Gå til innhold

Innsetting av egg. Hvor mange forsøk måtte du ha før spiren satt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal om noen få dager sette inn egg, Endelig!  Jeg er så spent, og nervøs.. Jeg er spent på om dette går på første innsettings forsøk. Har lest på nette at det er like stor sjanse  på lik linje som den naturlige måten å bli gravid på, altså 25%. Jeg synes det er liten sjanse. Derfor lurer jeg på om hvor mange forsøk du hadde før det klaffet på innsettingen? Synes det er merkelig at det ikke er større sjanse enn den naturlige måten, ettersom egget er begruktet ifra før.. Noen som vet? Vil så gjerne se flertall her inne på første forsøk :)  Kjenner jeg gleder meg nå! Har sånn trua på at dette går, men er veldig redd for å bli skuffet, vet at det kommer flere forsøk, mn har hatt mange runder til nå, så trenger virkelig klaff nå! :) 

Anonymkode: 4b256...060

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Sisti
Skrevet

Satt på første forsøk. Legen sa at det var 50% sannsynlighet for å lykkes hvis egget som ble satt inn hadde delt seg riktig etc før innsett. 25-30% sjanse per uttak altså, men når egget blir satt inn økte sannsynligheten til 50% (fordi ikke alle uttak ender med innsett). Så kommer jo individuelle faktorer inn, som alder, forhold i livmoren etc. 

AnonymBruker
Skrevet

2 forsøk her.  

Hadde samme tanker som deg ved 1 innsett og fallhøyden ble utrolig stor når ikke det gikk. 

Lykke til 😀

Anonymkode: bbf20...022

Skrevet
1 time siden, Sisti skrev:

Satt på første forsøk. Legen sa at det var 50% sannsynlighet for å lykkes hvis egget som ble satt inn hadde delt seg riktig etc før innsett. 25-30% sjanse per uttak altså, men når egget blir satt inn økte sannsynligheten til 50% (fordi ikke alle uttak ender med innsett). Så kommer jo individuelle faktorer inn, som alder, forhold i livmoren etc. 

Er det sånn det er. 50 % sjanse ved innsett, det er jo god sjanse det :) 

Jeg lyktes på 1. forsøk med førstemann og 2. tellende forsøk med andremann (i det første forsøket ble det ingen innsetting av egg, så da var det jo ingen sjanse).

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Sisti skrev:

Åja, det er 50%, da har vell jeg missforstått, men glad for det :) 

Da krysser jeg fingrene for at jeg lykkes på første forsøk hos meg også. Er redd for at jeg er så spent/nervøs de dagene etter innsettingen, sånn at det kan gå utover at det fester seg.. Klarte dere å slappe av de dagene etter innsettingen? Ellers noen gode råd? :) 

Gjest Sisti
Skrevet

Ja altså, det var legen på Hausken som sa at det var 50% etter vellykket innsett, men jeg aner jo ikke om alle klinikker er enige. Tror for å være helt ærlig at disse prosenttallene klinikkene gir ofte er løselig basert på erfaringer, og ikke nødvendigvis knallharde tallfakta. Det vil nok også variere litt fra klinikk til klinikk hvilke erfaringer de har (noen får jo flere "problemtilfeller" enn andre). 

Nervøsitet har ingenting å si på om det fester seg, det skal ganske kraftig stress til for at det går negativt utover forsøket. Så ikke bekymre deg for det. Bare innstill deg på at dagene kommer til å gå saaakte frem til testdato. Jeg er egentlig ikke så utålmodig av meg, men fy de to ukene var lange! Så kan være greit å ha litt planer i den perioden så man ikke bare går hjemme og venter. 

AnonymBruker
Skrevet

Klaffet på fjerde innsettingen. Altså det siste forsøket, hadde et frys innimellom. 

For min del var fallhøyden første gangen veldig høy, veldig høy! Det var helt klart verst å få blødning etter det første forsøket. 

Lykke til! Håper det klaffer for dere!

Anonymkode: b339d...28d

AnonymBruker
Skrevet

Satt på tredje, det var et fryseforsøk. Lykke til!

Anonymkode: 21829...92f

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åja, det er 50%, da har vell jeg missforstått, men glad for det :) 

Da krysser jeg fingrene for at jeg lykkes på første forsøk hos meg også. Er redd for at jeg er så spent/nervøs de dagene etter innsettingen, sånn at det kan gå utover at det fester seg.. Klarte dere å slappe av de dagene etter innsettingen? Ellers noen gode råd? :) 

Normal nervøsitet har ingenting å si for om egget fester seg eller ei :) Skikkelig superstress der du løper rundt fra morgen til kveld er derimot ikke så lurt.

Gynekologen min sa at fysisk og psykisk stress bør man prøve å unngå disse rugedagene (jeg ble sykemeldt pga en ekstremt krevende jobb denne gangen, andre forsøket). 

Det er ikke så mye å gjøre fra eller til tror jeg etter at egget er inne. Ikke annet enn å spise nok, sove nok, være i litt aktivitet (jeg går mye tur, hardtrening har jeg lagt fra meg akkurat nå), ta vitaminene dine og prøv å slappe av.

Masse lykke til!

Anonymkode: c3304...401

AnonymBruker
Skrevet

Satt på 11 innsett 

Anonymkode: fa1c1...b28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da vi laget førstemann, gikk det på første forsøk. Jeg var skikkelig negativ og hadde ingen tro på det ville lykkes, hadde ingen symptomer i rugetiden og ble derfor helt sjokkert over synet av min aller første positive graviditetstest. 

Nå har vi hatt to negative søskenforsøk og skal i gang med tredje forsøk etter sommerferien. I følge legene er det ingen spesiell årsak til at det tar tid denne gangen. Jeg er fortsatt ung (under 30 år), reagerer fint på medisinene og kvaliteten på eggene er omtrent det samme i hvert forsøk. Så vi hadde rett og slett flaks på førstemann og møter mer uflaks nå. 

Anonymkode: 80a99...497

AnonymBruker
Skrevet

Første insett her. Alle egga blei fryst med innsett to mnd etter. Kikka helt uforstående på den positive testen. Tidligere har jo tester innebært litt økt puls pga forhåpninger men denne gangen hadde jeg INGEN forhåpninger, satt bare paff og kikka på testen. Fikk ikke en gang den lyllerusen med en gang (som jeg har fått med de to andre positive testene) for det gikk ikke opp for meg. Er i uke 10 nå og vet ikke om jeg tror det helt enda heller forresten ;)

Anonymkode: de740...022

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...