad

AnonymBruker
Skrevet

Dusjhåndkle brukes 4-5 ganger, Hånd-håndklær brukes 3-4 dager Bor alene

Jeg er helt enig med innlegg #4, skulle skrive det samme :) 

Anonymkode: 34d6c...637

AnonymBruker
Skrevet

Håndklær til dusj byttes etter hver bruk. Det er fordi jeg ikke gidder å bruke energi på å finne ut av hvor rumpebakteriene har vært på håndklærne (og du er ikke kjemisk fri for bakterier selv om du er nydusjet).

Håndklær til hender byttes en gang i uken eller oftere dersom behov.

Anonymkode: e6f97...2ae

• Liker 1
Skrevet

Kroppshåndkle etter hver 2 dusj, hårhåndkle etter 4 dusj, håndhåndkle byttes ca annenhverdag, 2 voksne og 3 barn

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dusjhåndkle brukes 4-5 ganger, Hånd-håndklær brukes 3-4 dager Bor alene

Jeg er helt enig med innlegg #4, skulle skrive det samme :) 

Anonymkode: 34d6c...637

Samme her, samme situasjon.

Skrevet

Bytter håndklær er et par ganger i uka. Har eget håndkle til ansikt og hår, så syns det er unødvendig å bytte etter hver gang.

Håndkle som brukes etter man har vasket hendene byttes nok litt oftere. Alltid etter bursdager og slike sammenkomster.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håndklær til dusj byttes etter hver bruk. Det er fordi jeg ikke gidder å bruke energi på å finne ut av hvor rumpebakteriene har vært på håndklærne (og du er ikke kjemisk fri for bakterier selv om du er nydusjet).

Håndklær til hender byttes en gang i uken eller oftere dersom behov.

Anonymkode: e6f97...2ae

Jeg bruker klut til å tørke meg om jeg ikke lufttørker meg etter dusj jeg. Altså i underlivet og bak. Dermed ikke så mye vask. Eller bruker jeg hårhåndkle i 4-5 dager, før det går ned til kroppshåndkle i et par dager. (like størrelser, men har god kontroll på hva som er til hva :) ) 

Håndhåndkle bytter jeg ca en gang i uken, eller når vi får besøk. 

To stk i husstanden. 

Anonymkode: bd6c5...d5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...