Gå til innhold

(Til deg som bruker sminke) Hvor lang tid bruker du på å sminke deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Presisér om du er gutt/jente eller dame/mann, gjerne din omtrentlige alder, og hvor lang tid du bruker hver gang på å sminke deg til hverdags, fest etc. 

Endret av BeautyBox
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg malte en gang et flagg i ansiktet mitt i forbindelse med en ESC-fest. Tror det tok sånn fem minutter, men det var eksen som malte da. Jeg er mann.

Skrevet
3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg malte en gang et flagg i ansiktet mitt i forbindelse med en ESC-fest. Tror det tok sånn fem minutter, men det var eksen som malte da. Jeg er mann.

Morro. Men da bruker du jo ikke sminke sånn generelt. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, BeautyBox skrev:

Morro. Men da bruker du jo ikke sminke sånn generelt. 

With a face like this...

• Liker 8
Skrevet

15-30 minutter, kommer an på hvor mye jeg vil sminke og hvor god tid jeg har. Kan bruke mer ved spesielle anledninger

• Liker 2
Skrevet

Kvinne:

Til hverdags bruker jeg bare mascara, så det tar maks 20 sek.

Om jeg skal på noe finere tar det kanskje rundt 3-10 min. Alt etter hvor mye jeg diller med sminken rundt øynene (altså om jeg får til vinger på første eller femte forsøk). Da sminker jeg øyner og lepper. Resten har jeg ikke behov for å gjøre noe med.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Belbus skrev:

15-30 minutter, kommer an på hvor mye jeg vil sminke og hvor god tid jeg har. Kan bruke mer ved spesielle anledninger

2 minutter siden, Moonwalker skrev:

Kvinne:

Til hverdags bruker jeg bare mascara, så det tar maks 20 sek.

Om jeg skal på noe finere tar det kanskje rundt 3-10 min. Alt etter hvor mye jeg diller med sminken rundt øynene (altså om jeg får til vinger på første eller femte forsøk). Da sminker jeg øyner og lepper. Resten har jeg ikke behov for å gjøre noe med.

Kan jeg spørre sånn ca hvor gamle dere er? :) 

Skrevet
2 minutter siden, BeautyBox skrev:

Rundt midten av tyveårene :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, BeautyBox skrev:

22 :kul:

• Liker 1
Skrevet

Kan si noe om hva jeg selv gjør også selvsagt, haha. 

Jeg er dame i tyveårene. 

Om jeg har god tid og kan bruke så mye tid jeg vil, til hverdags, så bruker jeg rundt 45 minutter. Har jeg dårligere tid så blir jeg kanskje ferdig på 20 min. Men må alltid sette av litt tid. 

Til fest kan jeg bruke 1,5-2 timer. Da blir det litt mer avansert sminke. 

• Liker 1
Skrevet

Dame, slutten av 20-årene.

Til hverdags bruker jeg ca 10-15 minutter, da inkluderer dette:

• Primer til øyeskygge
  • Concealer
  • BB-cream (bruker ikke foundation)
  • Rask omgang med pudder
  • Tegne opp øyebryn
  • Øyeskygge (1 farge)
  • Eyeliner med vinge
  • Mascara
  • Leppestift

Dersom jeg skal på fest, bruker jeg 20-30 minutter på å sminke meg. Som regel gjør jeg det samme som over, men bruker gjerne 3 farger til øyeskyggen og lett konturering av kinnben.

• Liker 1
Skrevet

Tja, maks et par minutter i hverdagen. Jeg markerer bryn og tar på litt maskara, og kanskje leppestift. Hvis jeg skal noe spesielt, kan jeg godt bruke lenger tid, kanskje 10-15 minutter. Sminker meg naturlig og bruker ytterst sjelden foundation og annet, og føler meg som en drag queen med en gang sminken blir for voldsom. Jeg bruker derimot litt mer tid på håret (ikke så ofte i hverdagen, men i hvert fall hvis jeg skal noe spesielt). 

Jeg er i andre halvdel av tjueårene.

• Liker 1
Skrevet

25 år, kvinne, bruker 5 minutter til hverdags og alt fra 5 min til 1 time når jeg skal på fest :) 

Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1,5 time.

Anonymkode: d4d84...1a9

Skrevet

19 år, bruker rundt en time. Liker ikke å stresse med noe som er så gøy :P 

Skrevet

i snitt 0 timer per dag - er i 30 årene.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Til hverdags kan det gå 5-10 minutter. Kanskje 3 minutter eller mindre hvis jeg har det veldig travelt.

Til fest o.l. bruker jeg så lang tid jeg har lyst til, gjerne 30-60 minutter.

Redigert: glemte å si at jeg er 24.

Endret av PaperFlower
AnonymBruker
Skrevet

Nå går ting generelt tregt om morgenen hos meg, så på hverdagssminke rundt 30 min (inkludert hår - håret er helt crazy hver morgen). Skal jeg på fest bruker jeg som regel bare 30 min der og. Pleier å sminke meg ganske naturlig, så det tar ikke kjempelang tid. For spesielle anledninger med mer sminke og hår, kanskje en time. Men da snakker vi julebord, julaften, bryllup og lignende. 

Anonymkode: 8fc94...542

AnonymBruker
Skrevet

Er generelt dårlig til å lese også, om morgenen. Er jente, 24 år forresten.

Anonymkode: 8fc94...542

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...